Alla inlägg den 15 maj 2008

Av BeaTris - 15 maj 2008 18:01

Min lilla röda ligger nu på laddning & när det är klart ska jag börja fylla den med massa bra musik. Idag har vi varit en sväng på Ikea, R har kollat in garderober & jag har önskat mig en massa pengar så jag kunde köpt vad jag ville ha ;)

Har gjort en kreditansökan & fått beviljat.....5 000 kr, få se om jag ska skicka in pappret. Skulle behöva köpa en varsin skrivbordsstol åt barnen & så tre ramar till mina tavlor. Såna småsaker som jag känner fattas i mitt hem. Barnens rum börjar kännas ganska rumsliknande nu & inte bara som en sovplats. Har beställt en matta åt I nu, fick rabatt på Jotex (150 Kr) så jag passade på. Hoppas hon tycker om den.


Maten idag har väl gått sådär, det blev en spontanlunch på Ikea & hur bra & nyttig är en fransk hotdog? Inte speciellt men ganska god. Middag fick bli köttfärssås, tog undan 6 msk & gjorde en köttfärssås med morötter & krossade tomater, dom andra fick likadant bara att jag gjorde min separat. Det är det som är knöligt med att laga mat, att jag vill ha koll på det jag får i mig. Men så har jag gjort andra gånger jag varit med i VV så det ska nog funka. När det var klart tog jag bara halva portionen & så pasta till det. Måste försöka klara mig på det ikväll så jag inte överskrider mina points. Vill ju så gärna ha ett minus imorrn. Men det ska nog gå bra hoppas jag. Tänkte ta ett varv i spåret också, det blir tredje passet denna vecka. Inte dåligt, att jag varit ute varannan dag, tänker försöka hålla det till en början då jag tycker det är lite lagom.

Av BeaTris - 15 maj 2008 07:38

       


Frukost: The, smörgås med kaviar = 3,5 p

Mellis: Äpple + 2 kolor = 1 p

Lunch: Fransk hotdog = ca 9 p

Mellis: Kaffemjölk = 0,5 p

Middag: Spaghetti & köttfärssås = 4,5 p


Dagens p = 20

Totalt antal p = 18,5

Sparade p = 1,5

Av BeaTris - 15 maj 2008 07:29

Det är konstigt nog lättare att vakna, bli pigg & orka gå upp när inte klockan ringer. I sov borta inatt också.....hon bad så snällt så jag kunde inte säga nej =)

K har ju fri dag så han ligger & sover fortfarande. Vädret är lite halvtaskigt idag, mulet & regn kan det nog också bli. Så vi får se vad jag ska hitta på. R är också här, ledig som det är nu. Så jag ska nog utnyttja honom sen & handla lite. Jag kan ju gå så jag får lite steg för idag blir det ingen runda i skogen.

Det gick sådär med vattnet igår, en liter gick bra sen var det rätt svårt, för jag blev kissnödig tre gånger i halvtimmen. Drack även kaffe & the på eftermiddagen & kvällen så en hel del besök på toaletten blev det. Men vikten är nu tillbaka på förra veckans vikt så sköter jag mig idag & trycker i mig massa vatten så kan det nog bli ett minus.....men ska inte hoppas på för mycket.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards