Alla inlägg den 2 maj 2008

Av BeaTris - 2 maj 2008 20:55

Tecken på att du har en dålig dag


Du vaknade på ett konstigt ställe


Du hade problem att komma ur sängen


Du tvättade håret och kunde inte få ordning på det


Det känns som du har baksmälla fast du inte drack igårkväll


Din nya diet verkar inte fungera


Du sträckte dig när du försökte träna


Din nya hatt såg bättre ut på dig i butiken


Torktumlaren krymte dina favoritkläder


Du bara tappar bort saker


Du har nackspärr


Det känns som du är på fel plats vid fel tillfälle


Du fångades av regnet på lunchen


Lunchen du åt inte var bra


Du känner dig fångad


Oinbjudna gäster dyker upp vid middagstid


Du tror att du håller på att få magsjuka 


Du är ensam i huset på natten och hör ljud på nedervåningen

Av BeaTris - 2 maj 2008 20:24

Talang står på för fullt, då kan jag passa på att kolla mail & blogga lite. Har myst med barnen, ätit godis & ostbågar. Kanske ett par points för mycket men inga mängder som det kunde ha blivit. Jag köpte två filmer tidigare, en barn & familjefilm som vi nu kollat på, det var "Mus i sitt eget hus". Det var en ganska rolig film som gick att se i allafall en gång. Barnen lär nog se den igen. Den andra jag köpte var "50firstdate", har sett den någon gång tidigare & den var helt Ok. Det var två filmer för 99 Kr så jag slog till idag. Innan film & mys åt vi tacos, jag klarade mig på ett bröd med lite färs & mycket grönsaker. Gott & ganska billigt i points.

Av BeaTris - 2 maj 2008 20:18

Hur smart är Din Höger Fot?

Det här är så kul att det kommer att sysselsätta Dina tankar ett tag.

Jag tror att Du kommer att försöka minst 50 gånger för att se om Du kan överlista Din fot, men det kan Du inte!


1. Sitt ner, Lyft Din högra fot ifrån golvet och cirkulera den medurs.

2. Nu, medan Du gör det, skriv siffran '6' I luften med Din högra hand.

Din fot kommer att ändra riktning!

  
  
Jag sade ju det ..... och det finns ingenting Du kan göra åt det!

Vidaresänd detta till Dina vänner... de kommer inte att kunna fixa det heller!!

Av BeaTris - 2 maj 2008 09:16

Lite förvånad imorse när det var dags för vägningern, - 0,5 sen igår. Det känns dock jätteskönt, 1,6 Kg ner på 2 veckor & det verkar som det lossnat lite. Eller så beror det på att jag börjat vara mer noga med pointsräkningen. Även om jag åt bra & regelbundet förut blev det kanske för mycket.....eller för lite. För äter man för lite går man ju upp eller i bästa fall står still. Nu ska jag försöka komma igång mer med vattendrickandet, för det är något jag slarvar med, det är så svårt att trycka i sig litervis med vatten varje dag.


Förvånad även när jag kollade mitt konto imorse, hade fått aktivitetsstödet & det var 2000 Kr mer än jag räknat med så nu kunde jag ta ett par räkningar till som annars kunde väntat till slutet av Maj, betalde även över 500 till Pappa, så min skuld ska krympa. Har lite dåligt samvete att jag inte betalar varje månad men jag måste ju leva också & ibland har jag det ganska knapert, det är tufft. Men nu så kan jag känna lite lättnad över att ha betalat av lite till.


Av BeaTris - 2 maj 2008 08:14

       


Frukost: The, cheerios, mjölk & ananas & 2 wasa sport med skinka= 4,5 p

Mellis/Lunch: 1 drömyoggi, 1 naturell aktiv råg = 5 p

Middag: Taco´s = 7 p

Kvällsmys: Godis & ostbågar = 6,5 p


Dagens p = 20 + 3

Totalt antal p = 23

Sparade p = 0

Av BeaTris - 2 maj 2008 08:10

Startvikt 7/1: 86,4

Startvikt Midsommartåget: 79,7


Veckans vikt: 78,2

Förra veckan: 78,8

Förändring: - 0,6

Totalt Midsommartåget: - 1,5


Totalt sen 7/1: - 8,2


Delmål 1: 80

Delmål 2: 77

Delmål 3: 75

Delmål 4 (Midsommar - 6 Kg): 73,9


Kvar till nästa delmål: 1,2

Kvar till nästa stjärna: 0,8

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards