Alla inlägg under augusti 2008

Av BeaTris - 4 augusti 2008 09:22

Vi satt ju som sagt & väntade på att regnet skulle avta & det slutade visserligen inte helt men vi såg ljusningar på himlen så vi bestämde oss för att gå till slut. Sagt & gjort, inte alls långt från campingen utan det låg vägg i vägg kan man nog säga. När vi betalat så var det bara några minuter kvar till första showen så vi försökte få fram barnen lite så dom skulle kunna se Lucky Luck & bröderna Dalton & det gick ganska bra, K fick sitta på R´s axlar en stund. Det var en lite smårolig show & en del pang-pang.


Efter showen var det shoppingdags, men eftersom jag inte tagit ut barnens 300 & det kostade 20 Kr att ta ut så betalade R det första & sen fick barnen resten av pengarna senare. Det blev lite hattar & pistol med hölster & skott. I valde en vit fjäderhatt & K tog en svart sådan. Han ville även ha tillbehören & det var inte speciellt dyrt så han kunde handla & ändå få pengar över. Jag köpte mig en likadan hatt som K. R hade ju sin sen tidigare så vi hade alla hattar. Vissa personer på stället var verkligen utklädda, det var rockar & hela paketet.


När vi kollat runt lite & fotograferat både här & där så blev det dags att åka tåg. Sagt & gjort, 4 biljetter a´20 Kr & vi kunde kliva på ångloket ut i de laglösas land, indianreservatet & Mexico City. Halvvägs var det dags att stanna för att plocka upp posten, då kom rånarna & gjorde intrång i vagnen. Men som tur var så blev dom alla nerskjutna & vi kunde fortsätta resan. Vi åkte med hela turen & gick av på samma ställe som vi gick på. Vi tog istället ångbåten till Mexico City där vi kollade runt lite & åt lunch. R & barnen tog tacotallrik & jag åt wraps med kyckling.....stark kyckling men väldigt gott.


Sen var det bara att fortsätta gåendet runt hela High Chaparral, helt otroligt att dom lyckats så bra med al rekvisita & hur duktiga skådespelare dom har. Vi mötte en gangster som busade med ett yngre par & jag skrattade väl & skojade med barnen, ja då satte han efter oss istället, det var uppskattat hos barnen, det pratade dom om många gånger. Vi kollade självklart in HC´s största show, vi gick & tog plats redan 45 minuter innan bara för att få bra platser & det var nog bra. Mycket bra show med mycket smällare & stunttrick. Efter showen var vi på jakt efter en scarf & godis. K ville ha en speciell scarf han sett andra hade. Den var slut inne på området så efter att vi köpt godis gick vi ut & in i butiken utanför, hittade den direkt så han köpte en röd till sig & en blå till mig & pengarna fick han sen tillbaka såklart.


Efter grillat hemma i husvagnen & en liten tur bland lottstånden på campingen var det 4 trötta cowboy´s & cowgirl´s som somnade & sov som små grisar hela natten.

Av BeaTris - 3 augusti 2008 21:27

Hemma igen efter en helg av äventyr. Bilder & story kommer i sinom tid bara jag får den tid jag behöver. Har precis packat upp & fixat det sista. imorrn har jag tvättstugan.....tror jag, så då ska jag tvätta upp lite kläder + allas sängkläder. R ligger & vilar, han slapp tyvärr inte undan jobb hela helgen utan ska vid midnatt åka till Jönköping & köra Iron Maiden fans som varit i Tyskland, dessa ska till Stockholm & sen ska han tillbaka till garaget & antagligen kommer bussen vara stökig, men eftersom ham inte ville jobba med detta gäng så slipper han städa. R körde ner samma gäng till Jönköping & det verkade vara ett gäng som inte var så skötsamma & har han otur kan bussen vara sabbad. Tråkigt att det blev att han fick jobba men tyvärr inget att göra åt.

Av BeaTris - 2 augusti 2008 10:25

Tema: Grilla


1. Har du utegrill, eller kanske en bordsgrill för inomhusbruk?

2. Gasol, el eller kol?

3. Nämn en favoriträtt att göra på grillen eller en sås att ha till?


Mina svar:

1. En liten utomhusgrill.

2. Ganska klart kol.

3. Spett med kött & grönsaker/svamp & lök är gott & smidigt.


Av BeaTris - 2 augusti 2008 10:03

Nu är det helg & vi sitter för tillfället i husvagnen & väntar på att det ska avta lite i regnadet så vi kan gå in & kolla cowboysarna. Har varit & ätit frukostbuffe´n, kostade 200 för oss 4 så det var inte så saftigt för att få god frukost & äta sig ordentligt mätt. Jag hade däremot ganska svårt att sova inatt så jag hoppas jag inte blir för trött senare. Har nog sovit ett par tre timmar totalt. Men det blir kanske lättare att sova inatt när vi varit ute hela dagen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards