Alla inlägg den 2 januari 2008

Av BeaTris - 2 januari 2008 19:47

Listan snodde jag hos Åsa, kopiera den gärna du med.



Vilken svordom använder du mest?

Fan används rätt ofta här tycker jag




Äger du en iPod?

Nää, men en Mp3-Spelare





Vilken tid är din väckarklocka inställd på?

Beror på när jag ska upp




Hur många resväskor äger du?

En lite mindre väska på hjul, lagom för en weekend




Använder du flip-flops?

Nää, tycker dom är för platta för mig, jag vill ha lite att stå på





Var köper du dina matvaror ifrån?

Varierar, beror på vart jag är




Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?

Bakom kameran.....helt klart




Vilken var den senast filmen du såg?

Kommer inte ihåg när det var





Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?

En vän, men oftast blir det med barn också





Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa då?

Spelar sällan, men jag skulle nog köpa lite inredningsprylar som behövs här




Har någon någonsin kallat dig lat?

Inte vad jag minns, men elak





Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?

Nää





Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?

Just nu ingen, senast var det Nightwish, behövde lite hårdare toner




Vilken är världens bästa artist/grupp just nu?

Jag lyssnar på allt möjligt




Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?

Inga hemligheter här inte




Vad åt du till middag senast?

Pasta & kycklingsås





Använder du huvtröjor?

Ja nästan varje dag, det är ett favoritplagg




Kan du vissla?

Ja, men inga riktiga melodier





Vem var den senaste som ringde dig?

Tror det var efter tolvslaget på nyårsafton, en pappa till en klasskompis till I (knöligt va?) fattar fortfarande inte varför just han ringde





Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?

Det får bli dom barnvänliga




Tror du folk pratar bakom ryggen på dig?

Det gör dom säkert





Vilket riktnummer befinner du dig i?

01.....





Tittade du på tecknat när du var liten?

Ja, det gör jag nu med




Hur många syskon har du?

En lillebror





Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?

Det blir väl det som ligger här i närheten, men det har bara några butker + City Gross




Är du blyg inför det motsatta könet?

Det kan jag nog vara




Vilken film kan du alla replikerna till?

Tror inte jag kan alla i någon film, om jag inte får räkna Kalle Anka på Julafton




Äger du några band t-shirts?

Nää




När flög du senast?

Det måste varit sommaren 2004, då jag flög tll Bulgarien med exet & hans familj + barnen såklart





Hur många stolar står runt ditt köksbord?

4





Läser du för skojs skull?

Det händer väldigt sällan





Pratar du några andra språk?

Ganska vettig engelska




Diskar du din egen disk?

Ja 9 av 10 gånger så diskar jag





Har du gråtit offentligt?

Det har hänt kan jag lova




Har du en stationär dator eller en laptop?

En stationär





Försöker du alltid att lära dig nya saker?

Nää, jag tar det som det kommer, måste jag lära mig så gör jag det




Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?

Det är ju trevligt men absolut inget måste, tjejen kan också bjuda





Vill du just nu göra några tatueringar eller piecingar?

Jag skulle vilja göra ett par tatueringar till


Kan du kasta macka?

Är ingen expert





Har du någonsin varit på Jamaica?

Nej




Vad har du med dig in på bion?

Går på bio väldigt sällan




Vem var din favoritlärare och varför?

Hade ett par bra nu när jag läste till USKA, dom kunde verkligen lära ut på ett bra & roligt sätt, dessutom kunde dom läsa folk





Har du dejtat någon av en annan religion?

Ja, kanske





Vad har du för väder?

Lite snö & ett par minusgrader





Har du en favoritblogg?

Ja, flera stycken





Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?

Det är flera år sen, minns knappt vad jag läste





Gillar du att flyga?

Ja





Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?

Öppenhet & kunna prata med varann





När sov du senast på golvet?

Det var länge sen





Vilken är din favoritdrink?

Dricker väldigt sällan drinkar





Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?

Mellan 6 & 8 timmar





Är dina dagar fullbokade och stressade?

Nää, inte i dagsläget




Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?

Nej, jag var nog ganska tystlåten




Vilken är din favoritfrukt?

Har nog ingen favoritfrukt, men gillar körsbärstomater väldigt mycket





Hur gammal blir du nästa födelsedag?

Det är ett tag kvar, men 36 fyller jag då





Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?

Nää, men ska göra snart




Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?

Ja, i allafall när det kommer till mig själv





Tror du på liv på andra planeter?

Nää, kanske lite men inget jag tänker på




Vem var den sista personen som gjorde dig arg?

Det var nog I som gjorde mig riktigt arg




Tror du att Gud är man eller kvinna?

Om det finns en Gud är det nog en Man




Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?

Det är nog lättare med personer med samma kön





Vad var det senaste du åt?

Två pepparkakor





Hur valde dina föräldrar ditt namn?

Jag har nog fått veta det för länge sen, men jag minns inte




Gillar du senap?

Ja men inte överdrivet mycket & så ska det vara söt senap





Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?

Det löser sig





Skulle du någonsin hoppa fallskärm?

Det skulle jag nog kunna göra, i allafall med en instruktör





Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?

Jag kan inte komma på någon i nuläget




Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?

Nej





Tycker du om att krama folk?

Det beror nog på vem det är





Skulle du säga att du är trendig?

Inte ett dugg





Äger du en digitalkamera?

Ja, den tog jag med, exet fick vidoekameran





Vilka kändisar har du blivit jämförd med?

Inte en enda, tror jag




Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?

Nej, det händer att jag gör så själv.....tyvärr





Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?

Kommer inte ihåg om jag gråtit men blivit berörd har nog hänt





Vad är du allergisk mot?

Ingenting som det är nu. Lite överkänslig mot pollen kanske men det är hanterbart





Får du dåligt samvete efter du ätit kött?

Nää





Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?

Det vet jag faktiskt inte





Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om?

Den som känner för det

Av BeaTris - 2 januari 2008 18:54

Veckans tema hos Tjejsnack handlar om Har du någonsin.....?


* Dejtat en av dina bästa kompisar? Berätta lite, hur gick det?

Nä, men dejtat ett par killar som efter dejtandet blivit oerhört fina vänner.


* Blivit arresterad? Berätta lite?

Aldrig.


* Sagt att du älskar någon utan att mena det? Berätta lite!

Det har jag gjort, det var under tiden med K efter min separation, jag sa det nog någon gång fast jag kände att jag inte menade det. Men man måste förstå hela situationen runt om för att förstå varför jag gjorde så.
 

* Haft ett one night stand? Berätta lite?

Har aldrig gått ut på krogen & raggat upp en helt okänd kille för att ha sex en natt.
 

* Busringt till någon, vem och varför?

Ja, det gjorde jag & mina dåvarande kompisar rätt ofta för många år sen, när vi var barn.

Av BeaTris - 2 januari 2008 11:05

Om det inte blir jobb imorron så ska jag gå över till A & äta frukost har vi bestämt. Jag har inte träffat henne sen jag blev ihop med R så det är ett tag sen. Hennes lille son växer väl så det knakar. Jag behöver träffa mina vänner också, om jag ska fungera. Jag går mellan jobb (när det blir) & hemmet med allt vad det innebär, jag glömmer bort att vårda mig själv & mina vänner. Det måste jag bli bättre på under 2008.

Av BeaTris - 2 januari 2008 10:54

Det blev närmare 12 timmars sömn inatt, 20.00 gav jag upp & gick & la mig igår kväll, det behövdes.

Det är inte så glatt här idag, jag var väl för sur & tvär & så R stack iväg ett tag. Att det ska vara så svårt att dela sitt liv med någon. Jag är nog svårast av alla, det räcker med att tänka tillbaka på min bakgrund.

Har varit ute & gått en timme, försöker klura ut vad jag gör för fel, för visst måste det vara jag som gör fel? Är det jag som har problem? Jag börjar faktiskt tro det.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards