Alla inlägg den 24 augusti 2007

Av BeaTris - 24 augusti 2007 19:44

Det är kväll.....Fredag kväll & det känns som veckan bara rusat iväg, jag fattar inte att tiden går så fort när man gör ingenting. Snart har hela augusti månad gått.


K & jag har haft lite mys med popcorn, han valde att se på stora starka killar som tävlar i att sitta kvar på en vilt bakåtsparkande tjur.....kan inte komma på vad "sporten" kallas. Vet inte om jag blir så imponerad, tycker mest dom får skylla sig själva om dom skulle bli rejält trampade på. I hon sover hos M inatt, försöker att inte säga nej så ofta, det blir så tråkigt då. Denna vecka har hon för övrigt varit med två andra tjejer i klassen så det har inte bara varit M.


Fick lönebeskedet idag, synd bara att det täcker upp räkningar & hyra denna månad. Då är det tur att jag har bostadsbidrag & aktivitetsstödet också att räkna med så det blir väl några tusen kvar hoppas jag. Känner att jag måste betala min pappa lite denna månad för den hyran han hjälpte mig med. Men det är först nu som jag känner att jag kommit ifatt. Kanske, kanske jag kan shoppa lite också, behöver ju ha ett par lampor till i lägenheten. Har även sett en cool dörrmatta. Med Welcome åt ena hållet & Goodbye åt andra. Det finns även en som det står "Oh shit not you again" men den vet jag redan en som har & jag vill inte härma. Men kontot fylls på först på Måndag så ingen shopping i helgen mer än det nödvändiga.


Nu är det läggdags för lilleman, jag ska bädda rent i sängen, bara att lägga på lakan & bädda till så är det klart eftersom täcken & kuddar är förberedda. En varm dusch på det så kommer jag nog sova gott inatt.


Kram E



Av BeaTris - 24 augusti 2007 15:11

Får främmande i helgen. Kul med lite folk, måste städa lite också, fram med dammsugare. Vilken maskin, har den alltid sett likadan ut? Med lite smärre justeringar förstås. Olika färger, rund, avlång, krokigt skaft, långt skaft, teleskoprör med mera.


Men, kan man inte uppfinna lite nytt? Sladden är för kort! Inte rullar den särskilt bra. Stora plasthjul har den just för att rulla så bra, men icke. Gummihjul kanske vore nåt? Varvar runt i lägenheten & fastnar med elsladden. Måste rycka i slangen så att lilla helvetesmaskinen rör sig ur fläcken & det gör den med en himla fart in i trappen. Munstycke, vad är det för nåt? Snurrande hjul så att det ska rulla så fint, ja hår & dammbollar rullar in sig riktigt bra.


Kommer man åt överallt? Skaft & slang känns otympliga när man ska knixa in under soffa, säng & bord. Dammsuger mattan, då går munstycket i två bitar, undrar om maskinen funkar bättre om man gör jämfotahopp på den? Står med skaftet & inget munstycke, tur att jag har ett i reserv.


Ibland funderar man, vi är ju smarta, tekniken dundrar framåt, mobiltelefoner, datorer, med mera. Men en bra dammsugare? Icke. Dagens dammsugare har inte utvecklas särskilt mycket sen den första kom.


Den som uppfinner & utvecklar tekninken, han/hon städar nog inte. Så idag har jag bestämt mig, jag gör slut med helvetesmaskinen. Vi passar inte ihop, vi har olika åsikter, han & jag, för det är absolut en han. Han & jag drar åt olika håll. Vi har olika intressen, jag vill bli fort färdig & han bara bråkar, vill helst att man ska brottas hela dagen. Han tycker han är snygg & vill ligga framme, jag tycker han är ful & knökar in honom i städskåpet. Han ramlar ut varje gång jag tittar in. Nu har han fått ett eget rum, vi står inte ut med att vara i samma rum, det vill säga köket. Han har fått flytta in i skrubben.


De säger att storleken inte har någon betydelse, men det har den, han har alldeles för kort sladd. Jag är blond & han är grön, det hör ni ju själva att det inte går. Så nu är skilsmässan ett faktum & jag återgår till min gamla kärlek, sopkvasten!

Av BeaTris - 24 augusti 2007 15:05

Jag borde kanske tackat ja till den där slaven i allafall för fyy så tråkigt det är att dammsuga idag.....blä, men jag gör det ändå för att få i allafall lite renhetskänsla här hemma.


För några år sen så hittade jag en insändare i Expressen, det var skrivet av en Inga & jag skrattade så tårarana rann & jag var helt enkelt tvungen att klippa ut den. Nu när jag dammsög & knixade under soffan så slog det mig att jag faktiskt har kvar det urklippet & började givetvis leta för jag tänkte att det är ett perfekt blogginlägg. Hittade det till slut i plånboken bland alla papper & kort jag har liggandes.


Jag tror jag tar det i ett eget inlägg & skulle Inga känna igen sin insändare så ber jag så mycket om ursäkt men tackar för många roliga stunder.


Kram E

Av BeaTris - 24 augusti 2007 09:09

Var inte på något vidare författarhumör igår. Idag känns det bättre, har börjat ladda psykiskt nu för idag står det tvätt & städ på schemat.


Tror min avsaknad av energi igår beror på alla tankar & känslor som just nu far igenom kroppen. Det är oerhört jobbigt att känna att man slits mellan två, kanske fler men nu om någon visar intresse så säger jag som det är.....att jag redan är intrasslad så det räcker, att jag måste reda ut det gamla först innan det nya. Har nu ändrat lite i profilen, bl.a tagit bort att jag är singel & vad jag är ute efter. Det blir inte lika tydligt då.


Skrev även i ett mail till M igår, att konkurrenten var tillbaka & att jag kände mig kluven. Hjärtat & förnuftet säger olika saker. Fick tillbaka, att han tyckte jag skulle ge det en chans om det fanns starkare känslor med den andra. Detta eftersom M inte har några starkare känslor just nu utan vill ge det tid.


Nu känns det lite lättare, jag känner mig inte lika kluven längre. Visst.....jag vet ju fortfarande inte om T & jag kan få ett vettigt förhållande men han ska få en chans & skulle det visa sig att det brakar iväg åt något som jag inte mår bra av så får vi ta det då. Först måste jag träffa honom en gång till & se om jag bara lurar mig själv eller om jag kanske kan få känslor för honom. Det är mycket som ska bevisas nu, från oss båda & jag kommer inte tillåta mig falla för snabbt, jag tänker vara realistisk & ha öppna ögon. Vi fick ju en ganska dålig start & har båda anklagat varann för att vara oseriösa, nu ska det bli spännande & se om fortsättningen kan bli bättre.


Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards