Alla inlägg den 18 september 2007

Av BeaTris - 18 september 2007 17:24

I har fått tiden 17.30.....då ska hon vara hemma, ska bli spännande & se om hon håller den. Det brukar alltid dra över allt från 10-30 minuter när hon är hos M. Men kvällsmaten är framdukad, har hon inte kommit.....ja då äter vi själva. Ikväll blir det enkelt, korv med bröd. I hade inte ätit mellis, då behöver hon något mer i magen än bara mackor & dessutom går det åt så mycket bröd.


Kram E


Av BeaTris - 18 september 2007 15:12

Det blev en sats bullar närmare bestämt 58 stycken goda vaniljbullar. Har bara en fråga.....får jag plats med dom i frysen? För så här duktig på att baka har jag inte varit på åratal, om någon gång. Visst har jag bakat men känslan för det har inte hållt i sig så här länge. Jag har inte haft köpt bröd hemma sen jag gjorde mina thekakor & det var i slutet av Augusti.


K har tjatat flera gånger under jäsningen & gräddningen men nu har han äntligen fått nybakad bulle & ett glas mjölk till mellis.....det smakade nog smaskens. Kan tänka mig I´s reaktion över att vi bakat & hon inte fick vara med, hon lär bli sur. Fast bara för hon inte varit med & bakat betyder ju inte det att hon inte får smaka.....det får hon ju självklart.


Kram E



Av BeaTris - 18 september 2007 14:25

När jag hämtade K på dagis så regnade det ganska mycket så hans avd var inne & pysslade med pärlplattor & halsband. K håller på med ett stort hjärta & det ska visst jag få.....hjärtat sväller :) Han väljer med omsorg ut vilka färger som ska vara var, det är inte bara ta en pärla & sätta vart som helst inte, utan noga ända ut i fingertopparna är han. Strax innan jag kom hade han dock sagt till fröken att "Nu är jag trött på pärlor".


Den andra avd med lite större barn var dock ute & hade hoppat i vattenpölar.....även fröknarna, eller iallafall en av dom. Vissa av barnen tyckte det var urkul medans andra tyckte att regn var farligt. När K & jag kom hem utanför här så kom barnet i mig fram & jag frågade K om jag skulle hoppa i en vattenpöl. Det tyckte han så det gjorde jag.....urkul. Han trodde nog inte Mamma var klok.


Kram E



Av BeaTris - 18 september 2007 13:41

Varför är snön vit?

Svar: För att den är kall.
Varför regnar det?

Svar: För att blommorna ska växa.
Varför är solen gul?

Svar: För att den är varm.
Varför blåser det?

Svar: För att det är konstigt väder.
Var kommer blixten ifrån?

Svar: Från sjön.


(K 5 år & 5 månader 18/9~07)


Han spårade ur lite så nästa gång ska jag byta taktik & inte fråga rakt på utan mer som ett samtal.

Av BeaTris - 18 september 2007 10:35

Tröttnade på layouten & har nu ändrat om lite.....få se hur länge det varar. Kanske inte ens dagen ut :)


Snart är det dags att hämta K på dagis & vi lär nog bli blöta när vi går hem, för det har regnat konstant sen vi gick hemifrån. Värst var det på vägen tillbaka för min del. Bara att byta byxor & hänga upp dom blöta på tork. Funderar allvarligt på att ta min ursnygga knallröda gummistövlar den här gången & paraply. Det känns faktiskt inget vidare när vätan kryper innanför skinnet.


En annan sak jag funderar är på att baka bullar efter lunchen.....få se vad Lilleman säger. I följer väl med M hem igen, sen får det räcka för den här veckan för fy vilket humör hon var på både igår & imorse. Mitt var inte bättre & då hamnar vi i den där tråkiga cirkeln. Det är så jag får dåligt samvete när vi har bråkat & hon cyklar iväg själv till skolan.....men det är ju så hon vill ha det, lite måste komma från henne själv om vi ska få en bra relation. Hon fick tillsägelse om att äta hemma idag & ringer hon sen är det nej från min sida.....& därmed basta.


Kram E

Av BeaTris - 18 september 2007 06:56

Igår blev det en sån där dag då jag helt enkelt inte orkade blogga. Var trött efter jobb, matinköp & hämtning av K. Han fick äntligen komma hem till L.L & leka såsom han önskat flera gånger när vi cyklat hem. Men det blev aldrig av eftersom han oftast ville leka efter jobbet i somras & då var klockan ganska mycket.


Men igår blev pojkarna hämtade samtidigt så då passade K på att fråga. Egentligen var det ju fotbollsträning på kvällen men ingen av dom ville gå & K har varit varenda gång så vitt jag vet så han fick slippa igår.....han måste få välja själv någon gång & oftast vill han ju spela men när han inte vill tänker jag inte tvinga honom.


Eftersom I var med M så passade jag på att sortera en hög med papper som legat ett tag.....in i pärmar & slänga det som inte kändes nödvändigt att spara. Skönt att få det gjort.


Nu ska jag väcka mina barn & servera dom frukost innan skola & dagis.

Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards