Alla inlägg den 20 maj 2008

Av BeaTris - 20 maj 2008 19:22

Det sket sig idag också, det är svårt att planera när R är ledig & drar iväg mig på utflykter som han knappt vet om själv. Åt ju ganska lätt frukost så det fick bli ett äpple i farten omkring 11, sen blev det inget att äta förrens vid 16, stressad & vrålhungrig så orkade jag inte tänka nyttigt. Det blev två kokkorvar med mos & räksallad. Sen har det varit familjekväll på gamla dagis. Ville inte bara ha fikabröd så slängde ihop ett par mackor & R kokade ägg som vi köpte färska idag. Åt halva mackan & ett ägg.....som var sååå små & söta så det går nog två såna på ett normalägg eftersom en del av ägget försvann när vi skalade dom. På detta så blev det en kanelsnäcka & ett dubbelkex & så varm choklad. Nu är jag mätt & vill inte ha något mer ikväll. Imorrn är R borta hela dagen & på sätt & vis är det bra för jag får då lättare att planera & kan sköta mig bättre. Så imorrn är det points som gäller hela dagen & stegandet ska också bli bra. Stegisen står just nu på 9 272 så det blir inte så många mer. Det är inte många steg men i kroppen känns det som när jag gått 12-13 000 steg. Vi har nämligen stegat uppför Omberg, vilket är ganska tufft då det lutar uppåt en hel del. Vi har haft lite sightseeing & gått en del i terräng så kroppen känns ganska mör. Mycket frisk luft har gjort att jag är skönt trött så inatt kommer vi sova gott.

Av BeaTris - 20 maj 2008 10:26

Tema: Mums!


MacDonalds eller Burger King?

- Burger King, dom har mer att välja på & dessutom bättre "nyttigare" alternativ


Kakor eller ostmacka till kaffet?

- Ostmacka + grönsaker på, bättre alternativ för mig som är på viktresa


Glass: vanilj eller choklad?

- Vanilj, helt klart



Av BeaTris - 20 maj 2008 07:00

Det blev den goda kebaben igår, sent visserligen men ack så gott det var. Kan inte minnas att jag ätit just den sen jag började i Januari, det har blivit annan skräpmat men dom flesta gånger har jag försökt välja sallad istället. Nu känner jag att jag inte vill ha skräpmat på ett tag, jag är nöjd & vill nu fortsätta med lite bättre alternativ. Så idag när barnbidraget kommit ska jag handla hem goda frukter & grönsaker & andra bra alternativ, för just nu är det ganska eko i kylen. Jag var ju på Oriflamevisning igår också, tog en liten omväg på ditvägen. Det bjöds på bullar bara & jag tog två, den andra tog jag i farten när jag & A + en tjej till gick hem, A´s son mådde inte så bra så hon gick hem ganska tidigt. Följde med dit & drack en kopp te innan jag gick hem. Får satsa på många steg idag också så kanske jag kompenserar lite av gårdagen. Dricka mycket vatten kan jag också göra, är rätt törstig känner jag.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards