Alla inlägg den 9 februari 2008

Av BeaTris - 9 februari 2008 19:37

Det blir ingen semla ikväll, jag förstörde grädden. Hade kladdkaka i frysen så vi tar den istället & serverar kiwi, mango & apelsin till. Jag tar bara 1/8 dels bit & dom andra får lite större. Jag har ju mitt godis också så det lär nog räcka. R kommer tyvärr hem rätt sent & hinner inte se Melodifestivalen, kvittar för honom, det var väl mer att han ville få lite kvalitetstid med oss. Nu ska jag gå ut till tvättstugan & sen blir det soffan & mys med barnen.

Av BeaTris - 9 februari 2008 14:51

Nu gäller det att hålla fingrarna i styr. Jag har nallat i godispåsen, en chokladgroda + en bit plopp. I värsta fall sätter det fart på godissuget. Ska vika tvätten nu & ta ett tuggummi så får jag annat att tänka på. Sen är det bara sortering av kvällens tvätt kvar så har jag gjort det jag behövde.


Ska även gå möta I snart, det är bra med lite fler steg, även om stegräknaren nollade sig tidigare. Spelar ju ingen större roll egentligen, det är bara ett sätt för mig att bli sporrad.


Uppdat 14.56) Nu när jag känner efter så smakade inte grodan gott, det kom en konstig eftersmak, då vet jag det ikväll, inga äckliga grodor i min skål :)

Av BeaTris - 9 februari 2008 13:17

Häromda´n när jag letade recept på Fiskburgare så hittade jag en sida som heter Matklubben, man måste vara medlem men det är gratis. Där kan man bl.a lägga in egna recept, spara andras recept i kokboken, skapa veckomeny, hitta vänner, skriva i forum. Jag tycker det verkar vara en bra sida & jag har redan fått beröm för mina Thekakor. Det finns kanske någon mer här som är medlem eller vill bli, skriv en kommentar i så fall så kan jag kika in på just dina recept.


Av BeaTris - 9 februari 2008 11:43

Har fått en liten promenad, jag gick bort till CG & handlade så kom R & K & hämtade mig när jag var färdig. Nu sitter K i soffan & R är på väg till jobbet. I är fortfarande hos M & kommer väl om ett par tre timmar. Ikväll blir det Melodifestivalen, ska göra semlor till dess & så har jag handlat 600 Gr lösgodis men det är till oss alla. Jag tänker plocka ut det jag ska äta & lägga i en egen skål, lättare att ha kontroll & att njuta av det jag har. Samtidigt blir det spring eftersom jag tog tvättid 19-22, det var det alternativ som fanns innan barnen ska hem imorron. Så nu måste jag vika den tvätt som ligger sen förra gången. Ska även städa bur, toaletter & diska. Så nu får jag inte ligga på latsidan.

Av BeaTris - 9 februari 2008 08:22

Dagens vikt: 81,9

Förändring: + / - 0 

Totalt sen 7/1: - 4,5


Delmål 1: 80 Kg

Kvar: 1,9 Kg

Måldatum: 14/2


Frukost: The, 1 Rågform med ost, skinka & paprika

Mellanmål: --- (Senare frukost än vanligt)

Lunch: Lite Taco´s rester

Mellanmål: 2 godisbitar

Middag: Kycklinglasagne

Mellis: 1/8 dels bit kladdkaka, godis


Steg: 3899 + 1783 (Registrerade)

Motion:

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards