Alla inlägg den 13 februari 2008

Av BeaTris - 13 februari 2008 20:54

Partyt är över & jag har handlat lite (o)nödvändiga saker :)

Om några minuter börjar Grey´s, hann ju hem i tid så det måste jag ju se. Ska skicka iväg ett mess till R & säga att jag är hemma nu. Tror han varit här & hämtat hem sin stora helikopter, den är nämligen borta.

Av BeaTris - 13 februari 2008 16:41

Sitter här & sippar på min Nutrilett, ganska okej Onsdagsmiddag. Jag hann nätt & jämt skriva klart förra inlägget så började det suga i magen, men jag höll ut. Jag städa buren som sysselsättning. Släppte ut marsvinen i köket så dom fick springa av sig lite. Dom chattrade glatt & lekte följa John. Dom är t.o.m så modiga att dom vågar komma fram & hälsa.


Ikväll får jag sova ensam, R ska åka hem till sig men han är ledig imorrn så vi lär nog träffas då. Vet inte om det blir något speciellt av dagen, får väl vara extra gullig kanske. Ikväll börjar också Grey´s igen, jag tror dessvärre inte jag kommer hem innan det börjar. Party´n brukar ju ha tendens till att dra iväg.....bara trevligt så jag får väl satsa att kolla på reprisen på Söndag.

Av BeaTris - 13 februari 2008 15:12

Nu har jag gått en timme igen, samma runda jag var ute med en kompis i höstas. Då tog det två & en halv timme, men vi hade K med oss då & det tog ju lite längre tid. Idag tog den exakt en timme, så nu får det nog bli den med jämna mellanrum.


Ska snart städa marsvinsburen & sen ta en dusch. Blir nog till att hoppa över mellanmålet idag.....inte så hungrig just nu. En Nutrilett till middag & jag kan unna mig kvällsfikat på Oriflamepartyt ikväll. Det blir smörgås & det är ju ett hyffsat alternativ, iallafall i jämförelse med kakor & andra bakverk.

Av BeaTris - 13 februari 2008 13:42

Mums vilken god lunch det blev & ganska nyttig. R hittade en matlåda som han åt & en semla till efterrätt. Han frågade i affären om han fick köpa. Han gör ju som han vill, jag försöker stå emot. Visst var det frestande men jag lyckades & nu har han tagit med sig den andra & åkt till jobbet. Jag funderar allvarligt på att ta en promenad nu, blir bara rastlös & godissugen av att gå hemma. 

Av BeaTris - 13 februari 2008 11:20

Ingen promenad än, ska försöka ta en när R åker till jobbet igen vid halv tre. Känner mig så seg & svårstartad idag. Vi ska i allafall åka & handla lite frukt & grönsaker nu, men måste det vara så dyrt att leva häslosamt? Tycker pengarna rinner som sand mellan fingrarna. Avokadon var billig nu i allafall.....5 stycken för 15 Kr, så om det finns någon kvar ska jag köpa ett nät, om inte två, det är ju kanongott. Det har blivit som en ny drog för mig.


Av BeaTris - 13 februari 2008 07:26

Vaknade med huvudvärk, det var mindre skönt men nu har jag tagit en tablett & hoppas den gör nytta snart. Annars har jag sovit skönt hela natten, vaknade vid kvart i fem av mobilen men kunde stänga av direkt då R gick upp då. Sen minns jag bara att han pussade mig hej då innan jag somnade igen. Han kommer tillbaka vid nio & sen börjar han halv tre igen.


Det blev ett lite plus idag men det får jag ta. Jag har nu flyttat fram måldatum tills nästa Söndag, den 25, tror det är rätt realistiskt. Jag hade ju tänkt simma lite denna vecka men i nuläget känns det som det inte kommer bli av men jag tar ju mina promenader & det är väl bättre än att sitta still, bara att det börjar bli långtråkigt & gå samma varv vaje gång, finns inte så mycket att välja på.

Av BeaTris - 13 februari 2008 07:22

Dagens vikt: 81,3

Förändring: + 0,1

Totalt sen 7/1: - 5,1



Delmål 1: 80 Kg

Kvar: 1,3 Kg

Måldatum: 25/2


Frukost: Drickyogurth, 1 Skiva familjelimpa med leverpastej & saltgurka

Mellanmål: 1 liten skål linessa vaniljdessert

Lunch: Keso, avokado, gurka, tomat & lök

Mellanmål: ---

Middag: Nutrilett + 3 chokladhjärtan efter någon timme

Mellanmål: 2 skivor morotsbröd med ost & paprika, 1 skiva sockerkaka


Steg: 10 367

Motion: Promenad 60 minuter

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards