Alla inlägg under augusti 2008

Av BeaTris - 9 augusti 2008 06:35

Jobbhelg igen, vart tog veckan vägen? Dagarna bara rusar på, känns som igår vi var iväg & hade vårn trevliga helg i HC. Idag slipper jag dock delad tur, kör fram tills 16.30 & snart måste jag gå iväg märker jag. På våningen har vi nu hand om växelns telefon så alla inkommande samtal går till den. Igår ringde 3 personer & frågade om vi sökt dom, tyvärr vet inte jag vilken avd eller vem som ringt & jagat dom. Förmodligen behövdes extrafolk, eller jag vet att det var så då en stackare skulle fått jobba 14 timmar annars & det är ju på tok för mycket. Hade ett missat samtal på min mobil när jag slutat & ja, dom hade ringt även mig men jag jobbar ju redan så det blir svårt. Nä nu tar tiden för bloggandet slut.


Av BeaTris - 8 augusti 2008 08:01

Har sovit ensam inatt, Rickard åkte hem igår kväll då han skulle jobba tidigt. Vi kommer nog hem ungefär samtidigt ikväll så vi ses ju då. Få se hur jag ska spendera mina timmar innan jag ska börja jobba Kl 16. Igår var vi båda lediga så vi satte oss i bilen & åkte till Skänninge Marknad där vi gick ett par timmar. Köpte bara bröd för en 100-lapp så nu är det fullt i frysen. Hde jag haft mer att spendera så hade jag gjort det men det kommer fler marknader. Efter marknaden åkte vi vidare till Ikea, där v åt lunch & sen handlade lite småsaker. Bl.a en golvlampa (varsin) salladsskål i trä, en stor gosedrake till Kristoffer som nu ligger på hans säng & väntar. På kvällen tog vi med barnen till simskolan, jag ville se om det skett några framsteg & det hade det ju gjort, igår var det ryggsim & dykning efter ringar som genomfördes. Duktig kille jag har men ohh som han frös, hela han skakade & det förstår man säkert då vädret inte var det bästa. Innan vi lämnade tillbaka dom lånade barnen hämtade vi en kompis till Isabella som skulle sova över.

Av BeaTris - 6 augusti 2008 14:17

Har jobbat 7-14 både Tisdag & Onsdag nu, lagom långa dagar. Helgens ledighet & sena Måndag har gjort att jag inte känt mig så trött som jag gjorde förra veckan, då var det tufft. Visst har jag varit trött när mobilskrället dragit igång på morronen men bara jag kommit upp & fått mig iordning så har det varit lättare. Nu är jag ledig fram tills 16 på Fredag, har ännu en jobbhelg att se fram emot. Dock bara en delad tur på Söndag, Lördagen jobbar jag 7-16.30 Efter helgen har jag bara en vecka kvar att jobba, veckorna har gått så fort & jag kommer sakna både personal & boende men alldeles säkert blir det ju säkert några timmar då & då.

R jobbar för tillfället men även han är ledig imorron så då ska vi förmodligen besöka Skänninge Marknad. Kul att gå där även om det är tomt i plånboken.....nästan i allafall.

Av BeaTris - 5 augusti 2008 14:37

Okej, nu har jag väl mer eller mindre bestämt mig.....jag ska sluta vara halvt anonym här på Bloggen & Nätet. Jag har precis presenterat mina barn vid både namn & utseende, dessutom i inlägget precis innan skrivit både mitt & Älsklingens namn. Det är dags att sluta vara rädd att bli igenkänd, det är ju inte så att jag skriver om det mest privata utan jag skriver om vårat vardagsliv & mina tankar & känslor kring det. Hur farligt kan det vara? Var & varannan bloggare är ju öppen med det mesta & tänker man bara efter en gång extra vad man publicerar så är säkert läget lugnt.

Av BeaTris - 5 augusti 2008 14:19

Var ligger din mobil när du sover?
På nattduksbordet.


Hur ofta ligger din mobil hemma utan batterier?
Väldigt sällan.


Hur känns det när du inte har din mobil på dig?
Tomt.


Får du någon gång höra att du är en mobilälskare?
Nej.


Hur många samtalsminuter har du ringt?
10:48:54


Hur många mobiler har du haft det senaste året?
Nokia 6228.


Blir folk irriterade över att din mobil ständigt är med dig?
Nej, det har väl nästan alla i dagens läge.


Vad står de i det 4:e sms:et i din inkorg?
Hej gullegrisar. Ta söta ni va...(Mammas svar på mitt Mms fr HC)'


Vad står de i det senaste skickade sms:et?
Hej, jag jobbar en del. Japp jag har pengar åt dig men kommer vara i Mjölby resten av dagen/kvällen. Hur mår ni då?


Vem är överst listan över missade samtal?
Mamma.


Vem är 6:a på listan över mottagna samtal?
Har inte så många efter senaste tömningen.


Vem är 2:a på listan över uppringda nummer?
Rickard min Älskling =)


Har du som bakgrundsbild?
Barnen från High Chaparral i sina cowboyhattar (nästan samma som i tidigare inlägg)


Hur mkt batteri har du?
Så gott som fullt.


Vem är 8 på din kontaktlista?
Poolen på jobbet.


Vem är den första på bokstaven G i din kontaktlista?
Har ingen på G.


Vad heter din mobil, som bluethooth namn?
Elisabeth´s (ja, mitt riktiga namn)


Den bästa låten på din mobil?
Har flera bra då det är en musikmobil.


Den sämsta låten på din mobil?

Det är nog någon av dom som är inlagda fr början.


Den första bilden du ser när du går in på dina foton på mobilen?
Efter mapparna är det en bakgrundsbild som ligger på fel plats.


Hur mkt är klockan när du gör detta?
14.19

Av BeaTris - 4 augusti 2008 12:38

    


Får jag presentera mina barn: Isabella & Kristoffer.

Av BeaTris - 4 augusti 2008 12:12

Vaknade tidigt Söndag & tassade bort till toaletten, just då var det skapligt väder & solen var på väg upp. Men sen blev det regn & efter frukost i husvagnen så började vi plocka ner förtält & packa ihop våra saker. Vi skulle gå på museet som ligger intill HC-parken & checkade därför ut innan eftersom det tog lite tid där. Vid avfärden var det uppehåll men när vi just klev ur bilen så började det ösa ner, så vi var ganska blöta när vi gick in men det torkade ju till slut.

Inne på museet fanns det hur mycket som helst, gammalt & nytt blandat & det var nog en höjdpunkt för mina grabbar =)

Många bilar/fordon, leksaker i mängder & en hel del annat. Det blev ett par timmar där & när vi kom ut regnade det fortfarande men inte lika mycket. Vi satte oss i bilen & började resan hemåt, men stannade för mat & inköp av godis/polkagrisar i Gränna. Där köpte barnen varsin sak till. K valde en sparbössa med döskalle på. När han kom ut så "tappade" han den.....trodde jag, men han hade tydligen svingat den *vilken unge*

Han fick i allafall en ny, även om tjejen i kassan inte var så glad & tyckte jag skulle bära den. Jag kan ju tycka att när det handlar om porslin/keramik ska man få mer än bara en papperspåse om den så den ska kunna tåla lite stötar. Hade han inte fått en ny så hade jag betalat en för hanhade nog blivit ganska ledsen om han fått lämna en trasig sak & åkt hem tomhänt. Nu står den på hans skrivbord & jag hoppas den inte går sönder.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards