Alla inlägg den 23 januari 2008

Av BeaTris - 23 januari 2008 18:09

Middagen är avklarad, Lilleman sitter nu & tittar på Bolibompa, jag ska snart göra honom sällskap. I & M sitter på rummet men jag tror det börjar bli dags för kompisen att gå hem. I har nämligen några sidor att läsa också innan läggdags & så här dags brukar vi båda vara ganska trötta & ha dåligt med tålamod. Jag har tagit av stegräknaren, hade kommit upp en bra bit & slänger ett öga för att kolla vad den står på. Då har den nollat sig.....*muttrar*, den gör det ibland om jag kommer emotknappen & det är lätt hänt när jag står vid diskbänken. Men det är ju ingen katastrof, vet ju att jag har varit duktig att röra på mig idag :)



Av BeaTris - 23 januari 2008 12:11

Trots att K & jag fått lite skjuts både till & från dagis har jag kommit upp i ganska många steg. Det är väl tack vare promenaden efter att ha lämnat K på dagis, det blev ju en halvtimme i allafall. Nu när jag skulle hämta honom så gick jag tio minuter tidigare & tog en omväg, jag tröttnar lätt på att gå samma sträcka jämnt & ständigt.


Vi har redan hunnit äta lunch, tre överblivna våfflor från igår. Två med sylt på till K & en med en keso/räkröra på till mig. Jag ska nog klara mig fram till mellis när I & en kompis till henne kommer hem. Till middag blir det spagetti & köttfärssås, lite mer matigt eftersom det bara är soppa i skolan.

Av BeaTris - 23 januari 2008 10:49

Fick en idé i Camilla´s blogg.....belöna mig själv med Guldstjärnor vid varje 3 kg´s gräns. Ännu en morot för att kämpa för vem vill inte ha en stjärna efter att ha kämpat bra med något?

Av BeaTris - 23 januari 2008 09:26

Jag läser varje dag    22 %

Det här är första gången    60 %

Jag tittar in någon gång ibland    10 %

Jag läser aldrig, hamnade här av misstag    8 %


Fick in 50 röster.....Tack!

Av BeaTris - 23 januari 2008 07:29

Igår var jag för trött för att blogga på kvällen, dessutom var ju R här. Har nu kommit upp här, ätit frukost.....det är något positivt med mitt beslut att gå ner i vikt, jag sätter mig & äter med barnen, visserligen vid Tvn men ändå. Förut hamnade jag alltid vid datorn eller pysslade med annat.


Idag fick vågen spelet igen, men åt andra hållet, varje gång jag klev upp (dubbelkollar) så visade den neråt, var nere på ett helt Kg från igår men det kändes lite mycket. Märkte sen att vågen stod inte 100 % plant så jag flyttade den, klev upp två gånger & fick samma resultat båda gångerna så då borde det stämma. Känns skönt att det blev ett rätt stort hopp ner med tanke på våfflorna igår ;)

Av BeaTris - 23 januari 2008 06:44

Dagens vikt: 83,4

Förändring: - 0,7

Totalt sen 7/1: - 3,0


 


Delmål 1: 80 Kg

Kvar: 3,4 Kg

Måldatum: 14/2


Frukost: 1 Skiva Gott Gräddat med skinka, Kall Oboý

Mellanmål: Caffé Latte, 1 banan

Lunch: 1 våffla med keso/räkröra

Mellanmål: The, 2 sesamknäcke med leverpastej & norrboda light

Middag: Spagetti & köttfärssås

Kvällsmål:



Antal Steg: 9611 (Mål: 7000)

Vatten:

Motion:

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards