Alla inlägg den 18 augusti 2008

Av BeaTris - 18 augusti 2008 20:01

Nu börjar det dra ihop sig, om en timme börjar mitt nattpass på 10 timmar. Vet att det kommer gå bra, det är bara att bita ihop om det blir alltför tufft. Har precis ätit mat med Älskling, ikväll blev det en snabb & lättlagad cous-cous-panna med choritzokorv & wokgrönsaker. Bra att ha lite mat i magen innan jag börjar & så har jag laddat upp med ett par mindre smörgåsar att ha imorron bitti, har en påse nötter, två bananer, drickyogurth & en liten flaska cider med mig också så jag ska nog klara av natten. Har även lyckats sova ett par timmar, kanske kunde sovit en stund till om inte Älskling kommit in mitt i sömnen, han slängde in det jag bett honom att handla. Men lite sömn är säkert bättre än inget  sen åker jag raka vägen hem efter jobbet & sover hemma. Kan bli svårt att sova hos Rickard då det ska renoveras balkonger där så det lär nog vara livat.


Av BeaTris - 18 augusti 2008 13:47

                


Tack mina Vänner för alla besök & kommentarer under sommaren. Jag kan känna det som så att jag varit lite dålig på att återgälda allt men nu när jag jobbat mer intensivt så har bloggandet & allt därtill legat lite på is. Men jag har tittat in till er alla med jämna mellanrum & försökt skriva en rad lite då & då. Nu när jag återgår till det vanliga blir jag med all säkerhet lite mer aktiv.


I månadskiftet tänkte jag även göra ett försök att komma in på viktresan igen, har några kilon kvar jag vill gå ner & jag tror jag lyckats hålla min sista vikt ganska bra. Känner mig dock inte riktig färdig & för att ha lite marginal till hemska siffran 80 så vill jag gå ner 5-10 Kg till, beroende på vad jag väger i dagens läge & vad som känns bra & realistiskt.

Av BeaTris - 18 augusti 2008 13:22

Då var den igång igen, skolan alltså. Kom iväg lite sent så dom hann börja gå in precis när jag kom. Exet såg inte att jag gick nästan precis bakom så när jag kom in så var Kristoffer lite ledsen, han trodde nog inte att jag skulle komma. Dom andra åkte med en gång så jag fick vara själv med min stora kille. Det började med lite samling i ring, räkning av alla barn & dom tre fröknarna som ska ta hand om 22 barn. Sen fick dom leta efter sina platser, där det låg ett ritpapper & en ask med nya kritor. Så fick dom rita & skriva sina namn. Varje första dag på Ht så har dom något som kallas vänskapsormen. Det börjar med att rektorn hämtar upp 6-orna sen hämtar dom upp alla elever & lärare ner till 6 -års. Det springs & stojas & den här långa ormen delas sakta upp till mindre delar då det är svårt att hålla kvar taget. Efter en runda på skogården så samlas alla (i år fick dom vara inomhus) & rektorn pratar lite, lärarnma & eleverna sjunger skolans egen sång & sen får förstaklassen.....ettorna alltså en strut (som föräldrarna gjort på våren) fylld med sånt som behövs i skolan. Dessa strutar delas ut av faddrarna & känns väldigt speciellt. Sen avslutas "insparken" med tårtkalas, för den här vänmskapsormen är inte bara en lång radda av barn utan även rulltårta som delas upp & varje klass får ta med sig en bricka in till sig & där fikas det på saft & rulltårta.



Stora glada killen ritade en bil.



Lite mörk bild men det är ormens huvud.....som återanvänds tydligen :)



Gott med fika =)

Av BeaTris - 18 augusti 2008 07:15

Uppe med tuppen.....dvs Rickard, hans körning började tidigt så jag passade på att åka med hem då han ändå skulle åt mitt håll. Ska ju om en timme gå till skolan & möta upp Kristoffer & vara med honom första dagen i 6-års. Hoppas han kunnat sova inatt för han var allt lite spänd & förväntansfull inför idag tidigare i helgen. Lite spänd är även jag, inatt ska jag orka hålla mig vaken för att jobba men som det känns nu så kommer jag säkert kunova ett par tre timmar senare idag, det är sånt väder idag. Ska bara ta det lugnt & plocka lite här hemma, diska & plocka i lite småsaker i lådorna jag köpte på Ikea igår. Vi var där & handlade lite igen & det var vi ju inte ensamma om ;)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards