Alla inlägg den 18 juni 2008

Av BeaTris - 18 juni 2008 21:54

Nu har jag jobbat klart för ikväll & det gick bra, hamnade på en lugn avdelning. Dock blev det ingen promenad innan jobbet så jag har inte samlat på mig massor steg idag men det får duga. Jag har även ätit, det fick bli en liten kebab med bröd, vi åt aldrig på jobbet det blev inte av. Kollar på fotbollen men just nu set det ut att bli försvinna för Sverige i denna måste-match men inget är ju klart förrens visslan tjuter, under har skett & kan ske igen. Få se om jag orkar kolla klart, blev rätt trött när jag fick varva ner. Imorrn är R ledig, då får vi nog ta & planera Midsommar, han är även ledig Lördag, hade egentligen en körning till jag-vet-inte-vart. Men den slapp han tydligen nu. På Söndag har han en körning till Liseberg igen så några dagar får vi ihop, kan ju vara skönt om han nu ska till Eskilstuna på Måndag. Hur det blir med Sydafrika återstår att se, tack för era synpunkter & vinklar att se på saken, för det är ju inget lätt beslut. Om R verkligen vill åka ska inte jag sätta käppar i hjulen, det är ju en jättechans för honom & på sätt & vis kanske det är bättre nu innan vi bor ihop för då blir jag ju mer van att ha honom hos mig jämnt.....eller all ledig tid. Men han vet nog inte själv & det är mycket som vi båda vill veta innan han ev tackar ja, t.ex hur det är med resor hem/dit. Men jag får uppdatera i Bloggen när jag vet mer.

Av BeaTris - 18 juni 2008 11:28

Är igång med tvätten, mestadels skjortor & andra kläder till R. Det var ju meningen att han skulle iväg imorrn & då han har fullt upp idag & det inte fanns tid i hans tvättstuga så tar jag det här. Detta pass (11-15) var det enda som fanns på ett par dagar så jag tog det. Precis när jag bokat det igår & kom in så ringde dom från jobbet & frågade om jag kunde jobba idag. Fick ju förklara läget & tacka nej. Kändes så dumt & sen när det egentligen inte behövdes & R tyckte jag var dum som tackat nej så kändes det ännu mer tokigt. Tänk om dom slutar ringa mig & fråga nu? Behöver nog inte vara orolig, fick nämligen jobba ikväll istället, tackade ja till ett 16-21 pass. Kunde även fått jobba 10 & 18 juli om jag ville men då har jag ju pass på mitt sommarschema så det var lite kört. Innan jobbet måste jag äta lunch & försöka ta en promenad. Sen sover jag hos R inatt, lika bra när han ändå är ledig imorrn & kommer hem sent ikväll. Då kommer jag hem lagom till fotbollen & kan titta på hans stora Tv.

Av BeaTris - 18 juni 2008 09:47

Igår var R & jag hos hans mamma & firade henne då hon fyllde år, har inte träffat dom sen i April då R´s ena bror fyllde år. Vi fick ett varmt välkomnande, kände verkligen att hon var glad att se oss.....även mig. Det blev vetelängd & liten dammsugare samt supergod tårta som jag lätt kunnat äta mer av men det blev bara en liten bit.


R har ju jobbat ganska mycket nu igen, det är rörigt med körningarna & nu ska dom visst även köra tågersättningar eligt tidtabell i Eskilstuna. Meningen var att han skulle åka imorrn & bli borta en vecka. Det är så dom ska göra, några chaufförer i taget åker upp dit & får bo på hotell. När R sa detta förra veckan blev jag så besviken, för hur kul hade det varit att vara ensam över Midsommar? Igår kom han & sa att han inte behöver åka förrens Måndag så imorrn & Fredag är han ledig *jippi*.


Han var även & sökte annat jobb, vilket jag tror han behöver för det är ofta han är smått irriterad på jobbet & så ska det ju inte vara. Vi får väl se om han tar jobbet. Det är bara ett krux.....det är en tjänst via Lernia som innebär att han kommer flytta utomlands ett halvår, ganska långt bort nämligen Sydafrika.....av alla ställen. Det skulle innäbära bra lön så visst kan det vara en fördel. Vi har bara skrattat åt det hittills för det känns som ett skämt. Vi får väl försöka prata om hur det känns när vi får ett par dar tillsammans.

Av BeaTris - 18 juni 2008 09:37

Måste kanske lägga in pointslistan idag för fy vad jag slarvat, det har varit lite för mycket av det goda.....känns det som i allafall. det dumma är att jag gör det så medvetet & varför när det går så bra? Jag fick ett helt underbart minus i Fredags & nu är jag på väg att förstöra det så det blir + på fredag istället. Men det kanske behövs ibland, att ta några dagars paus & sen köra på igen. Ner ska jag ju, det har jag bestämt mig för. Sen om det tar lite tid kanske bara är bra, jag måste ju få leva också. Men jag har två dagar på mig så nu blir det skärpning så får resultatet visa sig på Fredag.....Midsommarafton.

Av BeaTris - 18 juni 2008 07:55

Jag fick en utmaning av Karin


Regler:

-Beskriv först reglerna 

-Svara på alla frågor 

-Välj ut 6 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar,be dem läsa din 

-Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen!


Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag?

* Tvätta

* Promenera

* Sköta mig på pointsfronten

* Kolla ifatt fler avsnitt av McLeod´s Döttrar

* Blogga ifatt ;)


Vad gjorde du för 10 år sedan? 

1998 - Då var jag mammaledig med I, mysigt men minns att det var en ganska regnig sommar.


Ställen du bott på?

Sen jag föddes har jag bott på 12 olika adresser så det har blivit en del flyttande.


Fem saker du skulle göra om du var biljonär?

* Ta körkort & köpa bil (R får också en)

* Köpa hus med allt därtill

* Spara & investera

* Betala skulder

* Anställa kock & städerska =)


Personer du vill veta mer om

Utmanar: Camilla, Mia, Nenny, Loppan, AnnaLee & Angel

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards