Alla inlägg den 18 maj 2008

Av BeaTris - 18 maj 2008 18:48

Jag är nog i början på att bli senil, mitt minne är inte det bästa. Som många mammor/pappor vet så blir det en hel del lappar från skola, dagis & allt som ens älskade ungar går på. Det är inget undantag här & lite rörigt blir det när jag ensam måste ha koll på allt. Är dålig på att skriva upp i min kalender & lapparna hamnar lite vid sidan om på kylskåpet & det är inte alltid jag kollar vad som händer.

K är ju alltid ledig på torsdagar & i onsdags så sa en av fröknarna Vi ses imorron & jag svarar av ren vana nää, på fredag. Nu tog jag en rensning bland lapparna för att få plats för nya om en vecka. Kollar då infon för v.20 från 5-års. Den 15/5 alltså i torsdags så var det förskolans dag & barnen skulle gå till ett ställe & träffa andra barn i 5-årsgrupper här omkring. Det hade jag sett men hade då inte en tanke på det, lediga barn var ju också välkomna. Nu känner jag mig så besviken på mig själv, som om K har gått miste om något speciellt. Det är ju kul när dom gör lite annat än bara är på skolan. Blir så sur så nu längtar jag ännu mer efter pengar/ikeakortet för då minsann ska jag göra slag i min plan & skaffa en sån här & sätta upp i hallen på väggen intill ytterdörren, där kan jag skriva upp kom ihåg så som tvättstuga, gympapåsar & annat viktigt. I höst blir det ju ännu mer att ha koll på när K börjar 6-års.

Av BeaTris - 18 maj 2008 17:44

Det är inte speciellt varmt ute.....bara 6 grader, råkallt & fuktigt. Det bliv en liten extrarunda när jag lämnat barnen. Köpte mjölk & fil på macken. Det ska bli skönt att få pengar på tisdag för jag behöver fylla på mitt nyttiga förråd.....frukt & grönsaker med andra ord.

Har redan lite saknad efter barnen, får en känsla av att jag inte umgås tillräckligt mycket med dom, det kan ibland kännas som jag försummar dom. Är dålig på att ta med dom ut, sitta & spela spel & annat som barn behöver. Jag är rädd att exet ska få någon slags hållhake på mig, att han ska tycka barnen far illa här, att han ska anse att jag är en dålig mamma. Jag vet att det inte är så men ibland känner jag mig otillräcklig.

Av BeaTris - 18 maj 2008 13:33

Fritid


Vad brukar du göra på din fritid när du kommer hem från skolan eller dagis?

Äter mellis, sitter vid datorn, leker


Har du någon speciell hobby? Vilka?

Rita, jag tycker mest om att rita


Spelar du något instrument? Vilket?

Ja, hemma hos T, trummor


Har du någon favoritsport? Vilken?

Fotboll


Har du någon favoritlek eller sak som du gillar speciellt mycket? Vad?

Kurragömma, vita månen (man ska göra miner)


*K 6 år & 1½ månad*

Av BeaTris - 18 maj 2008 13:30

Godis


Äter du lördagsgodis?

Ja, inte precis när som helst


Vad gillar du bäst?

Chokladpeng


Finns det nåt du inte gillar?

Mmm, mörk lakrits


Får du äta godis när du vill?

Nää, det vet du ju mamma


Vad händer om man äter för mycket godis?

Svimmar, kräks & spyr på natten


*K 6 år & 1½ månad*

Av BeaTris - 18 maj 2008 13:24

Ditt rum


Vad har du för färg på tapeten i ditt rum?

Blå hemma hos mamma, blått & spindelmannenmålning hos pappa.


Vad är det för motiv på dina gardiner där?

Dinosaurier hos mamma & motorcyklar hos pappa


Brukar du städa rummet?

Ja


Sover du ensam i sängen?

Ja här & där


Vad har du för favorit leksak

Motorcykel


*K 6 år & 1½ månad*

Av BeaTris - 18 maj 2008 10:05

Här är Söndagen i full gång, frukosten är avklarad, gammal tvätt vikt & inlagd, ny tvätt sorterad, K har badat & gårdagens disk är borta. Försöker skärpa mig med pointsen & slängde därför ut överblivna popcorn, en bit rabarberpaj & så hällde jag över vaniljsåsen i en burk. Det finns lite sockerkaka kvar så jag ska ge barnen det sen som lite fika. Igår fick jag en bukett liljekonvaljer från pappas trädgård, den står nu på köksbordet & sprider en härlig men ganska stark doft. Får nästan lite ont i huvudet av dom.

Av BeaTris - 18 maj 2008 10:03

       


Frukost: The, smörgås med mildost & pastrami = 4 p

Lunch: Hamburgare, bröd & tillbehör = 4,5 p

Mellis: Fika med barnen = 4,5 p

Middag: Pasta med bacon & grönsaker = 5,5 p

Kvällsfika: The, knäcke med mildost & pastrami, äpple = 1,5 p


Dagens p = 20

Totalt antal p = 20

Sparade p = 0


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards