Alla inlägg under juni 2008

Av BeaTris - 24 juni 2008 20:14

Sommar


Är det sommar nu?

K 6 år: Ja

I 10 år: Jaa


Vad tycker du är roligast med sommaren?

K 6 år: Spela fotboll

I 10 år: Sola & bada

Brukar du och din familj hitta på något speciellt på sommaren?

K 6 år: Nää, bara laga mat, sitta vid datorn & kolla på tv

I 10 år: Bada, campa, åka på andra kuliga ställen


Tycker du om när det är varmt ute så man slipper kanske jacka och skor?

K 6 år: Ja, fast inte för varmt

I 10 år: Ja


Blir det något bada på sommaren? Vart?

K 6 år: Jaaa, hela tiden hos pappa. Lillsjön, Skogsjön & simhallen

I 10 år: Simhallen(utomhus), Lillsjön

Av BeaTris - 24 juni 2008 13:19

Nu har det hänt, det var var nog bara en tidsfråga. Min son grät förtvivlat för att Mamma (jag) blev arg. Men egentligen var det väl mest mitt fel, jag borde gett honom det i köket istället. Huvudsaken är att det verkar fungera bra ändå & om det nu skulle visa sig att det slutar fungera så finns det ju nya, det är en världslig sak & inget att bli arg på men det var nog mest klantigheten jag blev arg på.....min egen klantighet för det kunde lika gärna varit jag & den bärbara. Det handlade ju bara om lite multivitamindryck över tangentbordet. Men som tur är så gick det att hälla bort & så finns det ju hårtorkar *s*

Av BeaTris - 24 juni 2008 08:48

Läser inläggen från ett år sen, trodde då verkligen att den R jag träffade då skulle vara annorlunda mot killarna jag dejtat innan.....han verkade i alla fall så. Men nu blev det inte han & jag & det gör inget, jag har ju träffat räött nu även om det tog lite tid. Det känns bara bra att läsa om det gamla, känns bra att läsa om hur det var då & hur jag kände. Det gör inte ont att läsa om det heller, det tillhör det förflutna.


Av BeaTris - 23 juni 2008 21:05

Farligt lätta & farligt goda & inte så pointvänliga  =)


 Ingredienser:

* 175 gram margarin
* 3 dl vetemjöl
* 1 dl socker
* 1 tsk bakpulver
* Hackad daim (3-4 enkelbitar)


Gör så här:

* Smält margarinet i en kastrull
* Blanda i mjöl, socker, bakpulver & daim
* Klicka ut i muffinsformar
* Grädda i 175 grader ca 10 minuter

Gott med iskall mjölk till =)



Av BeaTris - 23 juni 2008 15:29

Hittade lite sysselsättning hos Gilla men oj vilken tid det tog :)


Har du en bra relation till dina föräldrar? Ja i det stora hela

Gillar du att betala räkningar? Nää, vem gör det?

Har du koll på din ekonomi? Ja

Har du vunnit pengar nångång? Ja, det har allt hänt

Spelar / tippar du på nåt? Ibland

Har du något synfel? Ja

David Bowie eller Beatles? Ingen

Vet du vad ordet paradoxal betyder? Inte på rak arm

Världens fulaste ord? Vilken fråga

När du svär; vilket ord använder du då? Får jag skriva det här?

Världens vackraste ord? Inte den blekaste

Brukar du be om varuprov när du handlar kosmetika? Nää

När rengjorde du din ugn senast? Om jag det visste

Har du läst Angeligue / Kitty böckerna när du var ung? Ja, läste ett gäng Kittyböcker

Berätta om det värsta du varit med om: En lång historia, men det var när jag var inlagd på infektion sommaren 93

Är du social? Ja

Sulle du kunna slänga ut 3000 kr på en romantisk middag? Det är bra mycket mer än vad jag har råd med

Vad är det mest romantiska du vet? Fy vad jag är dålig på sånt

Vet du vad emotionell instabilitet betyder? Det tror jag

När något går sönder blir du: Arg förmodligen

När du gör dig illa blir du: Ledsen skulle jag tro, beror nog på hur ont det gör

Gråter du ofta? Det händer

Har du problem med ilska? Ibland kanske

Vilken är den bästa känslan du vet? Att känna lugn & harmoni

Är känslor svåra att förstå sig på ibland? Ja

Värsta jobbet du haft? När jag städade på tomma ställen…..ensam

Trivs du på ditt jobb/utbildning nu? Ja

Om du fick vrida tillbaka tiden en gång; vad skulle du förändra då? Min separation, inte att få den ogjord men genomföra den på ett annat sätt

Använder du nagellack? Färg på tårna & genomskinligt på fingrarna ibland

Favoritmärke/favvofärg? Märke vet jag inte & färg har jag nog flera

Hur mycket pengar lägger du på kosmetika / hudvård? Det varierar från månad till månad

Hur ofta dricker du alkohol? Sällan

Går du på krogen ofta? Aldrig

Vad samlade du på som liten? Servetter

Har du kvar samlingen? Nää, tyvärr, det hade varit lite kul att fortsätta samla

Hur många gånger har du flyttat? Har bott på 12 olika adresser sen jag föddes

Gick du på dagis alt. Dagmamma? Mamma var hemma med mig tills jag var 7 då fick jag egen nyckel

Har du koll på din dator eller fixar nån annan med den? Har ju R…..min egen datakille =)

Favoritrestaurang? Olympia

Favoritcafé? Något med goda kaffedrinkar

Har du slagit någon nån gång?Ja, i femte klass klippte jag till en kille som var retfull

Om ja; skämdes du efteråt? Mest chockad & det var visst han också *s*

Vad anser du om värktabletter? Bra att dom finns i nödfall

Tror du antidepressiva mediciner är beroendeframkallande? Ja det tror jag

Kan du spela nåt instrument / vilket? Nää, det kan jag inte

Om nej, vad skulle du vilja kunna spela? Trummor, bas eller elgitarr

Tror du att det finns kräkmedel i systemets sprit? Skulle inte förvåna mig

Vad får dig illamående? Ordet magsjuka

Tipsa om en bra hemsida: http://www.matklubben.se

Cool person / personer på nätet: Jag ;)

Trodde du på tandfen som liten? Det gjorde jag säkert

Hur mycket vatten har du druckit idag? För lite

Om jag skulle ge mig själv en egen present nu vad skulle det vara då? En bunt extrapengar

Får du blommor ofta? Ofta & ofta men visst händer det

Köper du blommor ofta? Mest under tulpanperioden på våren

Har du gröna fingrar? Ljusgröna

Tycker du att man är konstig som bara har en växt? Ja, lite kanske

Om du fick en önskan uppfylld här och nu just i detta ögonblick skulle du önska dig: Ekonomiskt oberoende

Brukar du låsa dörren när du är hemma? På kvällarna

Är du kreativ? Ja lite

I så fall; inom vad? Bloggen

Läste dina föräldrar sagor för dig som liten? Det hoppas jag, minns inte så noga

Hade du en bra barndom? Ja, den var bra

Gillar du att fiska? Det kan säkert vara kul, det är inte sysselsättning som gör det utan sällskapet

Om du fick införa en ny helgdag vilken dag skulle du då välja och varför? Ingen aning

Gillar du kakor, tårta och bullar? Ja ”tyvärr”

Vitsen med fettfri majonnäs? Mer nyttigt?

Vad har du i din frys? Pommes, lövbiff, kycklingburgare & lite annat

När brukar du gå och lägga dig? När jag vill sova

Har du några särskilda kvällsrutiner? Inget konstigt utan det vanliga

Tre saker du gör varje dag och som du ABSOLUT inte kan skippa en endaste dag: Toabesök, blinka, andas

Ensamhet är: Skönt ibland, jobbigt ibland

Är pengar något som är viktigt för dig? Ja, i alla fall så jag kan överleva månaden

Om du jobbar; är du nöjd med din lön? -

Tycker du det är känsligt att prata om pengar / ekonomi? Ja, ibland

Lånar du ut pengar till vänner / bekanta? Beror på hur jag själv har det

Kan du sjunga? Det låter nog rätt falskt

Hur firar du helst jul? Med familjen

Vad är viktigast under julen för dig? Gemenskapen & barnens förväntan

Vilken julmat är den godaste? Tomtegröten

Brukar du ge nyårslöften? Nää, bryter dom bara

Önskar du ibland att du var någon annan? Kanske för en dag

Känner du dig ouppskattad? Nää

Finns det vissa saker som du inte kan berätta för någon? Kanske

Tror du att folk pratar bakom din rygg? Det gör dom säkert

Känns det någonsin som att folk är avundsjuka på dig? Det tror jag inte

Kan du åka skidor/snowboard? Inte det minsta

Använder du smycken? Ibland

Favoritsmycken: Har inget nu

Smycke du bär varje dag: -

Det finaste smycket du fått är och från vem? -

Om du skulle få åka till en storstad imorgon; vart skulle du vilja åka då? Venedig

Har du tågluffat? Om ja; var det kul? Nej det har jag aldrig gjort

Har du en favoritmugg du alltid dricker te el. kaffe ur? Har flera, men dom ska vara utan öra

Ditt favoritte är: Lipton´s raspberry

Äger du en digitalkamera? Japp, två men använder bara den ena

Om ja; vad är det för märke? Kodak & Minolta

Besöker du bibblan ofta? Aldrig

Om du lånar böcker; Är du bra på att lämna tillbax böcker i tid? Pass

Sträck ut din vänstra arm så långt du kan. Vad rör du först vid? En svart hjärtekudde

Hur ser det ut utanför fönstret just nu? Blåst, moln & regn

Om du ska ge bort blommor, vad väljer du? Beror på tillfälle & ekonomi

Har du någon gång haft på dig pyjamas ute bland folk? Kanske en kortis

Säger du chokladboll el. negerboll? Chokladboll

Är du troende? Nix

Är du feminist? Nix

Hur mycket surfar du på webben per dag / vecka? För mycket?

Har du en favoritmöbel i ditt hem? Sofforna

Vad tycker du om Alla Hjärtans Dag? Lite uppförstorat

Firar du påsk? Ja lite lagom

I ditt påskägg vill du helst få: Godis

Är du romantisk? Inte så mycket

Vilken är den bästa komplimang du fått? Det vet jag inte

Vilken person beundrar du mest av alla? Pappas fru

Någon maträtt du absolut inte kan tänka dig att äta? Sniglar

Pratar du ofta i telefon? Inte nu för tiden

Om ja; vilka pratar du mest med? -

Vad heter dina barn om du har några? I & K

Coolaste dialekten är: Göteborgska

Är du gift? Nää

Om inte; vill du gifta dig? Kanske i framtiden

Tycker du det är roligt att fylla år? Ja, det är lite mysigt

Den bästa födelsedagspresenten du fått: Mp3spelaren

När fyller du år nästa gång? I Oktober

Av BeaTris - 23 juni 2008 09:59

Nu har båda barnen vaknat & kommit upp, riktiga sjusovare idag men med tanke på natten så lät jag dom sova. Solen som jag vaknade till idag är borta igen & det har mulnat på. Jag har ätit frukost & ska väl se om barnen vill ha något snart. Det är tvättdag igen, men det blir nog bara 2-3 maskiner idag, inte så mycket med andra ord. R ringde igår, en kortis så vi hann knappt säga hej, sen kom det ett Godnattmess vid 10 som jag inte orkade svara på. Imorse så skrev han på Msn, skulle till stationen & sitta pass med bussen. Han hör väl av sig senare, han avslutade med att skriva att han älskar mig också.....vilket jag aldrig tvivlade på =)

Av BeaTris - 23 juni 2008 08:47

Tema: Tre val 


Svart eller vitt?

- Båda då jag inte kan välja mellan dessa, det beror ju helt på vad det handlar om


Natt eller dag?

- Dag, är en dagmänniska & behöver sova på nätterna


Choklad eller chips?

- Choklad, finns så många olika sorter så det går aldrig att tröttna på.



Av BeaTris - 23 juni 2008 07:49

Jag kan tycka ett åskoväder kan vara ett riktigt skådespel, det kan vara vackert. Men konstigt nog är jag mer rädd näd det händer under natten & dessutom är ensam med två barn. Nu gick det mest vid sidan om oss, det kom aldrig så nära så det blev riktigt otäckt. Hade båda barnen hos mig i sängen. I vaknade innan det började & K ropade strax efter en blixt & knall, det kändes bra, ville gärna väcka honom innan & ha honom i sängen utifall att det skulle bli ett ordentligt oväder.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards