Alla inlägg den 3 mars 2008

Av BeaTris - 3 mars 2008 20:38

Vilken härlig dag det varit, strålande solsken men lite kallt. det hindrade dock inte mig & K att gå till en kompis efter 5-års. Där gick vi ut & var i lekparken. K fick överta en lite större cykel som han numer cyklar på. Efter lekparken blev det fika i trädgården hos J's kusin. Mysigt varmt vid husväggen & premiär för kaffe utomhus. Det blev en del timmar snack innan vi väl gick hem till J för lite middag. Fikan gjorde att lunchen blev överhoppad idag men det ska nog gå bra ändå. Har kommit upp i en hel del steg.....17426  med andra ord. Inatt sover I hos L igen, K ligger på madrass i mitt rum & R sover i nya lägenheten. Imorrn hoppas jag att jag vaknar lite tidigare, jag höll på att försova mig men vaknade som tur var i bra tid, lite stressigt men vi hann precis. 

Av BeaTris - 3 mars 2008 18:26

             Veckans tema hos Tjejsnack handlar om Djur


* Har du några djur, ras och vad heter de?

Här finns det två marsvin, av lite blandad ras, men båda har Sheltie i sig. Det är två systrar som vi kallar Vilda & Tufsa


* Är det nåt djur du skulle vilja ha, vad?

Jag kan bli sugen på katt ibland & även hund, men det kommer nog aldrig att hända


* Är det nåt djur du INTE skulle vilja ha, varför?

Spindlar & ormar


* Om du fick vara ett djur en dag, vilket, varför just det?

Kan inte komma på något speciellt


* Finns det något djur du är rädd för, vilket?

Inte rädd men tycker inte om spindlar & getingar

Av BeaTris - 3 mars 2008 10:08

           Veckans tema hos Tjejsnack handlar om Bästa/Värsta

* Minnet?

Bästa: När mina barn föddes

Värsta: Telefonsamtalet när jag veta att L tagit livet av sig är nog det som är färskast i minnet


* Resan?

Bästa: Har gjort några stycken, men Usa är ett minne för livet

Värsta: Måste nog säga resan efter dejten för ganska exakt ett år sen


* Maträtten?

Bästa: Pasta med god sås

Värsta: Kan inte komma på något jag absolut inte vill äta


* Köpet?

Bästa: Det är nog bara tekniska prylar som mobilen tex :)

Värsta: Vissa impulsköp


* Egenskapen hos en vän?

Bästa: Att hon/han lyssnar, stöttar & ger råd utan att vara fördömande

Värsta: Motsatsen, att personen bara bryr sig om sig själv

Av BeaTris - 3 mars 2008 09:36

Eftersom jag inte åt så mycket till frukost får det bli lite mer till mellis. Jag har kommit hem efter att ha lämnat K på 5-års i nya lokalen. Där fick han frukost, dom var lite sena med den idag. Det lär nog ta ett tag för att skapa rutiner. Tror det kommer bli jättebra där även om det innebär en längre bit att gå. 


När jag lämnat K fortsatte jag hemåt fast en omväg så stegen ska ökas ut.  Få se vilken väg det blir när jag ska hämta honom halv 12. Han är ju bara 15 timmar/vecka. Nu har dom äntligen fört in att jag själv kan välja hur jag vill ha dom fördelade. Kan ju kännas lite lite att bara vara tre timmar/dag. Jag ska prata med K om det & se hur han känner så får vi ändra till 5 timmar 3 dagar om han hellre vill det. 

Av BeaTris - 3 mars 2008 07:46

Frukost: 1 glas mellanfil

Mellis: Cappucino (pulver), 2 vetecrisp med lite viltost, 1 avokado

Lunch: ---

Mellis: Fika

Middag: Curry/kycklingsoppa, smörgås

Ev Mellis: Cappucino (pulver) 1 skiva limpa med ost



Antal reggade steg: 17 426

Kommentarer om dagen: Helt okej idag med, hoppade dock över lunchen men sköt fram mellis istället.
Av BeaTris - 3 mars 2008 07:01

Startvikt 7/1: 86,4

Förra Veckan: 80,8

Veckans vikt: 81,4


Förändring: + 0,6

Totalt: - 5,0



Delmål 1: 80

Kvar: 1,4

Nästa stjärna: 1,0

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards