Alla inlägg den 6 maj 2008

Av BeaTris - 6 maj 2008 19:44

Jaha, där sprack planen för ikväll. Har precis duschat & skulle packa ihop lite saker att ta med till R. Meningen var att jag skulle sova där inatt, han skulle bara ut till sin kusin & hämta lite saker & sen komma hit på vägen hem. När jag stod i duschen kom jag på att jag inte kollat mobilen, jag lämnade den hemma förut & tog en promenad. Då hade R ringt en kvart efter att jag gått, typ för 2 timmar sen. Nu sitter han i bussen på väg till Katrineholm & Flen för att ersätta tåg. Han har ju ingen aning om när han kommer hem så vi skulle höras imorrn igen. På sätt & vis är det okej, för jag har lättare att ha kontroll hemma även om jag faller i fällan ibland. Nu ska jag snart dra en borste genom trasslet uppe på huvudet & sen kanske jag tar & diskar upp lite. En del av mig kan tänka sig ännu en promenad, en kortare sådan.....var kommer energin ifrån?

Av BeaTris - 6 maj 2008 15:54

Ångrar en sak nu för detta inlägg, att jag inte tog foto när jag såg dom. Om jag någon gång får tag i en gammal köksstol så ska jag göra något snyggt med den. På skolan hade dom en liten utställning med olika stolar gjorda av ungarna. Det fanns ett par som var riktigt proffsigt gjorda. Själva sitsen var avtagen, sen i det utrymmet som blir hade personen gjort ett snyggt arrangemang med stenar & växter, genom att sätta en skiva lite under själva sitsen. Det är lite svårt att förklara. Stolarna var alltså målade & utsmyckade & i själva sitsutrymmet hade dom "planterat" växter & placerat snygga stenar runtom. Det blev som ett litet växtlandskap fast i en stol. Skulle mycket väl kunna ha en sådan snygg stol placerad på altanen. Jätteläckert med andra ord & jag ska se om jag inte kan gå ner & ta ett foto i smyg & placera in här under veckan =)

Av BeaTris - 6 maj 2008 14:53

       


Frukost: Havrefras & yoggi mini = 3 p

Mellis: Äpple = 0 p

Lunch: Kokt fisk, potatis, ägg/persiljesås, grönsaker = 8 p

Mellis: Banan, hallon, kaffemjölk = 1,5 p

Middag: Pasta med qourn & wokgrönsaker = 6 p

Kvällsfika: The & äpple = 0 p


Dagens p = 20

Totalt antal p = 18,5

Sparade p = 1,5

Av BeaTris - 6 maj 2008 14:42

Det känns så skönt att ha Er, ni som läser & som kämpar som jag & vet hur det känns att gå ner i en svacka. Idag känns det bättre, även om jag vet att det finns en Plopp cappucino i skåpet. Men idag ska jag inte ge efter, dricker nu lite kaffe med sötningsmedel & till det osötade hallon & banan.....gott =)

Jag har även skrapat ihop över 10 000 steg hittills, har varit med I på skolan & på deras idrottslektion skulle dom springa spåret = ca 2 Km så jag gick i förväg medans dom värmde upp & gick ett varv jag med. Hann tillbaka för att se dottern springa i "mål" på 18.59 Dom skulle klara det under 21 minuter så hon hade två minuter tillgodo, så duktig. Då ska ni veta att hon är ju lite tyngre, hon är inte så snabb. Men hon & en kompis sprang nästan hela vägen runt så det var en svettig & rödblommig tjej som kom i mål & hon fick mycket beröm av idrottsläraren, han sa att det viktigaste var svetten, att man tar ut sig & låter pulsen få jobba i ett jämnt tempo. Det var nästan så jag ville ut & springa jag också & vem vet, jag kanske tar en runda någon dag.


Tack igen för allt stöd, det betyder massor.....


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards