Alla inlägg den 27 maj 2008

Av BeaTris - 27 maj 2008 21:14

Barnen sover & jag kopplar av med lite the & tv. Sen blir det sova för mig också. Det ar varit lek i eftermiddag, I hade kompisen E.N här & även K fick vara med lite. Dom var ute & hittade ett par andra kompisar att leka med, bl.a hoppade dom på en studsmatta.

Imorrn är det musikal i skolan, få se om jag får plats & kunna se något. Jag ska lämna K lite tidigare då det börjar 9. Efter det ska jag gå & handla lite, i allafall någon middagsmat. Jag skulle behöva handla mer än jag får hem själv men vet inte hur R jobbar. Så det får vara, jag sa igår att jag gärna ville ha hjälp men har inget hört idag & jag vill inte tjata. jag hinner nog.

Av BeaTris - 27 maj 2008 18:54

Tips & ideér till veckomatsedlar (Kom gärna med förslag.....igen) 



V.22

* Kycklingburgare med bröd & tillbehör

* Tacopinnar (Från Angel´s sida)

* Ostfyllda färsbiffar (Från Angel´s sida) med tzatziki & potatis/morötter)

* Morotspannkaka (Eget påhittat recept kommer)

Av BeaTris - 27 maj 2008 11:47

Den lilla promenaden blev längre än jag tänkt från början, jag var ute i 2 timmar totalt, med den stunden det tog att lämna av K. Träffade även en 85-åring vid kyrkogården, han var lite pratglad & jag har svårt att bara gå därifrån, jag har ju ändå några timmar att fördriva. När jag kom hem blev det melon till mellis & vatten ska jag försöka få i mig lite mer av. Funderar som bäst på vad jag ska hitta på till lunch, börjar bli hungrig redan nu.

Av BeaTris - 27 maj 2008 08:03

Klarblå himmel & strålande  Det blir en fin dag & det känns som sommar.

I har åkt till skolan & det är snart dags för K & mig att gå också. Ska smörja in lite solkräm innan & kolla ryggsäcken om den behöver ändras eller kompletteras. Sen blir det den obligatoriska promenaden, skulle kunna gå & handla lite men det är en del jag behöver så jag kan lika gärna vänta tills R har lust att hjälpa mig. I vill baka någon dag så det tänkte jag handla till, men idag ska hon ta med en kompis hem så det får bli en annan dag. klockan går så jag ska göra det jag behöver nu så vi slipper stressa.

Av BeaTris - 27 maj 2008 06:39

       


Frukost: Vaniljyogurth, smörgås med renost & paprika, the = 4,5 p

Mellis: Melon = 0 p

Lunch: Sallad med skinka, cous-cous & goda grönsaker = 3,5 p

Mellis: Kaffemjölk, skorpor med renost = 2,5 p

Middag: Pasta med bacon & grönsaker, sallad = 5,5 p

Kvällsfika: The, knäcke med renost = 2 p


Dagens p = 20 + 2,5

Totalt antal p = 18

Sparade p = 2 + 2,5

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards