Alla inlägg den 5 maj 2008

Av BeaTris - 5 maj 2008 21:11

Har dåligt samvete nu, trots det jag skrev tidigare, det var både medvetet & onödigt. Jag hade kunnat gå ut & gå en kvart, eller borstat tänderna, eller helt enkelt slängt hela innehållet bara för att inte ta av det. Fy på mig, det känns så fel, så dumt & sen utan att tänka efter två gånger. Det var som att falla tillbaka i gamla vanor, det är ju inte så jag vill leva. Även om det blir svårt att komma ner till idealvikt enligt BMI (som jag tar med en nypa salt), även om jag vet att jag måste kämpa sen för att inte gå upp igen så behöver jag väl inte ge efter för minsta lilla, då kommer det aldrig funka. Usch blir så trött på mig själv, men imorrn är en ny dag & jag får försöka dricka mer vatten dom närmsta dagarna så blir det nog bra.

Av BeaTris - 5 maj 2008 20:33

Nu mår jag nästan illa över mig själv men det tar jag.....jag gav efter & har ätit onyttigt igen. Man ska inte ha öppnade saker i skåpen, det har jag erfarat. Jag åt hälften av det jag hade kvar av ostbågarna, sen tryckte jag ner resten i soptunnan & imorrn ska jag skärpa till mig till 110%. Bara att hoppas det går bra på Fredag ändå. Men jag vet också att jag är motiverad i det stora hela & för mig är det viktigast, att tänkandet finns där & ska stanna den här gången.


Av BeaTris - 5 maj 2008 18:35

Sötsugen igen, fan vad jobbigt. Tänk om jag kunde låta bli godiset helt så suget inte triggas igång. Det är nästan alltid värst efter maten, får hämta ett tuggummi istället =)

Det blir bra stegat idag också, tog en motions promenad tidigare. En timme tar det runt lantrundan som vi (läs jag)kan kalla den. Bytte om innan till mjukisbyxor & sköna skor. Försökte öka farten emellanåt, måste nog ha bara fartig musik i öronen för att kunna hålla lite högre tempo hela tiden & inte sacka av. Så snart ska jag hoppa in i duschen & sen blir det avkoppling.

Av BeaTris - 5 maj 2008 14:39

Pointsbillig lunch blev det idag i form av cous-cous, qourn & mycket grönsaker. Har även planerat något med kyckling till kvällen, var & handlade tidigare & köpte 2 Kg kyckling, så det blir det nog mycket av framöver.


Imorrn är det dags för I´s läkarbesök, vet inte om hon kommer & sover över ikväll eller om hon väljer att komma i morron bitti. Funderar på att följa med henne till skolan efteråt & vara med en stund, kanske äta lunch i skolan.....får kolla vad det serveras.

Av BeaTris - 5 maj 2008 07:46

Hade ju tänkt gå en promenad i samband med att jag lämnade K igår. I hade redan åkt i förväg. När R kom hem med sonen så var han inte färdig ute hos sin kusin, han hade inte hunnit flyga så han ville åka tillbaka. Så iställket för att gå så gav vi K skjuts hem & sen åkte ut dit efter att ha köpt lite fika med oss *självklart*

Jag var då bara uppe i omkring 4 000 steg så jag tänkte att okej då, det får väl vara för idag. Jag satt sen i solen.....fikade & åt choklad & struntade fullkomligt i att det brukar räcka med en bit. Fick dessutom cider så pointsen jag hade kvar flög all världens väg. Framåt 19 bestämde sig S för att ta en promenad så jag hakade på. Nu är det så att dom bor på landet så det finns liksom inga små rundor att gå utan det kan bli ganska långt, vilket jag inte räknat med. När vi kom tillbkaka från promenaden hade vi varit borta minst 1½ timme, gått ca 7 km & min stegräknare slutade igår kväll på 17 313 steg så den där promenaden gav nästan 13 000 steg, inte alls dåligt så jag var helnöjd.

Av BeaTris - 5 maj 2008 07:44

      


Frukost:  The, 2 knäcke med feta/gurk & skinka, minikeso & tomat = 2,5 p

Mellis: Äpple = 0 p

Lunch: Sallad med cous-cous & qournbitar = 4 p

Middag: Pasta med kyckling, ananas, tomat & matgrädde = 9 p

Kväll: Onödigt frossande = ? p


 

Dagens p = 20

Totalt antal p = 20 + mer

Sparade p = 0

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards