Alla inlägg den 22 augusti 2007

Av BeaTris - 22 augusti 2007 20:00

Det känns som karusellen drar igång igen.....T är återigen inblandad. Jag kan inte låta bli att känna att han är kanske värd en chans i allafall. Jag önskar jag kunde få svaret som en blixt från klar himmel. Han har frågat hur det går med livet & kärleken. Sa som det var, det går bra men det är ju svårt att säga hur det kommer bli. Orkar inte bli så långdragen, men han skrev i allafall att han saknar mig, han vill träffas igen & han vill att det blir mer mellan oss. Sättet han var på i helgen var kanske bara ett sätt att inte visa sig så sårbar.


Jag har ifrågasatt varför, varför det skulle funka när vi är från två olika kulturer, varför jag ska våga satsa på oss två, jag har sagt att om jag ska kunna bestämma mig krävs det att vi båda visar varann vem den andra är & då måste vi träffas officiellt & bara prata ett par timmar. Jag vill se om han kan få mig att känna det där pirret, för jag vet inte om jag klarar av att låta det växa fram.


Vet med mig att M säkert skulle kännas tryggare & lugnare om det blev vi, men jag är rädd att hamna i det där som känns som vi har varit gifta i 15 år, så som det kändes med Exet.....spänningen & kärleksruset saknas men det finns något djupare. Jag måste lyssna på hjärtat & hjärnan & det är inte lätt. Kanske verkar helknasig & borde söka hjälp men det här är ju enda sättet att hitta någon.....tror knappast kärleken ringer på dörren.


Jag kan bara ge det tid nu & försöka låta bli att fastna för någon mer :)

Kram E

Av BeaTris - 22 augusti 2007 19:39

Tänk att det skulle ta sån tid, ända upp till vuxen ålder & till ens egna barn börjat gå i skolan för att förstå min egen Mamma´s svordomar över att slå in böcker i omslagspapper.....det är ett arbete som kan få den lugnaste person att svära tror jag. Men nu är det i allafall gjort på några av skolböckerna.


Kram E



Av BeaTris - 22 augusti 2007 16:08

Imorrn så här dags är jag på jobbet.....ska bli kul att få göra lite nytta. Tyvärr har inte min rosa tunika kommit än, men det gör inget eftersom byxorna inte heller är här än. Mamma tar säkert med dom imorrn men då är det ju försent. Får ta det jag har vilket påminner mig om att jag har tvätt att vika.....den har legat bra länge nu men jag har inte haft lust. Det ska kännas kul & inte som ett måste.


Jag gick till affären tidigare, A hade ingen bil så det fick bli benen istället. Men det är i armarna det känns värst efteråt. Men nu har jag fått hem spån.....en liten del i allafall, köpte även två rullar omslagspapper till I, hon blev så glad när hon såg vilka jag valt. Det var ett rosa med lite olikfärgade glittriga döskallar & så ett som det är smarties på.....såna där små goda chokladlinser. Kan nog se läckert ut på böckerna.


Hade lovat K pannkakor med glass till lunch, kom bara på när jag gått en bit att jag glömt köpa flytande margarin, så jag fick ta Ica´s lättmargarin istället, funkade lika bra det & det blev supergoda pannkakor. Hemligheten var att jag vräkte i ett par matskedar vaniljsocker i smeten. Kanske inte så nyttigt men mums :) Annars brukar jag ta hälften grahamsmjöl, då blir det mer mättnadskänsla i dom.


Har städat hos marsvinen.....känns som ogjort arbete eftersom det första dom gör är att välta ut skålen med knapriga grönsaker, idag fick dom broccoli så nu ligger det bitar av det i hela buren. Men, det får dom stå ut med, få se om dom knaprar i sig det annars får jag väl plocka bort det.


Har hunnit med att skicka två busmail till, i det sista skrev jag att jag inte vet om jag hinner mer men nu kan han inte komma & klaga på en tom mailbox.


Kram E

Av BeaTris - 22 augusti 2007 08:52

Idag ska jag busa, fick igår ännu en (inte elakt menad) pik om att M´s inkorg är tom när han loggar in, det gör liksom inte honom något att jag skriver mer än honom. Så idag tänkte jag skriva flera inlägg.....med jämna mellanrum, minst 3 har jag tänkt mig, kan bli fler. Har börjat med ett godmorronmail.


Har än så länge bara hunnit med att lämna K på dagis & äta frukost. Ska ringa A & höra om hon skulle kunna tänka sig att göra mig sällskap bort till affären, behöver köpa burspån igen. Det går åt som smör & en dag när jag har tillfälle ska jag köpa på mig en bal, har plats på vinden. Synd att man inte känner en bonde.....kanske kunde få både hö & spån för billig peng då. Har även lovat I omslagspapper till skolböckerna.


Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards