Alla inlägg den 20 januari 2008

Av BeaTris - 20 januari 2008 20:56

Nu sover mina små älsklingar, tror jag. Har inget hört så dom borde somnat som dom ska. Vi har kollat på Bolibompa & fikat på Solskensbullar som dom så vackert heter. I hade bakat hemma hos pappa & hade med sig fyra stycken. Jag passade på att diska lite under Ronja Rövardotter. Efter tandborstning var det dags för lite bokläsning men båda kidsen fastnade i Hemma hos Jamie Oliver.....K var imponerad över hur snabb han var med kniven. När K sagt godnatt & jag stoppat om honom satt I & jag & kollade på Singing Bee, varvat med något på Tv 6, folk som råkar illa ut i olika situationer. Hon fick stanna uppe till 20.30, lite längre än lillbrorsan i allafall. Det här blir mitt sista inlägg, ska göra mig klar för att sova jag med. Hoppas det inte känns för tomt utan R brevid.

Av BeaTris - 20 januari 2008 17:54

Nu är barnen här, har sagt åt dom att sätta sig i soffan & varva ner för nu är det snart Bolibompatajm. Plättar har vi ätit, både vanliga & med majs. Nu väntar bara disken.....ännu en gång.


Nu är det officiellt, barnen kommer flytta till nytt hus till vintern. Dom ska bygga nytt i det nya området som kommer växa upp nedanför deras nuvarande område. Vet inte vad jag ska känna, det känns bara svårt, igen. Men det blir bättre jag vet det, det är bara det här första, när beskedet kommer som det känns svårt.


Det som känns skönt är att jag har R, jag vet att han älskar mig, han vill bo med mig, det är bara jag som måste känna mig redo & det får ta den tid det tar, jag vill inte ha för bråttom, vi hinner.....vi också & vem vet, det kanske blir hus för min del igen, även om jag har svårt att tänka mig det i dagsläget.


Har läst en lite hjärtslitande artikel. Den heter "Tills döden skiljde dom åt" & den handlar om min Farfar & Farmor. Det känns lite konstigt att läsa om någon jag känner i en tidning. Har även skrivit ut artikeln, kändes fint att ha den på papper.

Av BeaTris - 20 januari 2008 15:28

Jag har nu varit ute & slängt sopor & kartonger. Soprummet/återvinningsrummet ser för jävligt ut. Folk ställer allt möjligt skit där trots att det finns ett stort grovsoprum typ 100 steg från soprummet. Det står stolar & en gammal kaffebryggare & jag vet inte vad. Är det så jobbigt att gå några extra steg & lämna möbler & dyl i det andra? Dom tar ju hand om allt, jag kan t o m ställa min tvättmaskin sen där så tas den bort. Dessutom så hade väldigt mycket tidningar & reklam blåst omkring därinne så det blir inte kul för dom som ska ta hand om det.


Har även städat hos mina små grisar.....dom fyrbenta alltså. Rent spån, nytt hö, nya grönsaker, nytt foder & vatten. Hoppas dom trivs nu & blir mätta. På diskbänken står pannkaksmeten till kvällens middag med ungarna, men om jag har tur får dom med sig plättlaggen, fick inte med mig den när jag flyttade & den har jag saknat, plättar är ju nästan godare. Tänkte göra lite majsplättar också. Bara att grädda med några majskorn i varje plätt.....gott :)

Av BeaTris - 20 januari 2008 14:02

R åkte precis för att jobba & det känns redan tomt. Det är skönt att det känns så, för det är ett bevis på att jag har starka känslor, starkare än jag velat bekänna. Men inatt när han kommer hem så sover han hos sig, vilket också är bra ibland, då sliter vi inte ut varandra.....på olika sätt ;)

Det blir snart liv i luckan här för idag kommer ju barnen, har längtat flera dagar nu. Innan dess ska jag fixa lite, har lite skräp att gå ut med & så ska jag ställa upp lite saker på nya hyllan på toaletten, den sitter äntligen uppe, tack vare Älsklingen.

Av BeaTris - 20 januari 2008 08:13

Dagens vikt: 84,1

Förändring: -0,1

Totalt sen 7/1: - 2,3




Delmål 1: 80 Kg

Kvar: 4,1 Kg

Måldatum: 14/2



Frukost: 2½ dl apelsinjuice, 1 liten grov med leverpastej & gurka, 1 banan

Mellanmål: ---

Lunch: Nudlar med räkor, grönsaker & sweet chilisås

Mellanmål: Gevalia Cappuccino Daim, 2 kiwi

Middag: Plättar

Kvällsmål: 1 Solskensbulle


Vatten:

Motion:

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards