Alla inlägg den 10 juni 2008

Av BeaTris - 10 juni 2008 20:49

Sveriges första match är igång, kollar med ett öga. Har precis fått barnen i säng & K är lite småledsen då han har ont i sin ena fot.....vet ej varför, det kom nu vid läggdags. Förhoppningsvis går det över när han sover. Det blåser fortfarande en del men solen skiner & det är hyffsat klart ute.....hoppas det i allafall blir uppehåll imorron under tiden vid kyrkan. Kameran ligger på laddning & ikväll ska jag lägga mobilen vid dörren så jag måste gå upp för att stänga av/snoosa. Blir kanske lättare att gå upp direkt då. Har lite att fixa med. I ska duscha så hon måste upp skapligt också, K har badat ikväll så han behöver bara rena kläder.

Har tröttnat på det ljusa i bloggen & bytt till lite gråare toner, ganska snyggt blev det.....om jag får säga så själv.

Av BeaTris - 10 juni 2008 14:45

Har hämtat K, en dag på fem-års & nu ledig resten av veckan. Det blåser stormbyar ute, känns lite farligt att vistas ute då mycket grenar blåser ner. Såg förut att två av stolarna blåst omkull, gick ut för att resa upp dom.....ja då blåste resten omkull, inkl bordet. Fick sätta ihop stolarna & lägga bordet upp & ner. Det är rätt skönt ute, trots blåsten men om det inte skulle göra det så skulle det nog vara ganska kvavt. Det känns när man kommer in, både i skolan & i lägenheten. Det är som det står still & det är klibbigt i luften. Tror ett åskoväder & lite regn skulle lätta på trycket lite. Nu är det dags för mellis här, hittills har jag skött mig bra. Fick lite motivation att sköta mig resten av dagarna fram tills Fredag då jag såg att vågen var snäll imorse. Så nu ska jag verkligen göra ett försök till att vara duktig.

Av BeaTris - 10 juni 2008 10:11

Tema: Språk


Hur många språk talar du?

- Får svara 1½, svenska & lite engelska


Vilken dialekt har du?

- Östgötska, hör det inte alltid själv men gjorde det en gång då jag beställde kaffe på Centralen i Stockholm.....då skämdes jag nästan


Skulle du vilja lära dig ett nytt språk?

- Nää, känner inget behov av det så det känns inget aktuellt



Av BeaTris - 10 juni 2008 10:04

Barnen är iväg & jag har fått en liten extrasväng.....blåste fram. Det blåser friska vindar men trots det så känns det kvavt. Det borde komma lite regn för mulet är det också. Men det kan ju blåsa bort eller bara luras lite.


Dom ringde från jobbet, ville att jag skulle jobba kväll. Fick tyvärr tacka nej eftersom jag inte fick tag i barnvakt. Måste ju dessutom få ungarna i säng lite tidigare ikväll, det var två supertrötta barn imorse.....även en mamma kanske jag ska tillägga.


Imorrn är det skolavslutning, I ska hem till sin pappa & locka håret där så då ska hon vara nyduschad & påklädd. Vi kan nog åka med till kyrkan, sen löser det sig alltid med hemkomst, det har det gjort åren innan också. Vi brukar kunna vara lite med J & hennes familj, pratade lite om det igår så vi får väl kolla upp det idag.

Av BeaTris - 10 juni 2008 07:58


    


Frukost: The, ägg, smörgås med skinkost & paprika = 4,5 p

Mellis: Kaffelatte, riskaka med skinkost = 2 p

Lunch: Bakad potatis med kesoröra = 5 p

Mellis: Äpple = 0 p

Middag: Tacopinne, cous-cous, sallad, knäcke med philadelphiaost = 6 p

Kvällsfika: The & melon = 0 p


Dagens p = 20

Totalt antal p = 17,5

Sparade p = 2,5

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards