Alla inlägg den 23 augusti 2008

Av BeaTris - 23 augusti 2008 12:32

Snart ska jag jobba men det blev lite ändringar. Var ju först 13.30 - 20.00 på samma våning som extra rersurs, nu ska jag bara vara där till 16, sen ska jag gå över till min semestervåning & jobba till 21. Gör inget, det blir mer lön & så trivs jag bra där. Får skjuts in av Älskling & sen hämtar han mig så vi kan sova här eftersom barnen kommer redan runt 10 imorron. Ska bli skönt att få hem dom igen, Kristoffer grät ju när jag lämnade honom i Onsdags. Han har blivit mer mammig & kan säga redan ett par dagar innan det är dags att komma hem till Pappa igen att han kommer sakna mig. Det skär i Mammahjärtat att se honom ledsen. Jag tror han trivs bättre hos mig nu än i början, jag har blivit mer lug & harmonisk.....framförallt sen jag fick fast sällskap, jag mår så mycket bättre & det speglar av sig på barnen. Det är ju bara positivt att det är så, att barnen mår bra alltså inte att Kristoffer gråter för att han saknar mig & det har hänt flera gånger.

På eftermiddagen imorron ska vi åka & fira Rickards brorsbarn som fyllde år i veckan, blir trevligt att träffa dom igen.

Av BeaTris - 23 augusti 2008 10:24

Min variant på ett recept jag fått av Loppan.....så gott =)


Till 8 stycken behövs:


400 gr kycklingfilé

1 hönsbuljongtärning

Vatten

1 burk pineapple-salsa

1 stor ask (300 gram) philadelphiaost

8 små tortillabröd

Riven ost


Gör så här:

Koka kycklingen med buljongtärningen, låt kallna & skär sen i mindre bitar.

Blanda ihop en röra på salsan & philadelphiaost, blanda i kycklingen.

Fördela röran på bröden, rulla ihop & lägg i gratängform.

Strö över önskad mängd riven ost & gratinera i 200 grader tills osten smält & fått fin färg, ca 20 minuter.

Servera med en god sallad.


Av BeaTris - 23 augusti 2008 08:50

Snart ett helt år sen jag träffade Rickard & även om det säkert verkar tidigt så har vi bestämt oss för att flytta ihop.....det lär nog hända innan Jul. Det blir ju självklart så att han flyttar hit först så får vi se att det fungerar. Det är ju jag som ska släppa in honom i mitt, visst han finns här nu också men för mig har det inneburit en trygghet i att han har sin lägenhet att bo i när det behövts. Men jag känner som så att till största del vill jag ha honom här & jag måste våga släppa min rädsla & kontroll & låta mig få ta del av det jag en gång hade med Exet. Det behöver inte bli på samma sätt igen, jag kan inte tänka framåt, jag måste leva nu. Jag har fått en chans till, att få leva med någon som vill leva med mig & som det känns idag så kommer det bli hela paketet:

Sambo, förlovning, giftermål, hus & en bebis :)

Av BeaTris - 23 augusti 2008 08:30

Sitter & lyssnar på Älsklings snusningar/snarkningar som kommer från sovrummet. Han är lite rolig när han är ledig & vi sover tillsammans. Han vaknar ofta redan vid 5, ligger & vrider & vänder på sig för att efter någon timme försöka väcka mig.....som bara fräser till svar. Då går han upp & efter ytterligare någon timme så vaknar jag till liv, sakta men säkert & med lite hjälp på traven ;) Vid det laget.....alltså efter vår mysiga stund är jag pigg, vad händer då? Jo, han somnar om så nu lär han väl sova en timme eller två.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards