Alla inlägg den 4 februari 2008

Av BeaTris - 4 februari 2008 18:30

Det får bli en hemmdag till för I, hon är fortfarande inte helt Ok, har ont i magen & mår lite illa säger hon. Men förhoppningsvis kan jag gå iväg till dagis med K, han behöver stimulans. Nu är det Bolibompa tajm & K har ätit smörgås. I & jag tog en kopp the. Ska äta någon smörgås.....med mycket grönt på när R kommer. Få se då om I är sugen eller om hon hoppar över det. Det blev ingen middag här då vårat mellis blev efter klockan tre. Lite sent kanske men jag höll väl på med annat så jag inte märkte att klockan gick :)

Måndagen är snart slut den också.

Av BeaTris - 4 februari 2008 16:19

Hittade denna hos Sanna, kunde ju inte låta den vara :)

Av BeaTris - 4 februari 2008 12:45

Jag hade väl egentligen tänkt köra Nutrilett kombinerat med frukt idag men då jag var ganska hungrig så fick det bli något att tugga på. Få se om jag byter ut middagen mot Nutrilett senare. Skulle behöva en skjuts så jag hamnar under 70 strecket, står ju bara & trampar känns det som.


Vet att det är dumt att väga sig varje dag men jag känner att jag måste, för att ha mer kontroll på mig själv, annars skulle min karaktär inte vara så här stark. Då skulle det lätt bli så att det slank ner någon extra godbit.....kan kompensera det imorron typ men snart skulle jag vara inne i allt småätandet igen. Jag tror vägningen varje morron hjälper mig att ha kontroll på det jag äter.

Av BeaTris - 4 februari 2008 12:34

Jag har så många olika matlådor i frysen så barnen fick välja & vraka för att hitta det dom ville äta. För min del blev det grönsaker, nudlar & en köttfärsbiff. Nu ligger I & sover & K tittar på Tv. Om I´s magonda går över kanske vi kan gå ett litet varv häromkring senare, få lite frisk luft gör nog gott för henne.

Av BeaTris - 4 februari 2008 11:14

Två spel har vi hunnit med, Fia med knuff, där vann I & jag kom tvåa. K kom på tredje plats. Det andra spelet som blev Musfällan vann jag & K kom tvåa & I trea. Ska ta & diska upp lite & sen försöka hitta på något att äta till lunch.

Av BeaTris - 4 februari 2008 08:58

Det blir en mysdag hemma, båda barnen har fått sova ut & I verkar bättre i magen. Själv känner jag ett svagt illamående men det är mer obehaget & känslan av att inte veta om det kommer mer kräk. Tror inte det är maginfluensa I har, utan mer att hon åt galet under Fredag/Lördag när hon var hos sin farmor. Hon kan bli lite dålig i magen av vissa rätter, kebab tex & säkert blev det för mycket sött där. Det är ju bara att avvakta & se om det drabbar någon mer. Nu har vi ätit frukost, Nutrilett för mig & blåbärssoppa & smörgås till barnen.....K fick välja men ville ha soppan.


Jag har också öppnat varsitt sparkonto åt barnen.....med fyra fria uttag/år. Det gör att jag inte kan plocka hur som helst utan måste tänka. Jag har haft lite dåligt samvete över att bara exet & hans föräldrar sparar men min ekonomi är ju så stram så det är inte lätt. Men nu finns det i alla fall ett varsitt & även om jag bara för över en femtiolapp var åt dom så är det ju alltid något. Det blir ju pengar i slutändan så länge jag inte rör dom, vilket bara ska ske i nödfall.

Av BeaTris - 4 februari 2008 07:09

Dagens vikt: 82,5

Förändring: - 0,2

Totalt sen 7/1: - 3,9



Delmål 1: 80 Kg

Kvar: 2,5 Kg

Måldatum: 14/2


Frukost: Nutrilett

Mellanmål: 1 päron

Lunch: Nudlar, köttfärsbiff & grönsaker

Mellanmål: Hallon/kiwi smoothie, 1 sesamknäcke med ½ skiva skinka (sweet chili) & tomatskivor

Middag: ---

Kvällsmål: The & 2 skivor familjegrova med ost, skinka, sallad, tomat & gurka

Av BeaTris - 4 februari 2008 06:58

Det blir till att ha I hemma, hon väckte mig vid ett inatt & mådde illa. Tur att hon är så pass stor att hon hinner till toaletten, då blir det inte lika jobbigt för mig.....jag klarar helt enkelt inte av det :(

Nu sover hon i min säng, hon fick komma när hon vaknade runt fem för då skulle R ändå åka till jobbet.


K sover också, måste snart väcka honom om vi ska hinna till dagis. Men jag känner mig bra frestad att ha honom hemma, det handlar ju ändå bara om tre timmar. Dessutom så känns det lite svårt att behöva lämna I ensam under den stunden det tar.....tänk om hon behöver kräkas igen?


Jag är själv som en zoombie, varje gång jag somnat till & börjat drömma blev jag ju väckt. Första gången vid elva, viste inte vem som ropade.....då var det K som trasslat in arme i sladden till fönsterlampan. Sen vid ett & så vid fem då.....inte undra på att tröttheten är kvar & att huvudet värker.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards