Alla inlägg den 23 september 2007

Av BeaTris - 23 september 2007 21:29

Hela den här veckan som varit så har det flera gånger om da´n, samma sträcka kört ett par dumpers & traktorer med släp. I dessa släp har det fraktats jord från punkt A till punkt B. Eftersom K bara varit tre timmar/dag så har det inneburit att jag gått samma sträcka åtskilliga gånger & åtskilliga gånger har jag mött dessa fordon. I mitten av veckan så började en av killarna som körde det ena fordonet hälsa genom att nicka med huvudet.....lite komiskt men samtidigt trevligt med lite småflirt ;)


I allafall.....en dag när vi gick från dagis så körde ett av fordonen förbi ute på vägen & K frågar mig: Vart hämtar dom jorden? Jag svarade jag vet inte.....för jag visste inte. Får då som kommentar: Du säger alltid att du inte vet, men jag vet att du vet. Kanske måste börja med att försöka svara med något annat än: Jag vet inte :)


Appropå flirt så gick jag häromdagen förbi en bil.....Samtidigt så möter jag en kille några meter framför med lite shoppingkassar. När jag passerar bilen så far dess baklucka upp utan att någon var & öppnade den. Det var först när killen tittade på mig & log lite gulligt som jag förstod att det var han som gjorde så bakluckan for upp & nästan fick mig att hoppa högt..... Han var visst tvungen att stajla lite. Men det är alltid trevligt att mötas av & möta någon med ett leende.....mer sånt åt ensamma mammor :)


Kram E

Av BeaTris - 23 september 2007 18:10

Sitter & njuter av lite ensamtid & tystnad. Visserligen står dumburken på i bakgrunden men det är jag ju van vid. Barnen är tillbaka hos exet & just nu känns det rätt skönt.


Efter en vädjan från I om att bjuda hit Morfar & hans fru så har vi haft dom på fika. Jag slängde ihop (med halvhjärtad hjälp från K) en sats syltkakor & så hade jag ju hembakta bullar i frysen & L tog med en påse blåbärsmuffins. Blev en trevlig stund tillsammans med I, hennes kompis R, en lite väl uppstressad K, min egen pappa & så bonusmamma.


Innan dom for hem igen så gick vi ett litet varv. Tjejerna hade gått in till R´s mamma & K valde att ta cykeln runt. Efter det så gick jag med barnen hem till S & T där dom fick lite middag i magen. Nu väntar min singelvecka & jag hoppas det kommer kännas Ok.....precis som det gjort i veckan. Men det är så lätt att känna välmående när barnen är här. Situationen blir en hel annan när jag blir ensam.....men jag ska nog kunna sysselsätta mig.


Kram E

Av BeaTris - 23 september 2007 08:25

Sovmorron till 20 i 8.....inte illa. Men jag har varit vaken några gånger under natten. Annars har jag sovit rätt bra, drömde nu innan jag vaknade om att jag hittade kärleken.....härlig känsla. Jag drömde om en person som jag kände igen som jag kommer se regelbundet framöver.....få se vad det betyder :)


K sover fortfarande & sin vana trogen har han på något sätt puttat ut sin gosepingvin på golvet. Det var den pingvinen vi köpte på Kolmården i somras. Han har några olika gosedjur här & brukar variera sig. Han får sova en stund till innan jag går in & väcker honom.


Kram E



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards