Alla inlägg den 24 maj 2008

Av BeaTris - 24 maj 2008 22:46

Nämen wow, dom två sista bidragen, Ryssland & Norge var ju bland dom bästa. Nu återstår ju bara att se om någon av favoriterna kommer bland Topp 3. Jag tänker hålla på dessa:


Island

Ryssland

Norge

Grekland

Armenien


Det är dom länderna jag tycker haft bäst låtar vid första intrycket. Som sagt, jag har inte lyssnat innan, inte ens vid semifinalerna & Sverige bortser jag ifrån eftersom jag inte får rösta på den låten.

Av BeaTris - 24 maj 2008 22:28

Ja vad kan jag säga, 20 låtar & en som verkligen är vettig. Just nu är det någon förklädd vampyr i änglakläder som skriker så glaset i vitrinskåpet spricker. Kan ju tillägga att jag inte hört låtarna innan, förutom piraterna då & så Hero såklart men den räknar jag inte eftersom den inte är rösttillåten.


Av BeaTris - 24 maj 2008 21:50

Äntligen, en låt som grabbar tag i min känsla för musik. Låt Nr 11---Euroband...This is my life, annars har det inte varit mycket som är värt att kommentera.

Av BeaTris - 24 maj 2008 20:18

Har ätit upp resterna av gårdagens godis, dumt kanske för jag känner att det blev för mycket. Funderar på att gå ett litet varv, fördriva tiden lite. Jag var ute en timme förut så steg har jag men vem vill inte ha fler? Messade J om hon ville med men hon var då fortfarande hos en annan bekant vars mamma fyller idag. Då var klockan 16 & hon hade säkert varit där sen 12, skulle inte förvåna mig om hon är kvar där än. Det är fortfarande soligt ute så en kvällrunda skulle nog vara skönt. Har inte bestämt om jag ska se Eurovision ikväll, det får stå på men jag vet inte om jag kommer orka kolla på hela showen, det är inte så viktigt för mig, tycker det är så uppförstorat. R ringde precis, han kommer sen inatt när han kommer hem från körningen till Göteborg.....ja, Liseberg idag igen =)

Av BeaTris - 24 maj 2008 17:45

Det blev varken lunch i det gröna eller några bilder. Vi ansåg att det blsåte lite för mycket förr att sitta i gräset. Så istället köpte vi varsin wokrätt & satte oss på en parkbänk. Maten fick vi i en sån där typisk amerikansk låda & det var både gott & mycket mat. Jag valde stekta nudlar med kyckling & grönsaker i jordnötssås. Lämnade även klänningen till mamma & hon skulle se vad hon kan göra med den. Hon fick självklart mitt lilla paket.....en liten porslinsflicka med gloria, scarf & ett hjärta, såg ut som en liten ängel, hon var söt & mamma blev glad. När det gäller bilderna, blir det nog mer i morron för då är det E.F.I.T igen. R & jag har funderingar på att åka till Norrköping & kolla in Ostindiefararen som ligger i hamnen där till imorron kväll, det vore mäktigt att se det stora skeppet.


Av BeaTris - 24 maj 2008 15:48

Jag har ju börjat dricka mer kaffe, eller kaffemjölk som jag kallar det i pointslistan. Det är väl min variant på Kaffelatte, jag brukar värma 1 dl mjölk (lätt) i micron eller på spisen & sen slå på kaffet. Vill gärna ha lite sötare så jag tar även i 0 p sötningsmedel. Idag hittade jag något jag inte sett förut nämligen baristamjölk. Den fanns i två fetthalter men jag tog den på 0,9 %. Resultatet blev ett ordentligt skum & en godare kaffelatte.


Av BeaTris - 24 maj 2008 15:29

             



Era kommentarer betyder såååå mycket. Grattishälsningarna när det går bra, peppandet när det går mindre bra, påhejandet när motivationen finns där men även när den inte gör det. Det är tack vare Er som detta funkar, jag gör jobbet men Ni är mina ögon. Så Tack, för att Ni finns, för att Ni är med mig på min viktresa.

Av BeaTris - 24 maj 2008 09:58

Idag är det bra väder för en liten utomhuslunch, så jag messade mamma & frågade om hon ville träffas & det ville hon. Vi ska köpa med oss lite gott & sätta oss på en solig plats & ha lite trevligt.....hoppas jag. Det är ju Mors dag imorrn så ett litet paket har jag kostat på henne så det ska med förstås. Sen tänkte jag utnyttja hennes syförmåga & be henne kapa en klänning jag har & göra om den till en tunika. Tror jag kommer använda den mer flitigt då. Har kamera & Mp3 på laddning så lite bilder kanske det blir & musik på tåget in.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards