Alla inlägg den 10 september 2008

Av BeaTris - 10 september 2008 20:22

Min blogg har blivit nominerad ! Och enligt reglerna ska jag också nominera 7 bloggar.

Regler för detta kommer nedan:

Här kommer reglerna på engelska:

1. The winner can put the logo on her blog.

2. Link the person you received your award from.

3. Nominate at least 7 other blogs.

4. Put links of those blogs on yours.

5. Leave a message on the blogs of the girls/boys you’ve nominated.

 Jag fick nomineringen från Åsa.


Detta är alltid så svårt men mina nomineringar går till:

* Camilla

* Karin

* Loppan

* Nenny

* Jerry (trots jag vet att han fått en)

* Mia

* Angel


Ni som inte blev nominerad: var inte ledsna, jag gillar era Bloggar i allafall =)


*Kram*

Av BeaTris - 10 september 2008 18:54

LusFri.nu Nyhetsbrev

Resistenta löss i Sverige - hjälp oss stoppa huvudlössen!

Nu har Smittskyddsinstitutet konstaterat att det finns löss i Sverige som är motståndskraftiga mot de kemiska luspreparaten som säljs på Apoteket. Smittskyddsinstitutet har ÄNTLIGEN gått ut med en rekommendation att man ska kamma sina barn med luskam minst 1 gång i veckan för att upptäcka om man har fått löss varje terminsstart. Det här ligger helt i linje med det vi på LusFri arbetat för i flera år och försökt få fram under kampanjen avlusningsdagarna.

12-14 september är det dags för avlusningsdagar igen. Luskamma du också - och tipsa dina vänner och bekanta - ju fler vi är som luskammar, desto större chans finns det att undvika lössepidemier under året. Tycker du att NitFree är bra blir vi förstås jätteglada om du tipsar om NitFree också  - störst chans att förbli lusfri är ju att både ta bort lusäggen och lössen.

Vill du ha fler tips om hur du kan luskamma kan du titta på vår film genom att klicka här

Många LusFria hälsningar

Vi på LusFri

Läs mer om resistenta löss i Dagens Nyheter

Av BeaTris - 10 september 2008 18:38

Hemma & mätt i magen efter kvällens delikata måltid, egen risifrutti & rostad macka. Det tog sin lilla tid att komma hem & då ställa sig för att laga mat & klockan har passerat halv 6 & när både fötter & ben känns krypiga efter att ha jobbat & gått en hel del känns inte så lockande. Känner mig lite småfrusen så jag har tänt upp några värmelus, får ta en fleccefilt & vira in mig i så kanske jag blir varm. Imorrn har jag ett kvällspass.....16-21 så då har Rickard fixat lite ledigt på eftermiddagen så han kan passa barnen, då blir det hans uppgift att fixa middag & få dom i säng innan klockan blir alltför sent. Det kommer han klara galant, det är jag övertygad om.

Av BeaTris - 10 september 2008 06:50

Det gick bra resten av dagen igår också, fullt upptagen med tvätt & läsning av en rörande blogg jag hittade via en annan länk. Det är det som är knepet, hitta något som fängslar & det gjorde den här bloggen verkligen, har inte läst klart än.....vet hur det slutar men ville läsa allt från början, livet är skört. Jag hade ju även tvättstugan & istället för att bara gå drygt 100 steg ut till tvättstugan så tog jag ett extravarv varje gång, vilket blev ca 5 gånger. Då ökade jag ut stegen till ca 1000 steg, vilket gav ett resultat på 12 381 steg igår tillsammans med två längre rundor.


Idag blir det jobb för hela slanten, ska jobba mellan 8.45 & 16.00, ska dock vara dom sista två timmarna på en annan avd än den jag börjar på så egentligen skulle jag slutat redan 13.30 men vad gör 2 timmar till? Jo mer lön. Det var nog tur att jag drömde om jobbet innan jag vaknade för jag vaknade till & kollade mobilen.....hade glömt att ställa larmet så jag vaknade precis lagom. Båda barnen har vaknat av sig själva & ligger nu i en varsin soffa & väntar på frukost.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards