Alla inlägg den 28 januari 2008

Av BeaTris - 28 januari 2008 14:24

Vad har eran familj för bilmärke?

Svar: Inget, bara en nyckel
Vad är det för färg?

Svar: På båda? Grön & Silver!
Brukar mamma/pappa köra fort?

Svar: Nä, det är bara T (Pappas nya fru, Mamma har inget körkort)

Vem är bäst på att köra?

Svar: Pappa
Vad brukar du göra när du åker bil långt, tex läsa, sjunga mm?

Svar: Bara kollar i fönstret
Har du något bra tips på någon bra grej som man kan göra i bilen under resan?

Svar: Ja, & öppna dörren sen när dom stannar
Vilken bil tycker du är finast?

Svar: Pappas
Till sist, har du någon favorit bil/märke?

Svar: Ett märke, nää, jag menar alltså bästa bilarna, det är pappas, för dom är mycket snyggare


(K 5 år & 9 månader 28/1 ~08)

Av BeaTris - 28 januari 2008 14:18

Vad är ett jobb ?

Svar: Som man jobbar på & tjänar pengar

Varför jobbar man ?
Svar: För att det kanske är roligt

Vad jobbar din Mamma med ?
Svar: Du? Du jobbar på Boken

Vad jobbar din Pappa med ?
Svar: Med militärflygplan, han kollar på dom & han kollar hur dom flyger, det finns massor med grejer

Vad ska du jobba med när du blir stor ?

Svar: Hehe, jag vet inte riktigt, jag ska jobba med som pappa gör, med flygplan


(K 5 år & 9 månader 28/1~08)

Av BeaTris - 28 januari 2008 08:06

Måndag morron, vaknade först vid 05.00 då larmet på både min & R´s mobil gick igång, dags för honom att åka & jobba. Han har en lång dag idag. Först körning av skolbarn, sen en Vikingtur. Andra gången jag vaknade var runt 07.00, av ríngsignalen på mobilen, fick en förfrågan om jobb, fick tacka nej eftersom K är här. Det är så typiskt, har fått säga nej tre gånger nu på bara ett par dar, men resten av veckan går ju bra att jobba, bara hoppas det blir någon dag i allafall.

Få se vad jag & sonen ska hitta på idag fram tills halv 5, då blir han hämtad. Ska i allafall äta frukost om en liten stund, men jag vill ta en dusch först, om jag får för Lille Herrn vill säga. Det ska nog gå bra, han brukar inte argumentera.

Av BeaTris - 28 januari 2008 07:29

Börjar tro att vågen fastnat, den visar 83,2 varenda morron, två gånger i rad. Fast det är skönt att jag faktiskt står still, istället för att gå upp ett par hekto. Idag tänkte jag försöka börja dricka mer vatten, slarvar med det. Får göra bubbelvatten i sodastreamern så kanske det går lättare, blir i allafall lite godare. Få se om jag går en promenad på da´n eller senare när K blivit hämtad.

Av BeaTris - 28 januari 2008 07:28

Dagens vikt: 83,2

Förändring: +/-0

Totalt sen 7/1: - 3,2



Delmål 1: 80 Kg

Kvar: 3,2 Kg

Måldatum: 14/2


Frukost: 1 Port mannagrynsgröt med jordgubbssylt & mjölk, smörgås med leverpastej & tomat, juice

Mellanmål: ---

Lunch: Makaroner, cremefraiche med skinka & purjolök

Mellanmål: Müslibar (Apelsin/choklad)

Middag: Sallad (Cous-Cous, tomat, gurka, isberg, rödlök, mozzarella light)

Kvällsmål: Müslibar + 1 banan


Antal Steg:

Vatten: 7 dl

Motion:

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards