Alla inlägg under juni 2008

Av BeaTris - 6 juni 2008 07:16

                                          

Grattis Sverige. Det är väl det lilla jag kommer uppmärksamma dagen, ingen tårta, ingen typisk svensk mat utan det blir bara en vanlig dag i väntan på att få åka till jobbet. Men jag hoppas ni som väljer att fira dagen får en fin dag.





Av BeaTris - 6 juni 2008 07:08

För ett år sen så la jag in en otrolig video hur en barby tårta tillverkas. Nu när jag kollade hittade jag en annan otrolig tårtmakerska. Kolla in hur hon gör en hund.....sanslöst.


Av BeaTris - 5 juni 2008 21:59

Nu ligger mina sista bilder uppe, det blev ganska många timmar. Det blir lite som en drog att fota & även om det inte händer mycket så är det kul att spåna på vad nästa bild ska föreställa. Nu är jag rejält trött så jag ska ta & hoppa in i duschen för att sen krypa ner i rena lakan *myyyys*


R sover hemma, han hade ju Taxin & sen ska han upp inatt för att köra den tidiga Vikingturen (Avgång 04.00) Vi ses nog som tidigast imorron kväll, förhoppningsvis hämtar han mig på jobbet & så åker vi hit & sover.....smidigast då han är den som ska börja jobba på Lördag morron, jag behöver ju ge marsvinen mat & så innan jag ska jobba & då får jag åa tåg fram & tillbaka, vilket ju kostar lite.


Jag har kommit på att det förmodligen blir storhelgsob imorron, vilket blir en lön på ca 200 Kr/timme innan skatt. Ganska bra & jag ska ju ändå jobba 5 timmar imorrn, få se hur det är nu när jag inte jobbat på två månader. Imorrn är det även vägning.....både fasar & ser fram emot att ställa mig på vågen, domen kommer som vanligt imorrn bitti.


                                      

Av BeaTris - 5 juni 2008 12:36


06.53) Öppnar upp altandörren, lika soligt & varmt idag igen.



07.53) Kaffedags.



08.42) Dags att gå, packat ner lite bra att ha.....vatten & äpple tex.



09.58) Klar hos optikern, väntar på R så vi kan äta glass.



10.48) Linser, linsvätska, cola light & lite smått från Åhléns.



11.50) Hemma igen, vatten i flaska går åt.



12.53) Nya tandborstmuggar till hela familjen. Fr Vä: R´s, K´s I´s & så min.



13.53) I får rena kläder i sin byrålåda.



14.53) Börjar tvätta.



15.53) Ska gå ut & gå, musik är ett måste.



16.53) Har kommit hem & hunnit bädda rent i sängarna, täcket får ligga i fotändan nu när det är så varmt.



17.53) R har kommit. Han fick dit dom två hjulen jag misslyckats totalt med på första försöket.



18.53) Två utsvultna marsvin kastar sig över det jag erbjuder.



19.53) Fyller på toapapper i hyllan.



20.53) Har satt ihop resten av stolarna på egen hand.



21.53) Redigerar det sista i E F I T inlägget, tack för titten =)

Av BeaTris - 5 juni 2008 12:09

Hemma igen, försöker ladda upp dagens första skörd av mina blder.....det går inte så bra så jag får avvakta lite. Besöket hos optikern gick bra, fick ett snäpp starkare linser. Har haft samma styrka sen -02 så det var ett tag sen, jag ligger fortfarande på gränsen men mitt vänstra öga är dominat & dessutom har jag brytningsfel så hon trodde det kunde bero på det att det känns lite suddigt ibland. Hon gav mig ett nytt par i ögonen som är av samma märke jag hade innan men lite bättre & mer utvecklade. Än så läng känns det bra & det känns som jag slipper anstränga ögonen. Får se hur det känns om några dagar. Fick även träffa Älsklingen en kortis, jag bjöd på glass på torget så vi fick sitta ner & prata en liten stund. Han kommer efter sitt taxipass ikväll så då får vi lite mer tid ihop. Tills dess ska jag tvätta lite, idag blir det sängkläderna & kanske något mer, få se vad som ligger i tvättkorgen.

Av BeaTris - 5 juni 2008 07:20

Idag är det E F I T & första bilden är tagen, dom kommer dock inte upp förrens framåt kvällen. Ska ta en dusch, äta frukost & göra mig klar så jag kan åka till Storcity. Där ska jag gå till optikern, få se om jag behöver starkare linser.....det känns så ibland & det vore inte konstigt för jag har legat på samma styrka några år nu & snäppet starkare har känts som det är i överkant. Jag kan känna nu ibland att jag får anstränga mig lite mer för att se på avstånd. När jag är klar ska jag ringa upp R, kanske han har en liten stund över så vi kan hinna ta en glass eller bara få en kram. Det trodde han, det är ju inte många som åker taxi i denna värme.

Av BeaTris - 5 juni 2008 07:06

    

    


Frukost: Kaffelatte, 2 lantgoda med renost & tomat = 4,5 p



Dagens p = 20

Totalt antal p = 4,5

Sparade p = 15,5

Av BeaTris - 4 juni 2008 21:34

Nu känns det lite bättre, kollade kalendern tidigare & jag mådde ungefär på samma sätt ett par dagar efter Pms-perioden för ett par månader sen så jag tror att må så som jag gjort under helgen.....att kroppen känns som en spänd fiolsträng tar på kraft & energi & därför blir kropp & huvud trött dagarna efter. När jag dessutom saknar både R & barn så känns det lite extra tungt.


Ikväll har jag träffat barnen & T, S var ute & åt med sitt jobb. Det var familjekväll i I´s klass vilket jag inte visste förrens ett par timmar innan så det kom lite hastigt på. Hade ätit mat innan men ville ha med mig något så jag köpte Ramlösa & en liten baguette med kladdig kycklingröra på macken. Efteråt gick jag hem, lämnade in mina saker & så har jag tagit en liten promenad. Nu kollar jag Grey´s & äter lite glass till det, det är kallt & gott.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards