Alla inlägg den 29 maj 2008

Av BeaTris - 29 maj 2008 21:23

Ingen vidare aktivitet idag, vare sig på Bloggen eller IRL. Det har varit varmt så K som har varit ledig & jag har mest tagit det lugnt. När I kom hem från skolan blev det mellis för deras del & sen en promenad till macken där vi njöt av en varsin glass. Fick sen nästan bokstavligen dra mina barn runt en extrasväng så jag kunde få ihop i allafall tusen steg extra. Småtrötta, varma & gnälliga var dom men hem kom vi. Sen dess har vi ätit mat & barnen har lekt ganska bra med varann. I har läst läxor & suttit vid datorn. Vid 20-tiden fick dom gå ut en sväng, det slutade med en ledsen I som slog i båda sina knän i rutschkanan. Fick tvätta av smuts & plåstra om, har även tvättat fyra skitiga fötter, händer & ansikte fixade dom själva. När K äntligen kom i säng så fick I lite fotvård, filning, insmorning & lila tånaglar + blanka fingernaglar. När jag skulle fila hennes fötter bad hon mig vara försiktig med hennes fotvårtor. För ganska precis ett år sen hade hon ju en hel drös, säkert upp emot 5-7 stycken på varje fot.....små visserligen men ändå. Nu är varenda en borta, jätteskönt ju, det tog lite tid men jag undrar om inte det där medlet jag skrev om då fungerade.

Av BeaTris - 29 maj 2008 07:00

Imorrn är det vägning igen & jag hoppas det blir minus, smygvägde mig & vikten är väldigt hoppig så det blir kul imorrn. Veckan har gått bra, kunde tom låta bli fikat igår när vi satt i gräset. Det är bara en sak & det här är svårt att skriva & erkänna för er andra men jag måste. Jag har haft två bullar i en påse & nu finns dom inte kvar för inatt & natten till igår har jag vaknat & känt suget av dessa bullar, riktigt känt hur goda dom är & ja det var dom för jag åt upp dom.....mitt i natten, hur dumt är det? Det var inga jättebullar utan jag tror dom ligger på ca 1,5 p/bulle så det är ju inom mina ramar men jag har inte räknat bort pointsen för dom på morronen. Jag tror jag har fått ihop Ap så det ska räcka så det får väl vara mitt lilla misstag & syndande. Men inatt ska jag hålla mig borta från skafferiet, kanske sätta hänglås & kasta bort nyckeln. Nu är min lilla skrutta uppe.....trött är hon, precis som jag.

Av BeaTris - 29 maj 2008 06:48

          


Frukost: The, smörgås med skinka & grönsaker = 2,5 p

Mellis: Kaffelatte, skånsk pepparkaka & melon = 2 p

Lunch: 1/2 port Vv´s Canneloni, sallad = 3,5 p

Mellis: Top Hat = 2 p

Middag: Cous-Cous & korvpanna = 5 p


Dagens p = 20 + 5

Totalt antal p = 15

Sparade p = 5 + 5

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards