Alla inlägg den 26 maj 2008

Av BeaTris - 26 maj 2008 15:29

Förra Söndagen då jag lämnade mina barn hade jag ju så dåligt samvete för att jag faktiskt spenderade mer tid vid datorn än med barnen. Vet inte vad det var men det var liksom bara jobbigt att hitta på saker.....får man känna så som Mamma? Jag lovade då mig själv att den här veckan ska det bli bättre & det har börjat bra. Jag spelade spel med dom igår, förut var K & jag ute & lekte lite med en boll & nu så har jag lämnat honom hos en kompis. Han behöver få leka med kompisar även här. Vi gick ut & han ville cykla en sväng & så såg vi att hans kompis S var ute & bara hade sin syster där så vi gick & hälsade. Han fick komma in & leka & jag sitter nu här själv & dricker lite kaffe. Har lite planer för veckan så jag känner på mig att jag inte kommer ha lika dåligt samvete på Söndag när jag lämnat barnen igen.

Av BeaTris - 26 maj 2008 10:19

Tema: Städdille?


Tycker du om att städa?

- Nää, inte speciellt, har en värdelös dammsugare så det känns oftast som ogjort arbete  


Vilket är det roligaste att städa?

- Köket, att få undan disk & plocka iordning & ha det fint på köksbord & disk/arbetsbänkar


Tråkigast?

- Under soffor & sängar & alla andra otympliga ytor


Av BeaTris - 26 maj 2008 09:51

Nu har jag infört pointslistan igen & idag ska den vara kvar, idag ska detta gå bra. Jag måste sköta mig i veckan om det ska bli ett minus på fredag. Det är svårt, igår blev det väl inte så smarta val, varför kunde det inte räcka med en kula glass, varför välja tre?? Sen då.....korv med bröd till middag & så bakelse på det, nää nu får jag ta tag i det här, annars får jag snart ett stort plus på vågen & det är det sista jag vill. Små minus eller plus/minus noll går bra men inga plus.....snälla.

Av BeaTris - 26 maj 2008 09:03


00.15) Eurovision är slut, Ryssland står som vinnare.



07.45) Har vaknat, tvättar av ansiktet lite.



08.35) Ute & går.



09.29) Fortfarande ute.



10.10) Frukostdags.



11.15) Plockar ihop mina saker, dags att åka.



12.15) Vi är & tittar på Ostindiefararen, vilka segel.



Bonusbild: Ankaret.



13.09) Resan fortsätter mot okända mål.



Bonusbild: Glassdags i Mem. Latte, körsbär & lime/vanilj



14.00) Sitter i bilen igen, ut på småvägarna.



Bonusbild: Färjan över till Stegeborg.


Mellan 15 & 16 satt vi i bilen igen.



16.20) Handlar lite till kvällsmat.



18.00) Barnen har kommit & jag slänger ihop smet till en rulltårta.



19.00) Vi fikar på rulltårtsbakelse, det är ju ändå Mors dag.



20.00) Spelar Rim-memo med ungarna, hus & kam rimmar inte så bra.



21.00) Dags för barnen att sova, har läst två böcker idag. Det får bli min godnattbild.


Det var min dag det =)


Av BeaTris - 26 maj 2008 08:54

         


Frukost: 1 skiva polarkraft med pastrami & grönsaker, ägg & lite kaviar = 4 p

Mellis: Banan = 1 p

Lunch: Tonfisksallad, knäcke med renost = 4 p

Mellis: Kaffelatte = 0,5 p

Kvällen: Fil & smörgås = 8 p 

Dagens p = 20

Totalt antal p = 17,5

Sparade p = 2,5

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards