Alla inlägg den 21 september 2007

Av BeaTris - 21 september 2007 15:12

Nu har jag haft Operation Lusbehandling. Har haft i medel i alla´s hår.....mest i mitt eftersom det var där jag hittade dom. Hoppas verkligen det hjälper nu eftersom det är ganska så svårt att kamma slinga för slinga på sig själv supernoga. I ungarnas hår hittade jag inga så det blev bara medel & en liten genomkamning. Vore ju skönt att slippa skiten (rent ut sagt) nu. Det känns så smutsigt på något sätt.


Har dammsugit, tvättat & bäddat rent i sängarna. Skulle behöva en riktig storstädning men det skulle ta hela dan & det har jag inte ork till. Det känns lite helgfint i allafall & det nöjer jag mig med.

I har fått åka till en kompis en stund & K sitter vid Tv:n & kollar Hög växel på Viasat Sport. Dom visade nyss SM i rally.....det som gick här omkring för två helger sen. Vi såg lite av det häromdan också så idag är det väl repris. Men sån är han grabben.....kan kolla samma program om & om igen.


Kram E

Av BeaTris - 21 september 2007 10:15

Fick en fråga av Loppan.....hon undrade hur det går med M & ja ärligt talat så vet jag inte. Jag har ju skrivit tidigare om att jag inte tänker jaga längre, är en kille intresserad så får han visa det. Jag vill inte vara den som ligger på som mest.


M hörde ju av sig förra torsdagen & jag skickade mitt Sms. Det fick jag aldrig svar på så jag kände väl som så att han tyckte jag var totalt knäpp. Först vara väldigt svårflirtad.....nästan likgiltig, sen efter en träff skriva en sån sak. Men jag är ju sån, skriver vad jag tycker, tänker & känner just för stunden.


Eftersom han inte skrev så gjorde inte jag det heller. Samtidigt så kände jag väl att han kanske gör likadant.....väntar & att om jag är intresserad så visar jag det, det var ju ändå jag som var svår från början. Så i Onsdags slängde jag iväg ett helt neutralt mess & frågade om det var bra med honom & barnen.....han har ju sina också nu. Fick svar efter en stund, helt neutralt det också, inget märkvärdigt & svårt att utläsa vad han vill.


Vet inte om han tänker höra av sig, om vi kommer träffas mer eller om han skiter i allt nu. Jag vill heller inte fråga för då kan det bli så fel. Tiden får väl utvisa. Jag går inte & tänker & deppar utan försöker leva ett bra Singelliv, dessutom har jag ju barna denna vecka & det gör att jag helt enkelt inte bryr mig om annat än dom.


Kram E



Av BeaTris - 21 september 2007 06:49

Veckans tema hos Tjejsnack handlar om Yrke & karriär


* Vilket yrke har du/studerar du till och varför valde du just det? Om du inte, vilket skulle du välja?

Svar: Jag är utbildad Undersköterska. Valde det för att jag kände att jag trivdes inom vården & vill arbeta med människor.
 

* Trivs du med ditt yrkesval/att du inte valde alls? Varför/varför inte?
Svar: Ja jag känner att jag valt rätt, vården är stor.....det finns lite valmöjlighet, inte bara äldrevården där jag är nu.


* Trivs du på din nuvarande arbetsplats/med dina nuvarande arbetsuppgifter, eller vad du än gör? Motivera!

Svar: Ja, just nu är jag timvikarie & kan bli inkallad till olika avd.....det gör att jag inte hinner tröttna på ett ställe. Det som kan kännas lite trist är att varje dag är den andra lik i det stora hela.....samma rutiner. Men än så länge trivs jag bra.

* Vilket yrke drömde du om att ha när du var liten? Varför just det?
Svar: Det jag har minne av är att jag på högstadiet ville bli veterinär.


* Har du möjlighet att göra karriär/vidareutbilda dig inom ditt yrke, och är det viktig för dig att kunna göra det? Varför/varför inte? Är du utan yrke osv, skulle du kunna tänka dig att klättra på karriärstegen?

Svar: Möjligheten finns ju men jag tror jag kommer stanna som Uska, eftersom det blir en annan kontakt med vårdtagaren. Så just nu känns någon klättring inte aktuell.


Kram E

Av BeaTris - 21 september 2007 06:11

Skulle egentligen jobbat idag, mellan 7.15-13.30. Istället  får bli en dag hemma för oss alla tre. Det ska bli behandling av löss igen. Då är det lika bra att köra på oss alla tre så vi blir av med det. Får hoppas jag får hoppa in lite nästa vecka istället.


Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards