Alla inlägg den 19 augusti 2007

Av BeaTris - 19 augusti 2007 20:31

Mammaveckan har börjat.....med liv i luckan så det bara sjunger om det. Jag vet inte om det är extra stimmiga barn som kommer hit eller om det helt enkelt är så att jag är så van vid att bara vara jag & ingen annan.


En känslig liten kille följde med idag, jag vet inte vart han gjort av K men denna lilla har varit ledsen några gånger. Inget speciellt har hänt, bara att han tycker I & jag är dumma & arga. I kan jag förstå men jag? Måste ju kunna säga till när det blir bråk eller ska jag behöva tassa på tå? I är ju ofta lite arg i tonen mot sin bror & det gör mig lite arg också, tycker det är lite onödigt. Men det är väl typiskt syskonkärlek.


Imorrn börjar skolan på allvar igen, I börjar 4:an.....tänka sig, mellanstadiet. K har ju ett år kvar på dagis. Imorrn börjar även fotbollen för hans del igen, han var lite motvillig förut men det var nog mest tröttheten. Vi får ta den diskussionen imorrn.


Appropå trötthet så har min börjat smyga sig på, så det blir nog inte så lång stund till vid datorn. K hade nyss näsblod igen & ville sova i min säng. Får väl se när jag är klar om han somnat i sin egen eller inte. Kan ju vara lite mysigt att ha honom intill sig.


Kram E

Av BeaTris - 19 augusti 2007 14:38

Det är så trevligt när ens Vänner på Msn har små gulliga meningar efter sitt namn, som en liten personlig hälsning. Jag menar verkligen det, för det säger ju en del om vad personen tänker & känner. Men det ska vara läsvänliga meningar & inte såna som gör att jag känner.....Oj, det där var visst riktat åt mig.


Ta tex T nu, sen jag "dumpade" honom häromdan så har det stått små saker som gör att jag känner att det är lite spydigt & riktat till mig. Först skrev han något i stil med att man måste förtjäna kärleken.....visst det håller jag med om, men gör inte jag det? Nästa mening var att kärleken är livet & ja det kan jag ju hålla med om till viss del.


För ett par timmar sen frågade han mig hur det gick med allt, jag antog att han menade fikan igår så jag sa som det var. Att det kändes bra, vi hade kul osv & att jag åkte hem. Jag sitter inte med konverstaionsrutan uppe hela tiden, så nästa gång jag tog upp den så var det där en fräsig nakenbild på hela paketet. Den bilden fick han upp första gången vi chattade & jag bad om att han skulle ta väck den genast. Tror liksom inte att det var en slump att den hamnade där. Nu sa jag inget utan kryssade bara bort konversationen, vi hade inget att säga varann iallafall.


Nu har det åter igen dykt upp en tjusig mening.....vad sägs om k***l sugen? Säger bara Herregud, vad fan tror människan. Att han är guds gåva till kvinnan? Jag gillar inte såna människor, som måste exploatera (eller hur det stavas) sin kropp. Visst en snygg kropp är väl inte fel men det som är innanför är nog lite viktigare.


T är inte den enda som gjort så här.....även A visar upp vad han har både över & under midjan. Men det ska dom små grabbarna veta.....jag tänder inte på ytliga personer. Sitter inte här & ångrar mitt beslut över T, snarare tvärtom, hans beteende visar bara att jag har rätt. Det är så jag skulle kunna kräkas.....blä.


Kram E

Av BeaTris - 19 augusti 2007 14:26

Min fina lön som jag tjänat ihop under Juli månad lär nog försvinna rätt snabbt. Har suttit & lagt in en del räkningar. Pga den ekonomiska krisen jag hamnade i under våren så har jag hamnat lite efter. Tråkigt men det kommer kännas skönt när jag kommer ifatt igen, vilket jag kanske gör nu med tanke på att jag jobbade rätt mycket under förra månaden.....lönen släpar ju en månad.


Har pratat lite med I på Msn, hon var hos sina farföräldrar, eller alla var väl där misstänker jag, så det tar väl ett par timmar till innan dom kommer hit. Jag får roa mig med mindre roliga saker under tiden. Har tex torkat i kylen.....passat på medans det är relativt tomt. Hittade en stackars morot bakom grönskakslådan. Den hade sett sina bästa dar & var bara att kasta i sophinken.


Har även roat mig med att slå ihjäl flugor.....närmare bestämt 6 stycken. Äntligen, dom har varit omkring mig bra länge nu, killar längs armarna & flyger rätt in i håret så det bara surrar i öronen. Nu kan jag bara se en & det dröjer inte förrens den går samma öde till mötes som resten av tjocka släkten.....närmare bestämt nu.


Annars är det lugnt här, har lite plock att ta hand om. Har även mailat lite med M, han hade kopplat av lite med en bok & tänkt tillbaka på våran träff med glädje. Så vi kommer fortsätta hålla kontakt misstänker jag så får vi se vad det blir av det här.


Kram E

Av BeaTris - 19 augusti 2007 06:41

Jag är inte klok, inte för fem öre. Anledningen till att jag sitter här är att jag blev väck av mobilen.....från jobbet. Det känns så tråkigt att säga nej pga dumma tågtider. Annars hade jag kunnat börja jobba kvart i 7.


Nu till varför jag redan är uppe. Jag trodde & tyckte att mobilen stod på kvart i 7 när dom ringde. Men det gjorde den tydligen inte & det såg jag först nu när jag satt en stund vid Tvn.....halv 7 & jag som trodde en timme senare. Gå lägg dig kvinna & sov.....


Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards