Alla inlägg den 15 januari 2008

Av BeaTris - 15 januari 2008 20:28

Använde mig ju av matberedaren tidigare, vilket är ett snabbt & smidigt sätt att strimla grönsaker. Men innan jag körde igång så skar jag grönsakerna i mindre bitar för att det ska vara lättare att få ner dom i matarhålet. Jag min idiot tog en tandad brödkniv.....jag brukar använda en tandad kniv men inte så stor. Självklart så slant jag & höll på att skära av mig fingret. Så nu har jag tre små fina skåror på långfingret. Inte så farligt men det är ju dom små såren som svider, tänk bara att behöva sprita händerna på jobbet.....aj :)


Av BeaTris - 15 januari 2008 20:13

Det är ca 1 månad kvar till Alla Hjärtans Dag så jag har nu funderat på vad som skulle vara ett rimligt delmål. Jag borde kunna gå ner till 80 Kg, alltså 3,9 Kg till, vilket blir 1 Kg i veckan. Vill ju inte att det ska kännas som ett misslyckande om det inte går.



Av BeaTris - 15 januari 2008 19:53

Jag gjorde en räksallad, hade underbar hjälp av min lilla hjälpreda :) Strimlade sallad, tomat, gurka & morötter. Blandade i räkor & ett hackat, kokt ägg. Som "dressing" rörde jag ihop keso mini & lite citronmajonäs & blandade ihop med grönsakerna & kryddade med salladskrydda. Den blev kanongod.


Till lite kvällsfika tog jag en banan & skivade. Hade osötade frysta hallon som jag la på & så två bitar av Marabou´s Premium Dark Rasberry. Micrade en liten stund. Blev inte så supergott eftersom bananen blev lite väl mjuk. Nästa gång tinar jag nog bara hallonen & lägger dom varma på bananen & så toppar med choklad så den smälter. Tror det blir godare, jag är nämligen inte så förtjust i varm banan.

Av BeaTris - 15 januari 2008 15:48

Det blev ett minus imorse, tyckte jag behövde det för att höja motivationen igen. Det blev också en promenad, var igång bra länge men då gick jag även & handlade lite med en kompis. Sen har jag varit där, lite kallt var det inne så vi gick båda omkring med varsin fleccefilt om oss.....frågan är hur det såg ut utifrån :)


Jag lämnade säng obäddad & disk odiskad imorse, lämnade R här i sticket men han hade egna planer & jag behöver ju få göra annat också, han sätter inga käppar i hjulet. Ikväll när han jobbat åker han hem till sig, vi skulle höras senare sa vi. Nu blir det disken innan lite the & ett par riskakor till mellis. Funderar på att göra lite sallad till middag, få se vad det finns att tillgå.

Av BeaTris - 15 januari 2008 07:45

Dagens vikt: 83,9

Förändring: - 0,5

Totalt sen 7/1: - 2,5


Frukost: 2 Sesamknäcke med sweet chili skinka & leverpastej, drickyogurth

Mellanmål: Ostfralla

Lunch: 1 port fiskgratäng

Mellanmål: The & 1 riskaka

Middag: Räksallad

Kvällsmål: Banan med osötade hallon & två bitar mörk choklad


Vatten:

Motion: Promenad 2 timmar (inkl affärer)


Kvar till delmål 1 : 3,9 Kg

Datum för målet: 14/2 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards