Alla inlägg under november 2007

Av BeaTris - 29 november 2007 09:01

Igår fick jag en present av R.....två nya täcken till sängen. Dom jag hade innan var lite tunnare & hur många gånger har jag inte frusit halvt ihjäl när jag ska sova. Dom nya är tjocka, fluffiga & gosigt varma. Vaknade inatt av att jag var bra varm & ändå sov jag utan kläder.  Nu lär jag inte frysa längre känns det som. Tack Älsklingen :)


Kram E

Av BeaTris - 29 november 2007 08:54

Här har vi precis ätit frukost. K är hemma från dagis idag, han är inte sjuk utan av andra anledningar. Han har ett bra tag haft som en liten "utväxt" straxt under knät, lite större än en gul ärta i storlek. Tidigare har den varit mjuk & hudfärgad. Igår såg den ut precis som om den håller på att torka ihop & trilla bort. Har ringt VC & fått en tid den 11/12, så tills dess får jag väl ha koll på vad som händer med den. Men om K blir dålig eller om han får besvär av den så ska jag höra av mig. Kan ju hoppas den är på väg att trilla bort för den är lite läskig.


Kram E

Av BeaTris - 28 november 2007 16:56

Kladdkakan blev helt ok, god men inte så farligt god som förra gången jag gjorde en.....på samma recept fast med chokladpulver istället för kakao & kanske tog jag ut den lite tidigt förra gången för då var den riktigt kladdig inuti & sådär lagom seg. Då var det lätt att föräta sig kan jag lova.


R har inte kommit än men jag misstänker att han är på g för snart vankas det mat här. Hemmagjort potatismos & fiskgratäng står det på matsedeln. Jag har efter att läst ett par recept haft senap i matlagningsgrädden som jag slagit över fisken. Har även dill & tomatskivor i gratängen, tycker det är så himla gott. Börjar bli hungrig nu eftersom vi åt sen frukost & jag hoppade över lunchen tidigare.


Nu ligger I´s jultidningar packade i påsar & färdiga att levereras ut till kunderna, men det får hon göra själv till stor del. Jag hjälpte henne att fixa vem som köpt vad & skrivit lappar & pysslat. Lite jobb måste hon göra själv. Det bästa vore ju om hon fick iväg det så snabbt som möjligt så vi kan betala räkningen, för innan dess får hon inte sina premier & det är väl dom hon längtat efter när hon tjatat på mig om att hämta ut paketet.


Kram E

Av BeaTris - 28 november 2007 13:34

Knappt hann jag skriva det halva löftet om VV så satte sötsuget in & det med besked. Var & handlade i morse & R försökte smyga undan en 200 Gr´s chokladkaka, trodde han ja *s*

Jag betalde ju så jag borde väl få äta va?


Fick faktiskt klartecken från R, att jag fick äta av den när han ringde nyss Egentligen är han ledig idag men han hade åkt in för att lämna in lite färdskrivarpapper.....självklart fick han uppdraget att köra en buss till Motala. Det blir ju timmar som han sa så visst, det gör ju inget.


Har i allafall nallat en rad choklad, bjöd K på en ruta så tog jag tre själv, snällt va? I ugnen står nu en kladdka & i kylen står en kanna vaniljsås, hade ju ingen grädde men har för mig jag har testat vaniljsås & att det var helt ätbart till. Skvallrade självklart för R att det var kladdkaka på G, få se hur snabbt han är här :) Får hoppas det sätter stopp för sötsuget. Det får bli en liten fika innan maten & så ska jag försöka spara resten till Grey´s ikväll.....äntligen Onsdag men dessvärre är det säsongsavslutning :(


Kram E

Av BeaTris - 28 november 2007 10:24

Loppan hade för en tid sen en utmaning.....att göra världen klagofri. Jag fick för mig att beställa ett sådant armband & idag trillade det ner i min brevlåda. Så nu är frågan, ska jag anta utmaningen? Får nog ta & tjuvträna & sen börja 1/1-08, som ett nyårslöfte.


Ett annat nyårslöfte jag börjat fundera på är att gå med I VV igen, känner att det lätt spårar ur & jag har ingen karaktär att försöka på egen hand, men med deras stöd & vägningarna en gång/vecka så är det lättare. Få se om tanken stannar just vid en tanke eller om jag gör slag i saken. Stöd vet jag finns hos andra här på Blogga Gratis så med eran hjälp kanske det går lättare.


Har andra planer också & det är att introducera min blogg på Efit, men det känns som mina dagar för tillfället är innehållslösa men har sett andra bloggare som fotar sin dag & det finns ju rätt mycket man gör på en dag så varför inte testa? Lite peppning där med kanske skulle få en skjuts framåt.


Kram E

Av BeaTris - 27 november 2007 19:45

Ikväll har jag bara ett barn hemma, I har studiedag i skolan imorrn & ska sova hos M inatt. Nu har hon lovat att höra av sig när hon vaknat & så imorron. Får hoppas hon gör det. Idag fick hon tillgång till "nya" mobilen. Jag hämtade ut hennes nya kontantkort & har laddat telefonen, raderat mina gamla kontakter & uppdaterat dom som hon kunde ha kvar, dvs till mig, pappa, mormor osv. Jag har även registrerat hennes kort på 3.se så hon fick 50 Kr till att messa för eller ringa om hon nu behöver det. Jag har ju också 3 så då kan vi ha kontakt gratis.


K har gått & lagt sig efter en stunds läsning i Richard Scarry´s bok "Vad gör folk hela dagarna?" En välläst bok här, mycket bilder & bra fakta om olika arbeten. Har nu funderingar på att skicka efter "Vad gör dom i skolan?" Det finns en del böcker med dessa gulliga figurer, men just skolan kan ju vara aktuell eftersom K börjar 6-års nästa höst. Då får det bli en julklapp i så fall. eller varför inte beställa den till 6-årsdagen i April & ta något annat nu.....tänk vad ideér kan poppa upp vartefter orden präntas ner. Får kolla sortimentet lite & se om det finns något annat som kan vara interessant för lille herrn.


R har ju varit i Stockholm men borde vara hemma i bussgaraget nu, sen vet jag inte hur städningen går men han trodde inte det skulle ta så lång stund. Imorrn är han ledig så han kommer hit sen & förmodligen sover han över också. Så i väntan på honom blir det Tv nu, det här blir nog dagens sista inlägg. Börjar bli hungrig också, åt inte någon vidare kvällsmat. Måste handla lite & få i både mig & ungarna vettig mat.


Appropå mat så är vi *& även R om han känner sig redo & har tid* bjudna till min pappa på Lördag. Brorsan fyller nästa vecka & skulle visst komma ner till helgen, så då tänkte dom passa på att ta hans firande hemma hos dom. Även mamma & farfar förväntas komma dit. Det kanske blir lite för mycket på en gång, men jag har i allafall sagt till R att han är välkommen han också. Men han vet nog inte hur han jobbar än så vi får väl ta det framåt helgen.


Kram E

Av BeaTris - 27 november 2007 13:14

Lunchen, bestående av makaroner & köttbullar till K & endast makaroner till mig ligger i magen. För min del var det väl inte så mycket att äta men köttbullarna räckte bara till en & då prioriterar jag mitt barn. Dessutom åt jag sen frukost så hungern var inte så stor.


Desto större är godissuget & det gör mig galen. Misstänker att det beror på tiden i månaden, blöder lite för första gången på månader, jobbigt värre även om det inte är så mycket som det var förr, med spiralen. Det jobbigaste är att det varierar från dag till dag. Ena dagen blöder jag & så nästa är det inget. Får hoppas det är tillfälligt & att det inte kommer hålla på så här nu i flera veckor.


R är på väg till Stockholm, där han ska hämta Vikingresenärer & köra hem till Norrköping. Det innebär att han inte blir så sen ikväll, han trodde han skulle vara "hemma" runt 8 ikväll. Han var hemma hos sig efter 02 inatt, & så har han fixat med lite hemma hos sig på förmiddagen. Det känns rätt skönt nu att han var hemma hos sig, det blir intensivt & ibland så känns det som vi bor ihop.


Nu ska jag dra fram "Sixten Blixten" & dra runt ett varv, det behövs i hallen. Tänkte lägga en extramatta under skostället, det lär ju bli en period nu av snöiga skor & det blir både blött & grusigt innanför dörren. Det är väl en av nackdelarna med vintern.....alla blöta skor & kläder.


Kram E

Av BeaTris - 27 november 2007 09:56

Veckans tema hos Tjejsnack handlar om Livsåskådning


* Är du religiös, på vilket sätt?

Svar: Nej, jag är inte speciellt troende. Är dock fortfarande med i Svenska kyrkan.


* Tror du på övernaturliga krafter och andlighet?

Svar: Lite kanske.


* Har du sett/känt av något övernaturligt, vad?

Svar: Nej, inte vad jag kan komma på.


* Hur ställer du dig till fundamentalism inom religion?

Svar: Är inte så insatt så ärligt talat har jag svårt att förstå frågan.


* Vad tror du sker efter döden?

Svar: På något sätt känns det som att vi lever vidare men som något annat.


Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards