Alla inlägg den 20 augusti 2007

Av BeaTris - 20 augusti 2007 16:08

Båda ungarna hemma igen, båda har haft det bra på resp ställe. Snart är det dags för fotbollsträningen, ska fixa fram lite kläder & vattenflaska & sånt. Det får bli kvällssmörgås när vi kommer tillbaka, borde bli runt 7, sen är det läggdags & jag vet en som kommer stupa i säng.....jag :)


Det blev stuvda (stuvade)makaroner & köttbullar. Jag åt ett gäng kokta grönsaker till också, kändes lite nyttigt. Fick sen ställa mig & baka mumsfinns (muffins)ensam.....K ville inte vara med, men dom blev goda ändå. Tror det är I´s gamla ordförråd som kommit in i bilden här.....det är inte alltid lätt med rätta ordet.


Jag tror jag är på väg att bli förkyld igen, känner mig lite småtung i huvudet & lite lite sveda i halsen, dom där typiska första tecknen.....jag vill inte bli sjuk, jag vill vara frisk. Ska ju jobba på Torsdag dessutom. Det fanns ett pass mellan 7 & 20 på Lördag men sa nej eftersom jag har svårt att ta jobb när barna är här, får hoppas det kommer fler tillfällen. Men det hade suttit fint med ett 12-timmars pass till på samma lönelapp som ska in sista Augusti. Det blir ju lite pengar en sån dag.


Kram E

Av BeaTris - 20 augusti 2007 10:25

Det gick att komma upp imorse till slut, det var lite segt till att börja med. Jag låg nämligen vaken runt 4 inatt & lyssnade på ljudet när marsvinen drack vatten.....det skakar lite i gallret kan man säga, ju mindre vatten i flaskan, desto mer skak i buren.


I stack iväg lite innan oss andra, hon ville inte ha sällskap. Inga problem idag heller att lämna K, han trivs ju som fisken i vatten & har fått en ny bästis. Kan det dessutom bli bättre när det står två tjejer & ännu en kille & väntar i fönstret på att han ska komma, snacka om lyckliga ansikten när dom såg oss. Sa till K: Du är lite poppis, han blev lite generad men sken upp, självklart är det kul med kompisar.


Efter puss & kram & vink i fönstret så åkte jag in till AF för att lämna in min närvarorapport.....den ska vidare till FK men måste nu ha handläggares underskrift också, tur att dom vidarebefodrar den, blir sånt spring kors & tvärs annars.


Jag har också handlat hem lite middagsmat & annat nu, det blir tungt att bära hem men har ju inget större val, det behövdes verkligen påfyllning. Nu känns det lite mer även om det blev mindre pengar på kontot. Väntar med att frysa in det som behövs så får K välja middag när han kommer hem från dagis. Kanske vi kan baka blåbärsmuffins sen tills I kommer från skolan, ska bli spännande & se hur hon haft det.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards