Alla inlägg den 9 juni 2008

Av BeaTris - 9 juni 2008 21:40

Badet för I gick bra, hon kom hem lite sent & hörde inte av sig men hon hade glömt sin mobil i kompispappans bil, sen hade hon glömt ta med extrabyxor. Hon åkte i sina pumashorts & badar även i dom så hon fick vänta på att dom skulle torka. Så kan det gå när inte mamma får se till att det blir rätt.

Fotbollsträningen gick också bra, jag satt & tittade en halvtimme innan jag bestämde mig för att gå löparrundan runt planen, jag gick fem varv & skrapade ihop ca 2 000 steg på den stunden. Hemma igen blev det kräm & smörgås för K & jag åt en smörgås & en riskaka, till det drack jag vatten. Imorrn ska jag banne mig sköta mig & jag vet att det går mycket lättare då jag är ensam. Så imorrn bitti blir det en smygvägning, jag måste se om det hänt något negativt pga mitt slarv. Inte alltför mycket hoppas jag. Ska nu ta & göra mig klar för sängen.....trötter är jag.

Av BeaTris - 9 juni 2008 20:12

Djur


Tycker du om djur?

Ja


Har du nåt husdjur hemma?

Ja, marsvin & fiskar


Finns det något djur du skulle vilja ha?

Ja, en liten hund


Är du rädd för nåt djur?

Ja, dom som skriker mest utom apor


Finns det nåt vilt djur du skulle vilja träffa?

Ja en giraff


*K 6 år & 2 månader*

Av BeaTris - 9 juni 2008 20:09

Sverige


Vilka färger är det i svenska flaggan?

Gul & Blå


Kan du den svenska nationalsången?

Nää


Vad tycker du om att bo i Sverige?

Roligt


Kan du något mer språk än Svenska? Vilket/vilka?

Lite engelska


Har du varit utomlands någon gång? Var?

Frankrike, Bulgarien & Teneriffa


*K 6 år & 2 månader*

Av BeaTris - 9 juni 2008 20:05

Syskon


Har du några syskon?

Ja


Hur många?

En syskon


Tycker du det är roligt att leka med ditt/dina syskon?

Näää


Hur många år är du?

6


Hur många år är ditt / dina syskon?

10


*K 6 år & 2 månader*

Av BeaTris - 9 juni 2008 15:33

I kom hem från skolan med en kompis, hon bor nästan granne här när hon är hos sin mamma, men idag är det visst byte där. I allafall, det första dom säger är att dom vill åka & bada.....själva.....i bassängbadet en tågstation härifrån, vilket ju blir en bit. Det är nu det börjar misstänker jag, I börjar bli stor, vill göra saker på egen hand. Det skrämmer lite, att våga släppa taget & våga låta henne ge sig iväg. Nu blev det inte så, dom ska visserligen bada men får skjuts & förmodligen blir dom även hämtade så dom ska bada i en liten sjö här i närheten. Visst, det skrämmer fortfarande men jag måste våga släppa taget, i allafall en bit i taget. Hon har lovat att höra av sig ofta & det hoppas jag hon gör för jag kan nog inte känna mig riktigt lugn förrens hon är hemma igen.


Av BeaTris - 9 juni 2008 15:24

Ett kort inlägg innan disken ska diskas & jag & K ska iväg till fotbollsträningen. Han ska cykla & jag går......har inte så många steg så det behövs. Hade varit trevligt om R velat följa med men han kändes sig både trött & hängig så han åkte hem till sig, behöver nog sova. Att vara förkyld i den här värmen är inget vidare, kan ju bara hoppas han blir frisk snabbt.


Vi har ätit pannkakor här, med glass, men eftersom jag, K & R precis ätit glass innan när vi var ute så tog jag keso & hallonsylt istället, gott & lite mer mättande så jag klarade mig med 2 pannkakor. Det går väl sådär med pointsen idag också, känns så jobbigt & tråkigt just nu, trots att viljan att gå ner mer finns där. Men viljan att stå emot & kunna säga nej är nog svagare just nu, men jag ska inte ge mig & jag ska inte gå upp allt jag gått ner, det ligger för mycket kamp bakom.

Av BeaTris - 9 juni 2008 07:31

Här har vissa varit i full gång sen 5 imorse.....en viss Her R vaknade tidigt så kl 7 satt både spegel & griffeltavla uppe på halllväggen. Tydligen lite snett men vi skyller på Ikea´s tillverkning & dessutom syns det knappt. Vi har hunnit äta frukost & är påklädda, I ska snart till skolan. Jag gör ännu ett försök till att sköta mina points, det brukar gå lättare i veckan så det är värt ett försök. Det mulna vädret är som bortblåst & det är varmt & soligt igen.


                                       

Av BeaTris - 9 juni 2008 07:27


    


Frukost: The, smörgås med skinkost = 5 p


Dagens p = 20

Totalt antal p = 5

Sparade p = 15

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards