Alla inlägg den 5 februari 2008

Av BeaTris - 5 februari 2008 16:17

Ingen semla idag, tror vi tar det senare i veckan om det är någon som vill ha. Dessutom så jämförde jag en viktväktarsemla med en vanlig. Kommentaren löd:

”Unna dig en riktig semla. Men gör en magrare variant om du tänkt äta fler semlor under säsongen. Bullen i sig är ingen katastrof – det värsta är det vi fyller den med".

Men som jag skrev.....få senare i veckan vad det blir.

Nu ska jag i allafall steka pannkakor till barnen, Amerikanska varianten :)


Av BeaTris - 5 februari 2008 10:28

 

Det kan ju inte undgå någon att det är semledagen.....vilket tjat ;)

Jag är en av dom som inte äter flera semlor varje år, för mig räcker det med en. Nu vet jag inte hur jag ska göra, jag är inte speciellt sugen på någon men visst skulle jag kunna äta bara för sakens skull. Jag vill heller inte stoppa i ungarna varsin semla nu när deras magar är i uppror. Så den där semlan får nog vänta tills framåt helgen. En semla innehåller ju en del kalorier så jag tänker inte stoppa i mig en hel på egen hand. Det blir antingen att köpa varsin åt barnen & ev R, sen kommer jag vara så fräck att jag snor en liten bit från varje. Eller så gör jag egna, med mindre bullar (såg att CG hade billigt nu) & så kör jag mellangrädde & mindre mandelmassa. Så får det bli en semla en dag när jag kan komma ut &  gå samma dag.

Av BeaTris - 5 februari 2008 09:31

Vad är alla dina namn ?

Svar: K----, (förnamn) K---- S---- (för/efternamn)
Vad är en namnsdag ?

Svar: En ny dag
Har du namnsdag ?

Svar: Nää
Brukar ni firar namnsdagar ? Om ja, hur ?

Ja, på olika sätt, man kan sjunga på engelska
Om du fick byta namn, vad skulle du heta då ?

Svar: Örjan  ( *s* )

Av BeaTris - 5 februari 2008 07:05

Relativt utvilad, få se hur det känns om några timmar. Båda barnen hade nämligen svårt att somna igår så strax efter 9 så gick jag & la mig & dom fick följa med. Vi somnade väl ganska omgående, jag vaknar vid halv 2 av att K är lite orolig, frågar vad det är & det kryper fram att han mår illa.....fort till toaletten. Där satt vi sen närmare 30 minuter, inget kommer. Han tycker ju självklart att det är obehagligt så han spände sig ju. Till slut tog vi med hink, kudde & täcke in till soffan & satte på Tvn. Jag låg & småslumrade & till slut la sig K ner & somnade han också, jag tog den lilla soffan för det blev lite trångt att ligga skavfötter. Han vaknade till vid halv sju & sa att han mådde bättre när jag frågade, hoppas det att det inte blir något. Men för säkerhets skull så får han vara hemma.


Av BeaTris - 5 februari 2008 07:03

Dagens vikt: 82,0

Förändring: - 0,5

Totalt sen 7/1: - 4,4


Delmål 1: 80 Kg

Kvar: 2,0 Kg

Måldatum: 14/2


Frukost: Nutrilett

Mellanmål: 1 Apelsin

Lunch: Sallad (cous-cous, qourn, grönsaker, mozzarellaost)

Mellanmål: 1/3 Nötkolakaka

Middag: Nutrilett

Kvällsmål: 2 skivor familjegrova med skonka/leverpastej & grönsaker

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards