Alla inlägg den 5 januari 2008

Av BeaTris - 5 januari 2008 12:05

Nu har jag gjort lite sysslor här hemma, diskat, städat bur, vikt tvätt & dragit ett snabbt varv med dammsugaren. Jag gör en ordentlig städning när Julen åker ut, det blir nog till nästa helg. Ska snart ta en dusch & sen vänta på att R kommer tillbaka efter jobbet. Han lär säkert vara trött så jag får nog låta honom vara ifred lite :)

Av BeaTris - 5 januari 2008 09:19

Igår fick jag veta att Exet gift sig med sin T, får väl säga Grattis :)

Det var I som berättade när hon ringde på kvällen, dom hade gift sig på Fredagen för en vecka sen. Jag tror att det är mer grejer på G där, för dom har varit & tittat på hus & på banken. Även om han inget säger så får jag veta det bakvägen.


Även om jag inte har känslor för mitt Ex så sticker det ärligt talat till, han ville aldrig gifta sig när jag tog upp det. Visst är det dyrt men jag bad aldrig om något pråligt bröllop i kyrkan med 100 gäster, jag hade nöjt mig med bara oss, barnen & ett par vittnen. Sen det här med hus, jag lämnade precis allt, jag skrev över lånen & gick en ekonomisk förlust för att han & barnen skulle få bo kvar.....ha råd att bo kvar & nu slänger han allt det åt sidan? Visst inget är klart ännu men det kommer nog bli av. Tycker synd om I, hon vill inte flytta nu när hennes rum precis blivit omgjort.


Det som känns ännu mer är att barnen inte får vara med, Hallå?! Ett bröllop är väl något som ska inkludera barnen också? Även om det bara är ett litet borgerligt? Får dom över huvud taget vara med i planereringar & det som händer eller är det bara för dom att hänga med? I fick veta bakvägen via en kompis att dom kanske ska flytta till ett annat hus. Visst dom lämnar inte orten vi bor på men ändå. Hon har fan i mig (ursäkta) rätt att få veta vad som händer. Det har båda barnen rätt till. Dom har rätt att säga vad dom tycker & känner.


Det går ganska snabbt för exet måste jag säga, visst det är hans liv & förmodligen hans livs kärlek också men jag skulle nog varit försiktigare innan jag rusade iväg & gjorde allt han gjort på två år. Men jag tror nog att det är så att den tjejen han numera är gift med styr lite & hon vill ha en säkerhet ifall det tar slut, hon tänker inte göra som jag.....bara ta mitt pick & pack & flytta ut.


Mitt inlägg låter kanske lite bittert, men det är mina känslor mina tankar & visst känns det när han gör så här. Jag har inga känslor kvar men jag kanske hade haft om vi kämpat ett halvår.....om han hade varit lite mer villig att få det att funka mellan oss. Men enligt honom var det jag som hade problem, i mina ögon är man två i ett förhållande, man är två som ska må bra. Det är den biten som alltid kommer göra ont, känslan av att veta att vi kunde varit en familj. Även om det inte varit så, så hade vi i allafall gett det ett försök. Gett oss ett försök.

Av BeaTris - 5 januari 2008 09:14

Om en stund ska jag ringa & terrorisera K :)

Närvars, hon ringde igår kväll, hon precis som jag var uttråkad så vi snackade bort 40 minuter. Hon tyckte jag ska ringa & väcka henne för hon har lyckats vända på dygnet. Uppe halva natten & sover långt in på förmiddagen. Inte så bra kanske när det är skoldags för henne igen på Måndag.....precis som här, fast I har studiedag första dagen så först på Tisdag ska hon upp tidigt. Men hon får nog gå upp när K ska till dagis på Måndag så kommer hon in i rutinen snabbt. Nu börjar snart vardagen på allvar, slut på ledigheten med andra ord.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards