Alla inlägg den 19 februari 2008

Av BeaTris - 19 februari 2008 17:10

Nu har jag promenerat totalt 90 minuter idag, det känns skönt. Stegräknaren får sitta kvar i byxlinningen ett tag till, se vad slutresultatet blir. Om en stund kommer barnen, har ingen aning om hur hungriga dom är, tror vi nöjer oss med smörgås & så kan jag tänka mig att göra mannagrynsgröt om K vill ha, det gillar han. Men innan dom kommer ska jag ta itu med disken så bäst att sätta fart.


Av BeaTris - 19 februari 2008 15:13

Har varit iväg en stund, jag & R har valt tapeter till  den lägenheten han ska flytta till. Det blev en mörkare beige i vardagsrummet & en grön i sovrummet. Det var en mysig liten lägenhet, perfekt gångavstånd för både honom & mig när vi ska till jobbet. Det blir bra för mig i sommar, skönt att slippa åka hem när jag jobbat kväll & ska jobba dag morronen därpå eller om det blir delade turer på helgerna.


Jag har kommit upp i över 10 000 steg men känner mig inte riktigt nöjd så jag ska ta en lugn promenad & öka på stegräknaren lite. R pysslar med sin helikopter s han misstycker nog inte. Sen kommer väl barnen tillbaka runt 5 så det är bäst att passa på nu.

Av BeaTris - 19 februari 2008 12:28

Fasen vad hemmablind jag blir på layouten på bloggen. Jag fastnar lätt i mina invanda färger. Detta mycket beroende på att jag vill ha en vit innerbakgrund som gör det vita på vissa bilder osynligt. Har suttit bra länge nu & försökt få ihop något jag själv gillar & äntligen känns det som jag hittat rätt. Har faktiskt gjort bakgrunden själv en gång i tiden. Så nu inviger jag den nya layouten med lite våriga & glada färger.

Av BeaTris - 19 februari 2008 09:54

Har promenerat en timme igen, det har nästan blivit ett beroende. Att ta på Mp3spelaren, tänka ut en runda & sen börja gå. Ska försöka komma u en halvtimme till lite senare, vill ju gärna passera 10 000 steg. Lika bra att börja öva inför Stegracet. Sen har jag även registrerat mig på Promenix. Där får jag en bra överblick på mina registrerade steg den senaste veckan.

Av BeaTris - 19 februari 2008 07:49

Idag hoppas jag på en bättre känsla, kanske får tillbaka lite skrivlust. Barnen är hos sin Pappa idag, dom ska fira kusinen som fyllt år. R jobbar & kommer efter 14. Det betyder att jag får tid för mig själv & efter frukosten tänker jag utnyttja den till en promenad i allafall minst 60 minuter. Jag fick ju tillfälle igår, jag lämnade K med R & gick en runda & bara njöt av sol, vårluft & tystnad ( hade musik i öronen) stillheten.



Av BeaTris - 19 februari 2008 07:47

Dagens vikt: 80,9

Förändring: - 0,3

Totalt sen 7/1: - 5,5



Delmål 1: 80 Kg

Kvar: 0,9 Kg

Måldatum: 24/2


Frukost: The, 1 skiva limpa med hamburgekött

Mellanmål: The, 2 vetecrisp med Philadelphia light

Lunch: Fiskburgare med bröd, sallad & avokado

Mellanmål: 1 Apelsin

Middag: 1 port mannagrynsgröt (lättmjölk) 2 skivor limpa med ost & leverpastej

Mellanmål: ---


Steg: 15 043

Motion: Promenad: 60 + 30 minuter

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards