Alla inlägg den 7 juni 2008

Av BeaTris - 7 juni 2008 21:32

Kvällens pass är avklarat, känner mig lite trött men har ingen lust att sova än, då är det snart morron & dags att gå till jobbet. Men snart så, blir det väl att göra R sällskap, sover hos honom inatt. Han sov på soffan när jag kom, gick & la sig i sängen direkt. Han är trött & har visst ont överallt så hans humör var inte det bästa.


I pointsväg har jag slarvat på tok för mycket, jag har helt enkelt inte orkat bry mig ett dugg.....skyller på värmen. Jag är sugen på allt, utom nyttig mat. Får kanske lägga undan pointstänket & försöka äta bra & vettigt ändå. Kanske bara försöka hålla vikten under sommaren nu & sen ta nya tag i höst. Men det skulle kännas som att ge upp, men jag hinner nog ändra mig fler gånger så det återstår att se hur det blir.  Jag är lite velig.....jag vet.

Av BeaTris - 7 juni 2008 08:43

Har ju ganska nyss klivit upp, R åkte till jobbet omkring halv 6 & jag tror jag hade somnat om innan han låste dörren efter sig. Han slutar vid 5 idag & då har jag varit igång en halvtimme. Sen blir det att sova hos R inatt för imorrn börjar jag kvart i 7 & så dags går det inga tåg.

Det första jag brukar göra är att sätta in linserna, annars blir världen ganska suddig. Idag har jag letat upp mina glasögon, som är över 10 år gamla så styrkan i dom är ju inte samma som på linserna, menm bättre än inget alls. Anledningen till detta är att optikern tyckte jag ska vila ögonen lite, jag var lite röd & irriterad i vänsterögat. Jag har haft lite småproblem förut, nu trodde hon att det beror på att det är så varmt & torrt, men hon ville att jag skulle vara uppmärksam & försöka ha glasögon lite.....iallafall hemma. Risken är annars att det blir värre & då får jag linsförbud, inte kul eftersom jag känner att glasögon bara är i vägen. Men jag skulle vilja ha ett par nya, tuffare & mer av dagens utseende, som jag kan ha att byta med ibland & när jag bara går hemma & dräller. Tyvärr känns som ekonomin inte tillåter en sån utgift. Så medans jag går hemma idag kan jag ju ha dessa fula & när jag ska gå ut senare tar jag på linserna för dagen.

Av BeaTris - 7 juni 2008 08:32

Jag åkte dit igår kväll.....hårt & skoningslöst. Hade ju med mig mat till jobbet men kände mig lite stressad & orkade/hann inte äta upp all sallad som var på 5,5 p när vi satte oss en stund. Jag åt inte ens hälften. Så nu har jag till lunch idag. Det var varmt att jobba, så suget efter en milkshake satte in & när R hämtade mig gav jag honom order att köra mig till McDonalds, där blev det mellanshake vanilj & en cheeseburgare, mmmm så gott. Milkshake från McDonalds är för mig sommar, den är så god. Jag överrskred med 6 p & visst, det kunde varit värre. Tex så kom jag till jobbet mitt i nationaldagsfirandet & huset bjöd på bakelser.....gjorda med lite kladdigare kokosrutor (kärleksmums, snoddas & allt vad dom kallas) på det var det grädde & mandarinklyftor. Det fanns några kvar & jag tackade nej till en. Det kändes bra att kunna göra det, jag hade ju planer på att verkligen sköta mig. Men igår var igår & idag är en ny dag, alltså nya tag.

Av BeaTris - 7 juni 2008 08:31


    


Frukost: Smörgås med renost, yoghurt med solroskärnor & russin = 5,5 p

Lunch: Sallad = 2,5 p


Dagens p = 20

Totalt antal p = 8

Sparade p = 12

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards