Alla inlägg under juni 2008

Av BeaTris - 16 juni 2008 09:50

Efter lite frukost var det dags för R att åka, han ska ju jobba idag. Jag åkte med honom så släppte han av mig ca 5 Km härifrån så jag kunde gå hem. Kom precis innanför dörren så det tog inte riktigt en timme, men jag tog en avstickare som förmodligen blev lite kortare än det hade blivit om jag tagit precis samma väg vi körde.

R åkte ju & körde med sina modellplan igår & då åt jag lite popcorn. Trodde ju han skulle bli sen så jag gjorde mig klar för sängen runt halv 10. Vid 10 kom han dock hem, frågade om jag var hungrig, vilket jag inte var just då pga alla popcorn. Så han satte sig & åt själv, han hade köpt kinamat. Jag gick & la mig då jag var ganska trött, vet inte om han blev sur eller besviken för han kändes lite kort i sättet idag. Men hur ska jag veta att han tänker köpa med sig mat & dessutom så vill jag i den mån det går undvika att äta så sent. Trots småhungrig mage (vilket jag kände i sängen) så somnade jag. R kom väl & la sig till slut, vet inte när & jag tror inte ens han höll om mig, brukar vakna till när han gör det.

Av BeaTris - 16 juni 2008 08:42

Tema: Händigt


Är du en händig person eller fixar du hjälp direkt något behöver lagas?

- Det beror nog på vad det handlar om, kan nog om jag blir tvungen


Vad är det senaste du har lagat/fixat?

 - Ingen aning, länge sen =)


Vad är ditt mest komplicerade projekt hittills?

- Jag har ärligt talat inte fixat/lagat något så komplicerat



Av BeaTris - 15 juni 2008 20:57


                                


Jodå, jag är här men har inte så mycket att skriva om. Barnen är hemma hos Pappa & R är iväg en stund. Själv slarvar jag lite nu men imorrn ska jag skärpa till mig igen, måste ju försöka gå ner till Fredag. Ska försöka börja dagen med en lång promenad. Återkommer med lite mer & längre imorron.

Av BeaTris - 14 juni 2008 19:07

Tack för alla fina kommentarer, både till min viktminskning & deppinlägget tidigare. Känner mig bättre nu & försöker lägga den tråkiga början på dagen bakom mig & lära mig av det. Jag har vissa saker jag måste jobba mer med när det gäller mig själv.


Har faktiskt ätit godis & popcorn nu, är lite lätt illamående så nu får det räcka för idag. Stegen är inte alls vad dom varit tidigare i månaden, dom sista dagarna har jag inte kommit upp över 10 000 men samtidigt är det svårare när jag är ensam & barnen har haft ledigt, men imorrn ska jag ta långa rundan när jag lämnat dom & R har sagt att han vill följa med så då får vi prata lite, & bara vara vi två.


Tidigare ringde det på dörren & K öppnade. Utanför stod en kille i fotbollströja & ville köpa aluminiumfolie. Jag sa att det behöver han väl inte göra & gav honom en meter, men han propsade på & skulle ge mig 20 Kr, tyckte väl att det kvittar men han la den på hatthyllan & gick. Tror det är grannen ovanför som har ett gäng kompisar, utanför står en liten gullig grill & emellanåt hörs höga rop så det är nog fotboll för hela slanten.

Av BeaTris - 14 juni 2008 10:55

Inte alls på lika bra humör idag. Känns som om hela Lördagen är förstörd för att jag är som jag är. Det har inte med pointsen att göra, jag ska försöka sköta dom bra trots mitt deppiga humör. Få städa & göra iordning här idag så hoppas jag på att det blir bättre senare.

Av BeaTris - 13 juni 2008 06:31

      Alltså jag vet inte vad som hände så fråga inte för jag är som ett frågetecken själv. 1,8 Kg i minus.....hur är det möjligt???? Jag har gått tillbaka & kollat, jag kanske drömmer ;) Men nä då, vågen visar allt 74,9 Kg flera gånger i rad.

Å andra sidan var det ganska varmt förra veckan, jag drack mer vatten & hade nog lite vatten i kroppen. Det var dessutom period för mens & även om jag inte har blödningar så finns säkert svullnaden. Ja, jag vet som sagt inte & jag är så glad, fattar ni att jag längtat efter att få göra det "officiellt. Nu känns det inte helt omöjligt att nå målet till Midsommar.....1 Kg kvar & oavsett hur det går så spelar det ingen roll, jag har gått ner nästan 5 Kg sen detta "race" började & det är mycket.


Jag har även satt upp två nya delmål. Kan känna som så att 69 Kg vore en dröm, tror inte jag vägt under 70 sen sommaren -93 & då hade jag nyss legat inlagd på en infektionsklinik & gått ner 8 Kg ganska snabbt. Men annars minns jag inte. När jag varit med i VV & liknande har jag alltid fastnat vid 70-71 Kg & sakta men säkert tröttnat. Nu skulle jag vilja ner under 70, men ett mål i taget så får jag ta det den dagen. För den som inte vet så är jag ca 165 cm & bör ju ligga däromkring enligt BMI men att jag mår bra så spelar det kanske en viktigare roll, det roliga är att det känns så mycket att säga 70 än att säga 69, ändå är det bara 1 Kg, men jag tror det handlar om att det är en 7a först.....hur tänker ni andra när det gäller vikten & era slutmål?

Av BeaTris - 13 juni 2008 06:22

Startvikt 7/1: 86,4

Startvikt Midsommartåget: 79,9


Veckans vikt: 74,9

Förra veckan: 76,7

Förändring: - 1,8 Kg

Totalt Midsommartåget: - 5,0


Totalt sen 7/1: - 11,5


Delmål 1: 80

Delmål 2: 77

Delmål 3: 75

Delmål Midsommar - 6 Kg: 73,9

Delmål 4: 72

Delmål 5: 69


Kvar till nästa delmål: 2,9

Kvar till nästa stjärna: 0,5

Kvar till Midsommarmålet: 1,0


Antal  3

Av BeaTris - 12 juni 2008 14:31

Idag är det en riktig data-dag, vi gör inget vettigt alls & jag får nästan dåligt samvete. Jag håller på & tvättar så när jag kom ut förut & skulle hämta in den så hade jag självklart tvätt kvar i en maskin som jag glömt bort att sätta på dessutom, så nu är det inte klart förrens efter 3 men som det var sist var det ledigt den tiden så jag får väl låna torken ett tag till.

Ikväll ska ju I bort, så när A nu ringde & pratade lite bestämde vi att jag & K ska gå dit en sväng ikväll. Beställde ju lite Oriflame-produkter för ett tag sen & det hade visst kommit nu.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards