Alla inlägg den 2 juni 2008

Av BeaTris - 2 juni 2008 21:34

R har åkt nu, han drog ut på det länge & vi suckade djupt båda två några gånger. Visst han är kvar i Sverige & det handlar om två dagar, men just nu känns det som vi inte får tid tillsammans. Kan ju slå vad om att han får jobba i helgen igen & jag får spendera den ensam. Det är jobbigt, jobbigt att inte våga planera, jobbigt att inte veta hur, när & var hans nästa körning ska landa. R är nog lite trött på det också, han börjar känna att han vill ha ett jobb med tider & en fast inkomst. Frågan är bara han skulle trivas med att vara instängd, han tycker ju innerst inne om att köra. Så tills vidare får vi väl göra det bästa av situationen & göra värdefulla saker dom dagar han har ledigt. Såsom vi gjort nu några gånger, det betyder mycket, den kvallitativa tiden tillsammans.

Av BeaTris - 2 juni 2008 19:21

1 ½ timmes promenad blev det i morse, lämnade mobilen hemma & hade bara stegräknaren på mig. Jag kollade klockan när jag gick, på med musik & stakade ut en väg i huvudet, sen bestämde jag mig för att inte kolla vare sig tid eller steg förrens jag kom hem, det var bara att gå.....vänster fot, höger fot & så vänster fot igen. Varmt men otroligt skönt när jag kom hem. R kom tillbaka efter sin jobbtur lagom till frukost så den åt vi tillsammans. Fick sen ganska jobbig huvudvärk så jag gick & la mig på sängen & fick sen sällskap, där låg vi & bara höll om varann så jag kunde slappna av & må bättre.


När vi ätit lunch så åkte vi till Ikea, där shoppade jag loss lite, det blev:

* 2 ramar till foton på barnen, det får plats tre i varje & det blev kanon.

* 3 ramar till mina tavlor jag köpte för mer än 6 månader sen.

* Spegel till hallen, så jag kan se mig i helkropp & hur jag förändras.

* Griffeltavla, dock inte den jag ville ha från början.

* Kritor & magneter till ovanstående.

* Nytt pickninck set.....muggar, tallrikar, bestick & skålar.

* 2 skrivbordsstolar till barnen.

* 2 nya lattemuggar

* Potatisskalare & glasskopa

* En ny matta till Älsklingen, han har hjälpt mig med så mycket så den var han värd

Summa: ca 2000 Kr


Men det får det kosta, jag behövde fylla på inredningen lite. Så nu ska jag göra iordning & göra om lite. Sen får jag väl flirta lite med Älsklingen & se om han kan hjälpa till att sätta upp tavlor & annat. Men inatt ska han upp & iväg till Vetlanda, sen är han i Stockholm två dagar.

Av BeaTris - 2 juni 2008 13:01

Tema: Ärligt talat


Kan du tänka dig att bleka dina tänder?

- Ja, kanske lite men inte så det ser överdrivet vitt ut


Har du någon gång bjudit på en rätt som du sagt att du gjort själv men köpt den färdig?

- Nä, faktiskt inte, brukar fixa maten själv


Har du någon gång fått för mycket växel tillbaka utan att säga till?

- Ja, det har allt hänt men det handlade inte om så mycket pengar



Av BeaTris - 2 juni 2008 07:55

Idag blir det skärpning på pointsfronten igen, igår blev det lite slarv igen. Men vi hade ju en mysig picknick dag med barnen. Vi hamnade i vid Sommen, hittade en utsiktsplats med helt underbar utsikt över sjön & små öar. Där åt vi smörgås, ägg & solskensbullar.....gott. Helt mysig dag med andra ord & det var två nöjda barn som vi lämnade till pappa, hoppas jag i allafall.


     Vädret är även idag helt otroligt, det är skönt med sommarvärme, men det kanske inte skulle skada med lite regn, det är verkligen torrt i gräset så det börjar bli gult nu. R jobbar en stund nu på förmiddagen, men jag misstänker att han kommer sen. Så under tiden ska jag ta & gå en promenad. Det är nog bäst att ladda en vattenflaska.

Av BeaTris - 2 juni 2008 07:41

    

    



Mellis: Äpple = 0 p

Frukost: Kaffelatte, smörgås med leverpastej, ägg, kaviar & tzatziki = 5 p

Lunch: Tacopinne i bröd, grönsaker & tzatziki = 6,5 p

Middag: Kräm & smörgås = 7,5 p



Dagens p = 20

Totalt antal p = 19

Sparade p = 1

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards