Alla inlägg under november 2007

Av BeaTris - 1 november 2007 20:50

Trött det är bara förnamnet på mig just nu. Lättirriterad är jag också & konflikterna duggar tätt. På något sätt känns det som det är värst i mitten av veckan, barnen är trötta på mig & jag är trött på dom.....missförstå mig rätt. Skulle kunna sova nu men ska vänta ytterligare en stund. I har inte somnat än & så skulle K höra av sig ang imorron, men hon har ju också barn att natta så hon kanske inte har tid ikväll.


Jag längtar efter R, jag vill ha honom här. Bara vara vi två, känna närheten & bara få göra det vi vill. Visst har han träffat barnen men jag tror att vi ska skynda långsamt, det känns som det är för tidigt att låta honom sova över när barnen är här. Jag vet inte, både vill & inte vill, det är inte lätt. Men tiden lär väl utvisa när det känns rätt. Jag messade nyss i allafall & han brukar höra av sig på vägen hem efter dom sista resenärerna gått av. Vet bara inte riktigt när bussen avgick från Stockholm & när han beräknas vara hemma i stan igen. Han har en tur imorrn igen sen är han ledig på Lördag så jag föreslog att vi skulle ses på dan & göra något ihop. Sen har han den supertidiga turen på Söndag.....börjar 04.00 men slutar ju i gengäld runt 14 sen. Så när jag har lämnat barnen misstänker jag att vi ska ses :)


Kram E

Av BeaTris - 1 november 2007 13:31

Det är myspysväder ute, rätt mulet så det är lite mörkt härinne. I har åkt iväg på bio nu & jag & K har precis ätit mat & norpat ett par bitar av den vita tobleronen R köpte åt mig. Han köpte två stora.....vet inte om han tycker jag ska föräta mig på choklad ;)


Har inte satt igång med bakning än, få se när det blir av för baka ska jag göra, det bara måste jag. Det jag har gjort är att röja undan på altanen, spolat av allt damm & spindelväv på sakerna som ska upp på vinden. Det står nu på tork i badrummet. Har satt ihop stolarna & flyttat in dom + bordet under tak. Så nu är det väl lite skyddat mot snön som snart kommer.....hoppas jag. Har tvätt att vika också men jag ska nog hinna det jag behöver göra.


Kram E





Av BeaTris - 1 november 2007 10:42

Vad är ett spöke?

I´s svar: Ett vitt lakan med svarta hål

K´s svar: En som flyger,som inte nuddar marken
Vad är en häxa?

I´s svar: En som trollar

K´s svar: En dum kärring som trollar
Vad är ett skelett?

I´s svar: Som jagar

K´s svar: En kropp utan skinn, vi skulle rasa ihop utan skelett
Var kommer dimman ifrån?

I´s svar: Himlen & regnet

K´s svar: En källare
Varför är det läskigt/otäckt med mörkret?

I´s svar: Man kan inte se något & låter det ljud

K´s svar: När man är liten så tror man det finns spöken


(K 5 år & 6 månader 1/11~07)

( I 10 år 1/11 ~07)

Av BeaTris - 1 november 2007 10:37

Varför finns man?

I´s svar: Inte vet jag

K´s svar: För att man ska leva
Vad är det som gör att vissa kan gå och vissa inte?

I´s svar: En del har varit med om olyckor

K´s svar: Dom har tappat benen, men kan gå med kryckor
Vart kommer bebisar ifrån?

I´s svar: Magen

K´s svar: Magen
Finns det liv på andra planeter?

I´s svar: Nej, man kan inte andas där

K´s svar: Nej
Trivs du med ditt liv?

I´s svar: Ja

K´s svar: Ja


(K 5 år & 6 månader 1/11~07)

( I 10 år 1/11 ~07)

Av BeaTris - 1 november 2007 07:45

Nu tänker jag låta barnen ha höstlov dom två sista dagarna den här veckan. Eller I har det ju redan men K ska få vara hemma från dagis. Dom kom lite senare i säng igår eftersom R tittade in på vägen hem. Kontakten mellan honom & barnen blir bättre för varje gång. Igår låg K omstoppad i R´s knä & hade det bra. R vågar även visa barnen att han tycker om mig, han kramas & håller handen & är lite gullig.


Idag ska I gå på bio.....själv med en kompis för första gången. Dom ska se Råttatouille. Den tycker hon säkert är bra. K ska leka med V senare i eftermiddag så tills dess får jag försöka underhålla honom med annat. Tänkte baka mina thekakor idag, behöver ha lite nytt bröd i frysen & det var ett tag sen jag bakade. Imorrn blir det en sväng till K & hennes barn, det var också ett tag sen.


Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards