Alla inlägg den 4 september 2007

Av BeaTris - 4 september 2007 17:58

Lagat mat igen, ris & kyckling/chiligryta. Gjorde det för att underlätta för Mamma/Mormor imorron.....bara att värma när dom kommer hem, istället för en massa mackor. Dessutom så tar jag med mig en portion till jobbet. Får ge K något lätt till lunch innan dagis.


I skulle äta hos M ikväll & komma hem till halv 8. K har fått mjölk, smörgås & äpplebåtar. Nu har han varit så duktig & tagit på sig pjyamasen innan Bollibompa hann börja. Bara tänder & bokläsning kvar. Ska försöka få honom i säng innan I kommer hem så hon & jag får en stund innan John blund hämtar henne.


Kram E  

Av BeaTris - 4 september 2007 15:26

Denna snodde jag ifrån Kajsa

Vad heter du:

E kort & gott eller varför inte kalla mig BeaTris?

Var bor du:

I Östergötland

Trivs du där:

Ja, tänker inte flytta

Brukar du läsa horoskop:

Det händer

Favoritdjur:

Får väl bli marsvin.....vi har ju två

Festar du mycket:

Hahaha, skulle det vara ett skämt eller?

Sprit, cider, vin eller öl:

När jag väl dricker blir det oftast cider

Brukar du bli för full:

Jag känner mina gränser

Antal kuddar i sängen:

Tre

Äger du ett busskort:

Tåg/Busskort kan vi kalla det, fast jag får ju inte köra ;)

Vad åt du till frukost:

Två skivor lingongrova & en liten portion mannagrynsgröt

Har du haft sex idag:

Det kan jag ju drömma om

Nästa mål i ditt liv:

Må bra & känna harmoni

Hur svarar du i mobilen:

Oftast med Ja, det är.....

Antal timmar sömn inatt:

Lagom känns det som.....dvs 6-8

Sov du ensam:

Nästan hela natten, sen kom I

Din hobby:

Datorn, inredning, & vara social

Vad är det för veckodag:

Tisdag

Vad åt du senast:

Varmkorv med bröd & så en Twix till efterrätt.....schh

Vem fick du sms av senast:

Exet (ang helgens ev jobb)

Vem ringde dig senast:

Dottern

Godaste ölen du druckit:

Det minns jag inte

Vilka hårfärger har du haft:

Min egen (mellanbrun), svart (morsan blev galen), rödvioletta toner & riktigt mörka bruna nyanser

Vad såg du senast på TV:

Halva Sune med sonen

Vad läser du för bok just nu:

Läser så sällan så jag borde skämmas

Längd:

163 Cm enligt passet

Skostorlek:

38-39

Hårfärg:

Just nu lite åt det rödvioletta hållet

Är du kär i någon:

Nää & det lär nog dröja innan jag bli riktigt kär igen :(

Vad gör du om ett år:

Förhoppningsvis fått ett jobb & lite bättre ekonomi

Önskar du att du bodde någon annanstans:

Aldrig i livet, trivs för bra här

Dricker du:

Beror på vad jag vill ha

Vilken parfym använder du:

Har alla möjliga men just nu ingen alls

Vilka skor använder du:

Oftast mina slitna sköna aerobic skor

Dagens klädsel:

Bh, trosor, rött linne, jeans & en svart tröja


Kram E

Av BeaTris - 4 september 2007 15:11

Veckans tema hos Tjejsnack handlar om I Bakgrunden


* Vad har du för startsida när du öppnar Internet, och varför just den?
Svar: Blogga Gratis. Förmodligen för att jag skriver & läser en del där.


* Vad har du för skrivbordsbakgrund i din dator, och varför just den?
Svar: Har lånat en bakgrund från BG, den med lite brunaktig färg & rosa blommor & gröna blad.....men snart blir det nog byte till något med mer höstkänsla.


* Vad har du för bakgrundsbild i din mobil, varför just den? Om du inte har sån mobil, vad skulle du vilja ha, varför?
Svar: Har en bild med palmer, går i rosa & lila.....palmerna i svart. Tyckte den var fin, men byter titt som tätt.


* Vad ser du om du tittar ut genom närmaste fönster?

Svar: Parkering, bilar, & backen upp över järnvägsbron.


* Vad hör du för ljud i bakgrunden?

Svar: K sitter & tittar på Sune, datorns surr & ett konstigt ihåligt ljud ifrån elementet.....som tystnar när jag slutar trycka på tangenterna.


Kram E

Av BeaTris - 4 september 2007 14:25

Nu har jag äntligen en stund över, det har varit fullt upp & jag har inte haft möjlighet eller ork till att skriva.


Igår så var det planeringsdag på dagis så det var stängt. K var därför hemma så han & jag gick ganska tidigt hem till J1, efter att min tvätt var färdig. Där var vi hela dagen fram till fotbollsträningen 17.30, när vi väl var hemma & jag fått ungarna var jag själv så slutkörd efter lite farande & flängande under dan. Lånade J1´s cykel & åkte & handlade, tillbaka, sen hem med grejerna & så tillbaka dit igen.


Hade tänkt koppla av imorse efter lämning på dagis & skriva lite & bara ha det lugnt & skönt. Men det sket sig från start. Stod i duschen när mobilen ringde.....vilket jag inte hörde, utan hörde på telefonsvaret att A från poolen ringde. Försökte ringa upp men det var bara upptaget, till slut ringde hon igen, hade jobb till 13 idag som jag självklart tog. Jag lämnade K på dagis lite tidigare & I fick vara själv hemma ca en timme innan skoldags, det verkar gått bra.....inga spår av katastrof iallafall. Ska jobba 13.00-20.30 imorrn.....vilken tur att Mamma kan vara barnvakt. Ev ska jag jobba ett delat pass på Söndag men då måste Exet ta barnen redan på Lördagskvällen, han skulle höra av sig ikväll. Så får väl jag ställa upp någon extra dag sen.


Nu har K hunnit duscha.....sand i hela huvudet & skorna fulla. Han sitter & zappar på Tvn & jag ska fixa oss något att äta.


Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards