Alla inlägg den 6 januari 2008

Av BeaTris - 6 januari 2008 21:02

Kidsen har kommit.....äntligen måste jag säga, trots tråkigt avslut på kvällen. Rök ihop med I som blev ordentligt ledsen. Usch, en sån Mamma känns det som men nu är vi sams & hon kan lugnt somna i sin säng.


R ringde tidigare, han skulle sova här inatt & beräknas komma efter 22. Det hade varit en lugn körning verkade det som. Imorrn är han ledig & jag har heller inget som det är nu. I har studiedag så att köra iväg K till dagis känns inte så snällt så han får vara ledig han också. Förhoppningsvis ligger snön kvar så kanske vi kan åka pulka i någon kul backe. Annars får vi väl hitta på något annat kul.


Jag börjar nu känna mig förberedd för morrondagens start. Jag har letat fram lite viktväktarpapper med recept, tips & ideér. Måttbandet ska användas första gången imorron, sen blir det mätning 1 gång/månad. Det jag inte hittade var min pointsguide men jag kör utan den till att börja med. Gör en mjukstart som sagt, sen kan jag köpa till den om den behövs.

Av BeaTris - 6 januari 2008 11:29

Både här & där stöter man på kämpande bloggare som nu ska ner i vikt & nå nya mål 2008. Jag är också en av dom, från & med imorron den 7/1-2008. Jag har rasat upp på sista tiden så jag känner att nu måste jag göra något åt det, jag känner av fysiskt att kroppen inte mår bra. Idag får det bli en förberedelsedag, leta upp gamla viktväktarpapper & hjälpmedel.


Januari ut får bli en mjukstart & se om jag klarar det på egen hand, annars får jag ta till mötena & vara med på dom, det har hjälpt mig tidigare. Dessutom så finns ju fortfarande lite tyngre varianter av livsmedel här hemma & det måste sakta men säkert rensas ut. Så det får bli en start med att försöka äta lite vettigt, mindre portioner, mer motion & mer vatten. Det lilla borde ju göra någon nytta.....eller?

Av BeaTris - 6 januari 2008 10:30

Säga Tack!

Tack mina vänner, för era fina kommentarer till gårdagens inlägg Gett oss ett försök. Ni anar inte vad det betyder att få respons på ett så känsligt inlägg. Så tack :)



Av BeaTris - 6 januari 2008 10:02

Inatt har det kommit mer snö, så kanske, kanske det går att åka lite pulka eller göra en snögubbe idag. Jag vill ha lite vinterkänsla med barnen :)

Idag kommer dom & jag är laddad, även om det blir skrikigt & gapigt så ska det bli skönt med Mammavecka igen. T.o.m R längtade lite sa han igår.


Vi åkte iväg en sväng när han kommit hem, ätit & vilat sig lite. Var hemma hos honom så han fick sköta några räkningar & hämta lite saker vi behövde.....en våg t.ex, imorrn tänkte jag lägga in en ny kategori. Tänker starta lugnt eftersom det just nu är lite svårt ekonomiskt att köpa hem en massa nyttiga alternativ, måste ju göra av med det vi har hemma först. Men det är ju alltid en början att göra något.


När vi kommit hem lagade vi lite mat, det blev ost & broccolisoppa. Till det hade vi rostad bröd med tzatziki. Blev sugen på det redan i Fredags när jag läste hos Åsa. Det var gott, billigt & enkelt. Kommer nog bli mer soppa under dagarna som är kvar innan barnbidraget kommer. Det har ju varit knapert innan & på något sett reder dig sig, jag är inte så orolig.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards