Alla inlägg den 11 juni 2008

Av BeaTris - 11 juni 2008 16:15

Glömde ju skriva att regnet håller sig envist borta över detta område. Det har varit fläktande & mulet & vissa stunder helgrått. Det kom 10 stänk när vi satt i bilen hem.....men inte mer än så. Jätteskönt även om det verkligen skulle behövas en rejäl skur men den borde komma snart tycker jag.

Av BeaTris - 11 juni 2008 15:49

Skolan är slut & I har nu sommarlov. Men det var nästan så hon grät när vi gick från kyrkan. Anledningen är att en av hennes bästa kompisar, M slutar 6an & försvinner nu från skolan. Trots det bor dom på samma gata & lär nog vara tillsammans halva sommarlovet.....minst. Men visst känns det säkert vemodigt. Om två år är det ju I´s tur, att åka traktorvagn från kyrkan & tuta i gastutor så det skär i öronen. Skolavslutningen var jättefin, men jag förstår inte varför det ska sjungas sånger som gör att man känner sig ledsen. Två från I´s klass gjorde ett uppträdande, J spelade på saxofon & M sjöng & låten dom framförde var "Himlen är oskyldigt blå". Det var så rektorn knappt kunde hålla sitt tal efteråt & jag blev nästan ledsen & började tänka på vännen som begick självmord & aldrig får uppleva sina barns skolavslutningar. Det är ju inte så det ska vara även om dom var jätteduktiga. Stort att våga stå därframme framför hela skolan & alla föräldrar. Efteråt har vi varit med J & hennes familj, där fick vi smaskigt fika & en helt underbar sommartårta med svenska jordgubbar.....såååå god. Även om jag tog av allt så tog jag en av varje & en lagom bit tårta så jag känner inte att jag misskött mig totalt. Nu fortsätter jag på det rätta spåret fram tills Fredag. Ikväll kommer nog I sova hos L & imorrn kväll ska hon på Sommarlovsfirande hos en kompis som hon träffat via T. Det kan ju vara mysigt att få äta tacos & leka lekar med några nya tjejkompisar.

Av BeaTris - 11 juni 2008 06:01

Jag kom upp, på andra gången mobilalarmet gick igång. Det var bara att tvinga mig själv även om jag var trött, det blir ju egentligen bara värre av att ligga & dra sig. Ska snart ta en dusch & få lite liv i kroppen. Smygvägde mig idag igen, vill ha koll nu efter allt slarv & gissa vad.....vågen var på toppenhumör idag så jag hoppas verkligen på ett fint plus.....menar ju MINUS på Fredag. Det gör även att jag känner mig motiverad att fortsätta. Det fläktar en del men än så länge är det uppehåll & solen tränger igenom ibland så förhoppningsvis blir det en bra dag idag när I slutar 4an. Hon var nervös igår, varför vet jag inte. Hon borde vara van nu, det är ju femte gången hon ska stå där i kyrkan med sina klasskamrater & kören. Det kommer gå bra & vara jättefint som vanligt, kommer väl bli rörd som vanligt.

Av BeaTris - 11 juni 2008 06:00


    


Frukost: The, 1 skiva lingongrova med skinkost/gurka, citronyoghurt = 3,5 p


Dagens p = 20 + 2,5

Totalt antal p = 3,5 + 0

Sparade p = 16,5 + 2,5

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards