Alla inlägg den 22 juli 2008

Av BeaTris - 22 juli 2008 21:13

Vad skönt det känns när ens barn som trots på tok för få timmar´s sömn vaknar hyffsat lätt, låter sig kläs på & bli dragen iväg till fritis utan gråt & protester. Så har det nästan alltid varit, jag behöver nog inte vara orolig att det ska vara jobbigt. K har haft det jättebra, jag pratade med honom i telefon & han har haft en kompis att leka med & eftersom det varit ganska varmt har dom haft lite vattenlek. Det har även gått bra för I, hon har klarat sig jättebra & vi har haft telefonkontakt med jämna mellanrum. Känner ingen större oro för imorrn, slutar två enligt schema men tänkte skippa rasten & gå tidigare, dom brukar göra så & det blir mindre stressigt till tåget. Nu har K somnat utan problem & det ska nu bli sängen för min & I´s del också.


                               

Av BeaTris - 22 juli 2008 19:28

Blommor / Semester


Gillar du blommor?

K 6 år: Nej

I 10 år: Jupp


Vad gillar du mest för blomma?

K 6 år: Farmors glasögon & blåklint

I 10 år: Gullviva, lilekonvalj & bullblomster


Vad tycker du det ska vara för färg på blomman?

K 6 år: Rosa & blå

I 10 år: Röd, gul, blå eller rosa


Har du plockat några blommor i år?

K 6 år: Nej

I 10 år: Många


Vem fick dom?

K 6 år: Farmor

I 10 år: Farmor, mamma & pappa



Vad är semester?

K 6 år: När man åker flygplan

I 10 år: När man tar ledigt eller åker bort


När brukar man ha semester?

K 6 år: När som helst

I 10 år: På sommaren


Ska du ha semester?

K 6 år: Nej, sommarlov

I 10 år: Nej


Vad vill du göra på din semester?

K 6 år: Vet inte, åka till High Chaparall

I 10 år: Bada, sola & handla


Vilken är den bästa semestern du minns?

K 6 år: Teneriffa, nä Legoland bara tror jag (har inte varit där, vad Mamma vet)

I 10 år: Teneriffa & Frankrike

Av BeaTris - 22 juli 2008 05:18

En snabb uppdatering då jag snart måste börja väcka K så vi kommer iväg till fritis. Tycker inte alls det är roligt att behöva låta honom vara där i semestertider men Mamma skulle ju iväg idag annars hade hon säkert ställt upp.....igen.

Vi var ju & köpte tyg igår, det fanns många färger att välja mellan så dert tog ett tag, valde till slut ett grönt, lite blombladsgrönt kan man nog säga & så ett åskblått som jag kallar det, en lite lagom mörk blå/grå färg. Hoppas nu Mamma får till ett par bra tröjor så ska jag lägga in bild vid ett senare tillfälle. Efter tyget åt vi kinamat & vi hade även en kompis, J med oss så hon drog med oss in så vi spelade några omgångar bingo.....vann inget.

Klockan drog iväg & vi beslöt oss för att dra oss hemåt så in på Ica, handla det nödvändigaste & sen sprang jag upp i R´s lägenhet & hämtade mjölken han hade i kylskåpet. Innan vi tog tåget bjöd jag J på en mugg kaffe från pressbyrån då hon betalat några brickor på bingon åt mig när jag inte hade kontanter. Skulle precis gå till tåget & åka hem för att vänta på barnen så ringer mobilen.....från jobbet & det hade kört ihop sig totalt, bara en personal & fel på en vakant rad så jag fick hoppa in, det var tack vare Mamma som kunde ta barnen. Det blev en rätt rörig/stressig kväll men det redde ut sig. Nu är det bäst att börja med väckningen, den kan ta en stund då det var svårt att somna igår.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards