Alla inlägg den 4 juni 2008

Av BeaTris - 4 juni 2008 21:34

Nu känns det lite bättre, kollade kalendern tidigare & jag mådde ungefär på samma sätt ett par dagar efter Pms-perioden för ett par månader sen så jag tror att må så som jag gjort under helgen.....att kroppen känns som en spänd fiolsträng tar på kraft & energi & därför blir kropp & huvud trött dagarna efter. När jag dessutom saknar både R & barn så känns det lite extra tungt.


Ikväll har jag träffat barnen & T, S var ute & åt med sitt jobb. Det var familjekväll i I´s klass vilket jag inte visste förrens ett par timmar innan så det kom lite hastigt på. Hade ätit mat innan men ville ha med mig något så jag köpte Ramlösa & en liten baguette med kladdig kycklingröra på macken. Efteråt gick jag hem, lämnade in mina saker & så har jag tagit en liten promenad. Nu kollar jag Grey´s & äter lite glass till det, det är kallt & gott.

Av BeaTris - 4 juni 2008 12:54

Har inte lust till något just nu, vet inte om det beror på värmen eller låg energinivå. Har släppt ut marsvinen på grönbete, hittade en grön liten fläck, allt är ju så torrt & gult nu så lite regn skulle inte skada. Jag mår väl sådär i värmen, blir segare, får lättare huvudvärk & tappar matlusten.....inte bra då det lätt blir fel val. Telefonen ringde, ett erbjudande om en tidning. Svarade nej tack då jag håller på att säga upp allt sånt igen. Måste få kontroll på vad jag har, det känns som lite mycket just nu & jag läser ju inte ens tidningarna. På väg tillbaka till soffan grabbade jag tag i ett äpple, måste nog äta något. När det gäller promenaderna känns det mest som ett måste just nu & det är svårt/jobbigt att bara ge sig ut.....orkar inte känns det som. Jag orkar inte ens ta med en filt ut i gräset & sola dom lite vitare delarna av kroppen. Lat? Ja kanske men ibland har jag sådana dagar & jag undrar om dom inte brukar komma dagarna efter Pmssymptomen. Det bara slog mig nu att jag kände så förra månaden också. Slarvar lite med Libressekalendern, började ju fylla i den så jag kan ha koll på mitt mående. Får ta tag i det igen.....om jag orkar ;)


Av BeaTris - 4 juni 2008 10:17

    

              

V 23

Onsdag: * Ostfyllda färsbiffar (Från Angel´s sida)

Av BeaTris - 4 juni 2008 08:19

    

    


Frukost: Kaffelatte, knäcke med ost, skinka & grönsaker = 4 p

Mellis: Äpple = 0 p

Lunch/Tidig middag: Ostfyllda färsbiffar med rester från räksalladen = 5,5 p

Familjekväll: Baguette med kycklingröra = Ca 8,5 p

Kvällsfika: Glass = 2 p


Dagens p = 20

Totalt antal p = 20

Sparade p = 0

Av BeaTris - 4 juni 2008 08:10

Vaknade första gången vid 6, sen har jag småslumrat & vaknat till men slumrat till igen, tills för en stund sen. Kände att det var dags att kliva upp, annars blir hela dagen seg som attan. Satt på toaletten så ringde mobilen, trodde det var R men kors i taket så var det från jobbet, ska jobba lite i helgen:

Fredag: 16 - 21

Lördag: 16.30 - 21

Söndag: 6.45 - 10.00

Det blir i allafall 13 timmar extra, jag börjar ju inte mitt vik förrens den 30 Juni så det skulle inte bli så katig lön i Juli då. Har en infodag också som jag misstänker jag får betalt för. Kan ju hoppas det kanske blir någon mer dag innan viket börjar.

Ska bli kul & se hur R ska jobba, han ville visst vara ledig så han kunde köra taxi i helgen, då jobbar han säkert på dagarna så när han slutat, ja då börjar jag, men jag varken vill eller kan tacka nej till helgen. Fick säga nej till Söndag eftermiddag, kanske var dumt för barnen skulle ju kunna komma Måndag morron, men hon förstod hoppas jag & skulle se om hon kunde hitta någon annan. Nu hoppas jag bara att jag kommer in i rutinerna snabbt, har ju inte jobbat på evigheter, men avdelningen jag ska vara på har blivit lite mindre så den är nog inte lika rörig att vara på. I vilket fall som helst ska det nog gå bra.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards