Alla inlägg den 7 september 2007

Av BeaTris - 7 september 2007 20:43

I´s tjocka lockiga frisyr inför skolfotot


Marsvinen delar en morot


Sverigekakan


Kram E


Av BeaTris - 7 september 2007 20:25

Fredagsmys.....ett ord som ingen kände till för 10 år sen men som nu existerar i varenda familj. Det var mer Fredagsmys när jag bodde med exet, god mat eller ialllafall lite mer påkostat. Sen skulle det självklart vara chips &  godis.


Sen separationen har det nog ändrat sig lite.....visst försöker jag göra det lite extra & ikväll blev det pannkakor med köttfärs i, egna crepés vill säga. Billigt men ändå lite lyxigare än bara pannkakor. Istället för en massa godis & andra onyttigheter så bakade jag tidigare idag en Sverigekaka som vi tog till fika istället för snacks. Precis lagom tyckte både jag & barnen.


Visst köper vi chips ibland men oftast blir det popcorn & Lördagsgodis får dom ju men inga mängder utan det brukar alltid bli lite kvar. Fredagsmys för mig handlar inte bara om att äta.....det handlar om att känna att det är helg, att vi får sova tills vi vaknar imorrn. Det handlar om att vår lilla familj är tillsammans.....trots trötthet & små konflikter som kan dyka upp.


Kram E

Av BeaTris - 7 september 2007 13:41

Det är så lätt att skriva hur jag ska bete mig & vad jag ska säga & göra osv.....tyvärr inte alltid lika lätt att följa det. Men jag har fakstisk blivit bättre på det. Jag satt vid Msn tidigare med J2 när T2 helt plötsligt skriver en rad. Det var nästan så jag kände kors i taket. Han frågade hur det var & vad jag skulle göra idag. Han ville träffas ikväll & kanske ta oss något drickbart. Sa som det var.....att barnen är här. Fick en besviken smilgubbe tillbaka.


Han fick då höra att vi hade ju hela förra veckan på oss, att jag har barnen varannan vecka & det vet han, att jag faktiskt frågade förra Tisdagen men fick bara ett kort svar om att vi skulle höras osv. Då säger han att det hade han missat, att han hade annat & göra osv. Talade då om att det går faktiskt skicka sms även om man inte vill träffas. Så skickade han en ros.....mmm jättefin men inget jag faller för.


Slutade skriva sen eftersom jag hade annat att göra. Han ska inte tro att jag sitter & väntar, han fick sin chans & tyvärr så försatte han den, jag tänker inte falla tillbaka på hans snack igen. Jag vet innerst inne att han är totalt fel för mig.


Kram E

Av BeaTris - 7 september 2007 13:32

Kanske verkar som jag sitter vid datorn hela tiden men det gör jag inte. Nu har jag varit duktig & gjort lunch till mig & sonen. Det blev makaroner & en röra med strimlad skinka, lök & creme fraiche.....väldigt avancerat. Det är gott att äta den kall till pastan.


Sen har jag stekt pannkakor & gjort köttfärs till kvällens middag. Får vara utan stuvning för jag tror svampen var gammal, hål i påsen var det också så det var mycket is som sen blev vätska & det smakade inte alls kantarell utan bara äckligt. Tog det säkra före det osäkra & slängde allt. Lite synd men hellre det än att bli förgiftad.


Har lite mer "måsten" på listan:

* Hämta tvätt & vika den

* Städa hos smågrisarna

Skulle även behöva baka & det funderar jag på att göra imorron.....både bullar & matbröd. Varför inte passa på när energin finns där?


Kram E

Av BeaTris - 7 september 2007 10:16

Nu vet jag vad det handlar om.....SM i rally, tydligen går transportsträckan här utanför. Nu får grabben något att kolla på ikväll & imorrn :)


Kram E

Av BeaTris - 7 september 2007 10:03

Det ligger något i luften, jag vet inte vad det är men det verkar hända saker här i mitt lilla samhälle. Det sitter vägvisningspilar & borta på Travet satt det avgränsningar & titt som tätt kommer det små bilar med extra brummande motorer.....dom kör enligt pilarna. Ska det bli något slags race? Mitt i ett bostadsområde? Visst det kan ju vara spännande men vi som bor här då? Ska vi våga gå ut för rädla att bli nermejad. Får nog ta & kolla upp vad det kan vara.


Kram E

Av BeaTris - 7 september 2007 07:55

Uppstigen & påklädd men knappast vaken känns det som. Återigen somnade jag sent & har sovit dåligt. Ska gå med K till dagis om några minuter.....I har redan cyklat iväg, tror hon var förväntansfull inför skolfotot.


Efter skolan ska hon sälja lite jultidningar med en kompis, jag får ringa hem henne senare i em innan middagen. Funderade igår vad jag skulle hitta på & kom fram till Crepés med köttfärsfyllning & så några med kantarellstuvning till mig.....fick en påse svamp av J1.


Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards